ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Un start-up local lansează o platformă integrată pentru soluţii de identitate digitală descentralizată din România

08 Decembrie 2020   |   Agerpres

Platforma este construită pe tehnologii de ultimă generaţie şi oferă acces atât companiilor cât şi instituţiilor guvernamentale, iar lansarea acesteia are loc în contextul creşterii interesului la nivel european pentru dezvoltarea şi adopţia tehnologiei de identificare electronică publică securizată (e-ID), se precizează într-un comunicat al fondatorilor acestei platforme transmis AGERPRES.

 
 
Un start-up local lansează prima platformă integrată pentru soluţii de identitate digitală descentralizată din România - selfd.id, prin care persoane fizice, organizaţii şi instituţii îşi pot reglementa interacţiunea prin intermediul unor acreditări digitale care validează elemente de identificare.
 
Platforma este construită pe tehnologii de ultimă generaţie şi oferă acces atât companiilor cât şi instituţiilor guvernamentale, iar lansarea acesteia are loc în contextul creşterii interesului la nivel european pentru dezvoltarea şi adopţia tehnologiei de identificare electronică publică securizată (e-ID), se precizează într-un comunicat al fondatorilor acestei platforme.
 
"Platforma selfd.id facilitează accesul oricărei instituţii sau organizaţii din spaţiul public şi privat din România pentru a emite acreditări digitale verificabile, care sunt acceptate în funcţie de nivelul de încredere furnizat de emitent. Tehnologia permite integrarea unui număr vast de utilizatori, fără a centraliza calitatea de emitent la nivelul unei singure entităţi. Prin intermediul acesteia pot fi prezentate şi verificate instantaneu o varietate extinsă de acreditări, cum ar fi date personale, atestări profesionale, autorizaţii de construcţie şi printre altele, foarte important în contextul actual, certificate de vaccinare sau rezultate test Covid-19. Utilizatorii pot folosi acreditările prin intermediul portofelului digital asociat platformei - verificabil.eu, care este compatibil şi cu alte sisteme folosite în plan global", se arată în comunicat.
 
Acesta este primul demers din piaţă care răspunde în mod funcţional şi integrat atât nevoilor organizaţiilor de a-şi crea propriile comunităţi cât şi ale persoanelor fizice, prin intermediul portofelului digital.
 
"Lansarea platformei integrate de identitate digitală reprezintă primul pas spre dezvoltarea unei pieţe libere de acreditări digitale, unde mai multe ecosisteme naţionale şi regionale se pot dezvolta şi interacţiona în mod organic. Dorim să aducem România în prima linie a adopţiei noilor standarde de identitate digitală si să promovăm un standard coerent şi funcţional de e-ID. Acreditările digitale vor deveni în scurt timp un standard pentru o multitudine de interacţiuni: de la validarea unei adeverinţe de angajat, la accesarea unui credit, semnarea unui contract de vânzare-cumpărare sau confirmarea unei certificări. Folosirea acestora va simplifica şi eficientiza interacţiunile companiilor şi instituţiilor guvernamentale cu publicul lor", a menţionat Radu Chirilă, Co-founder & Managing Partner.
 
Platforma vizează o gamă variată de utilizatori, companii de orice dimensiune şi instituiţii publice, deoarece permite integrarea rapidă cu soluţii de software existente, cum ar fi cele utilizate pentru procesul de autentificare a utilizatorilor, interacţiuni complexe de solicitare/emitere acreditări digitale sau schimb de mesaje criptate. În plus, identitatea digitală emisă de organizaţii guvernamentale poate funcţiona paralel şi complementar cu schimbul de acreditări digitale, precum adeverinţe de angajat, certificări profesionale, licenţe de liberă practică, etc., sau alte elemente certificate în mediul privat.
 
Pentru dezvoltarea platformei, au fost implementate cele noi concepte de identificare precum Identitate Auto-Suverană (SSI - Self-Sovereign Identity) sau Acreditări Verificabile (Verifiable Credentials - VC).
 
Fondatorii platformei de identitate digitală integrată Cristian Talle, Radu Chirilă şi Cătălin Talle au experienţă vastă în proiectare, implementare şi integrare de software-uri pentru companii internaţionale, inclusiv pe dezvoltarea de platforme blockchain, precum şi în marketing şi publicitate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5516 / 8769
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...