Telekom Romania raporteaza creșterea EBITDA în T3 2020
12 Noiembrie 2020
BizLawyer• Venituri stabile față de perioada similară a anului trecut (+ 0,2%); • EBITDA ajustată după IFRS-16 a crescut cu 40,5%, ca urmare a inițiativelor de limitare a costurilor și a intervențiilor punctuale de atenuare a impactului pandemiei asupra veniturilor; • OTE a anunțat acordul de vânzare către Orange Romania a participației sale de 54% deținute în Telekom Romania Communications S.A.
Grupul Tel ekom Romania anunță indicatorii cheie de performanță pentru al treilea trimestru al anului 2020, încheiat la 30 septembrie 2020, conform datelor publicate astăzi de grupul OTE, care arată o evoluție stabilă a veniturilor și o creștere a EBITDA pentru al patrulea trimestru consecutiv.
Veniturile consolidate în T3 2020 au ajuns la 244,1 milioane euro, înregistrând o ușoară creștere, de 0,2%, în comparație cu aceeași perioadă din 2019, în ciuda faptului că efectele pandemiei Covid-19 au fost evidente în economia românească și în întreaga Europă. În același timp, EBITDA, ajustată după IFRS-16, a înregistrat o rată anuală de creștere de 40,5% an/an, ajungând la 50,3 milioane euro în T3 2020, datorită unor situații unice care au avut loc de-a lungul anului 2020. Eliminând influența acestor efecte, creșterea EBITDA se situează semnificativ peste 30%.
Veniturile consolidate în T3 2020 au ajuns la 244,1 milioane euro, înregistrând o ușoară creștere, de 0,2%, în comparație cu aceeași perioadă din 2019, în ciuda faptului că efectele pandemiei Covid-19 au fost evidente în economia românească și în întreaga Europă. În același timp, EBITDA, ajustată după IFRS-16, a înregistrat o rată anuală de creștere de 40,5% an/an, ajungând la 50,3 milioane euro în T3 2020, datorită unor situații unice care au avut loc de-a lungul anului 2020. Eliminând influența acestor efecte, creșterea EBITDA se situează semnificativ peste 30%.
Veniturile totale din servicii mobile au crescut cu 2,8% față de T3 2019, până la 109,2 milioane euro. Baza de clienți pentru serviciile mobile a crescut cu 9,8% an/an, până la 1,69 milioane de abonați. Veniturile din serviciile mobile au fost sever afectate de măsura privind reducerea tarifelor de terminare a apelurilor în rețelele mobile impusă de autoritatea de reglementare, precum și de scăderea traficului din roaming și a traficului internațional, generată de scăderea turismului pe fondul pandemiei Covid-19 în T3.
Pe segmentul serviciilor convergente fix-mobil (FMC), Telekom Romania și-a reafirmat poziția de lider, înregistrând o creștere de 10,1% a numărului de clienți, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 909.000 de abonați.
Veniturile totale din servicii fixe au fost de 117 milioane euro în T3 2020, în creștere cu 1,5% față de perioada similară a anului precedent, evoluție determinată în special de o creștere a veniturilor din wholesale cu 6,6%, până la 43,7 milioane euro, atenuând o reducere de 4,6% în cel de-al treilea trimestru pe segmentul serviciilor fixe. Serviciul de voce dă semne de stabilizare, înregistrând o încetinire a scăderii veniturilor în 2020, în ciuda efectelor negative generate de pandemia Covid-19.
De asemenea și scăderea numărului de abonați la serviciile de televiziune a înregistrat o încetinire, în T3 2020, ajungând la 1,24 milioane de clienți - efect al declinului constant al tehnologiilor mai vechi, precum serviciile DTH. În același timp, numărul de abonați ai produsului Smart TV Stick s-a dublat comparativ cu T2 2020, ajungând la 39,500 de clienți. Produsul inovator al Telekom Romania le permite clienților să își transforme fără efort televizorul într-unul inteligent, fără a fi nevoie de intervenții tehnice.
În același timp, veniturile din internet fix au crescut cu 11,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la 17,8 milioane euro în T3 2020, ca efect al concentrării pe clienții care au generat venituri mai mari.
Începând cu 9 noiembrie 2020, Vladan Peković, fostul Director Executiv Tehnologie și Informație al operațiunilor din România, a fost numit CEO al grupului de companii Telekom Romania. Mandatul său este de a continua să dezvolte operațiunile fixe și mobile ale companiei, în beneficiul tuturor părților. „Sunt onorat de încrederea cu care m-au învestit acționarii și, împreună cu echipa de conducere, voi continua să dezvolt operațiunile din România”, a declarat Vladan Pekovic.
