”Viață în instanță” - Campanie UNBR
26 Februarie 2020
BizLawyerCampania Viață în instanță cuprinde realizarea tuturor demersurilor necesare pentru implementarea unor măsuri administrative în acord cu legislația existentă și respectarea timpului de muncă al avocatului în exercițiul atribuțiilor de serviciu la instanțe și parchete.
Uniunea Națională a Barourilor din România, vocea la nivel național a profesiei de avocat, lansează campania Viață în instanță. Demersul reprezintă împlicarea UNBR în problema suprasolicitării din instanțe și parchete din cauza lipsei unui management eficient al timpului în procedurile judiciare.
Cauza avocatului Ernest Andrei Moldoveanu, care a murit într-un accident de circulație pe fondul oboselii apărute după audieri maraton de aproximativ 20 de ore, a rămas un semnal de alarmă asupra epuizării care apare în lipsa unui program realist de strigare a cauzelor și de planificare a audierilor.
Cauza avocatului Ernest Andrei Moldoveanu, care a murit într-un accident de circulație pe fondul oboselii apărute după audieri maraton de aproximativ 20 de ore, a rămas un semnal de alarmă asupra epuizării care apare în lipsa unui program realist de strigare a cauzelor și de planificare a audierilor.
UNBR a transmis Comisiei împotriva Abuzurilor din Senatul României soluții pentru o schimbare a situației administrativ-judiciare. Soluțiile includ completarea articolului 106 din Codul de Procedură Penală, referitor la protecția sănătății persoanelor ascultate, în sensul de a aplica aceleași măsuri și avocaților.
UNBR propune completarea acestei dispoziții astfel: ” dacă în timpul audierii unei persoane, aceasta sau avocatul acesteia prezintă semne vizibile de oboseală excesivă sau simptomele unei boli care îi afectează capacitatea fizică ori psihică de a participa la ascultare, organul judiciar dispune întreruperea ascultării… ” O astfel de reglementare ar putea fi extinsă inclusiv pentru judecători și procurori.
De asemenea, considerăm că trebuie avut în vedere un timp de muncă de maxim 8 ore, care să includă timpul de așteptare până la strigarea cauzei sau până la audierea clientului.
În argumentarea soluției, invocăm decizia CEDO Makhfi c. Franței din.2005, în care s-a reținut că nu au fost îndeplinite exigențele unui proces echitabil, în special acelea privind dreptul la apărare și dreptul la egalitatea de arme. În decizia CEDO se subliniază că “este esențial ca nu doar acuzatul, ci și apărătorul său, să asiste la audieri, să raspundă la întrebări și să pledeze fără a fi într-o stare avansată de oboseală. De asemenea, este crucial ca judecatorii si jurații să beneficieze de întreaga lor capacitate de concentrare și de atenție pentru a putea urmări dezbaterile și judeca limpede”.
Campania Viață în instanță cuprinde realizarea tuturor demersurilor necesare pentru implementarea unor măsuri administrative în acord cu legislația existentă și respectarea timpului de muncă al avocatului în exercițiul atribuțiilor de serviciu la instanțe și parchete. Campania Viață în instanță este și un apel adresat Guvernului României, Ministerului Public și Consiliului Superior al Magistraturii de a sprijini respectarea dreptului la apărare și a dreptului la viață și sănătate al tututor participanților la proces.
Pentru mai multe informații, referitoare inclusiv la soluțiile propuse de UNBR pentru ca astfel de situații să nu se mai repete, accesați adresa de răspuns a UNBR nr. 68-AUT-2020 urmare solicitării Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupției și petiții a Senatului României, nr. 487/2019 referitor la circumstanțele în care s-a produs decesul d-lui avocat Ernest Andrei Moldoveanu din Baroul Dâmbovița.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8 / 13 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...