În T3 2020, îmbunătățirea EBITDA a fost în mare parte susținută de transformarea continuă a costurilor, în special prin reducerea cu 12,6% an/an a costurilor indirecte. Programul strategic de transformare a costurilor - Cash for Growth - demarat în a doua jumătate a anului 2018, a fost continuat în T3, determinând o reducere structurală continuă a bazei de costuri pe toate liniile relevante. La sfârșitul celui de-al treilea trimestru, Telekom Romania a finalizat proiectul de transformare a operațiunilor IT, prin implementarea unui parteneriat strategic pe termen lung cu Accenture. În plus, compania a implementat măsuri suplimentare de reducere a costurilor în T2 și T3 2020, pentru a atenua efectele crizei Covid-19, ramânând fermă în decizia de a nu opera măsuri de reducere a personalului în această perioadă.
Nicolas MAHLER, Director Executiv Financiar Telekom Romania: „La mai bine de jumătate de an de la apariția pandemiei Covid-19, vedem că strategia noastră funcționează și în fața provocărilor externe. Am reușit să ne menținem veniturile stabile și să continuăm să creștem EBITDA. Acest lucru se datorează în mare parte atenției noastre riguroase asupra controlului costurilor și a transformării profunde a companiei în ultimii 2 ani. În timp ce am resimțit presiunile cauzate de pandemie, în special asupra roamingului, am reușit să stabilizăm veniturile, în special datorită performanței excepționale înregistrate pe segmentul Wholesale. Mai mult, observăm o creștere constantă în segmentul de clienți strategici, servicii mobile și FMC. În același timp, nevoia accelerată de digitalizare a companiilor și a instituțiilor de stat în timpul crizei ne-a oferit oportunități suplimentare pentru dezvoltarea segmentului ICT”.
Nicolas MAHLER a adăugat: „De asemenea, am continuat digitalizarea companiei, accelerând eforturile deja existente ca parte a strategiei de transformare. În ceea ce privește procesele interne, am continuat creșterea exponențială a automatizării proceselor cu ajutorul roboților (RPA) în cadrul Telekom, dublând la fiecare 12 luni numărul de roboți activi. În același timp, ne extindem continuu ofertele digitale către clienți, astfel încât aceștia să se bucure de produsele și serviciile noastre într-o manieră mai rapidă, ușoară și, cel mai important, mai sigură. Ca parte a acestui efort, am introdus și mai multe funcționalități în aplicația noastră mobilă, permițându-le clienților să își gestioneze nevoile de servicii din confortul și siguranța casei și am introdus un Chatbot, care este disponibil clienților noștri în orice moment al zilei, pentru a le oferi răspunsuri rapide la solicitări. Sunt bucuros să văd aprecierea clienților pentru aceste funcționalități: utilizatorii activi ai aplicației noastre mobile s-au dublat în T3 2020 comparativ cu T3 2019, iar ponderea clienților care primesc o factură digitală a crescut cu 70% în același interval de timp.”
„Pentru a accelera digitalizarea companiei și pentru a întări capabilitățile tehnologice, am finalizat proiectul de transformare IT, printr-un parteneriat strategic pe termen lung. Această inițiativă reprezintă cel mai recent pas efectuat pentru transformarea companiei, eficientizând în continuare baza de costuri, pe care am reușit să o reducem cu 12%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele obținute se datorează în mare parte și programului disciplinat și concentrat de reducere a costurilor - Cash for Growth - prin care am continuat să aducem îmbunătățiri structurale în toate segmentele afacerii. În plus, am implementat măsuri suplimentare de reducere a costurilor, pentru a atenua potențialele efecte negative ale pandemiei Covid-19 asupra afacerii”.
Nicolas MAHLER a concluzionat: „Disciplina susținută de transformare a costurilor, alături de o creștere în segmentele de clienți strategici, ne-au permis să consolidăm rezultatele financiare obținute. Creșterea marjei EBITDA la peste 20% în T3 2020 evidențiază în continuare baza stabilă a redresării noastre și ne permite să finanțăm investițiile viitoare necesare pentru a crește în industrie. Rămânem vigilenți, în special în fața crizei Covid-19, care va continua să afecteze economia”.
OTE S.A. a anunțat încheierea unui acord de vânzare a cotei sale de 54% din acțiunile Telekom Romania Communications S.A. către Orange Romania. Tranzacția face obiectul aprobărilor instituțiilor cu rol de reglementare și a altor condiții, finalizarea acesteia fiind estimată în a doua jumătate a anului 2021. Până atunci, nimic nu se schimbă pentru clienți, compania continuând să furnizeze aceleași servicii ca și până acum.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5393 / 8442 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...