Cum a trecut prin perioada de lockdown un creator de produse Legal-Tech și ce tendințe a observat în rândul clienților-avocați. George Bărcun, SoftVenture: Singura schimbare pentru noi a fost lipsa prânzului comun și a conversațiilor aferente. Firmele de avocatură au avut o abordare foarte matură și profesionistă. În ultima lună am observat o revitalizare generală și mai mult optimism
14 Iulie 2020
Andrei DelCetActivitatea echipei SoftVenture se concentreaza in momentul de fata pe trei directii principale: suport acordat clientilor curenti pentru day-to-day business, suport acordat pentru import de date si training pentru clientii noi si, foarte important, dezvoltarea de noi functionalitati pentru produsele create anterior.
George Bărcun, General Manager SoftVenture |
Echipa SoftVenture, care dezvoltă produse de Legal Tech și are printre clienți mai multe firme de avocați de pe piața locală, a folosit încă de la început o infrastructură 100% cloud & laptop based. De la lucrurile simple, de tipul e-mail, până la aplicații mai complexe de document management sau task management, au fost folosite întotdeauna servicii online. Iar această flexibililitate a permis echipei să facă migrarea catre work-from-home într-o după-amiază, a declarat George Bărcun, General Manager SoftVenture, într-un interviu acordat BizLawyer.”Cum foloseam deja în mod curent inclusiv unelte de video-conferință, singura schimbare pentru noi a fost lipsa prânzului comun și a conversațiilor aferente.Ne considerăm din acest punct de vedere norocoși.Multe business-uri din toate domeniile, care aveau o infrastructură in-house sau hibridă, au suportat costuri neplanificate cu digitalizarea, atât din punct de vedere software, cât și hardware.Din fericire, pentru firmele care folosesc serviciile noastre, având în vedere că sunt cloud based, de tip Software as a Service și accesabile în browser, a fost în general business as usual”, a arătat liderul SoftVenture.
El spune că a descoperit, alaturi de clienți, ca sistemul work-from-home functioneaza si oamenii sunt mai relaxati si mai implicati. In plus, in primele doua luni, cand piata a intrat intr-o zona de conservare a resurselor, echipa SoftVenture a reusit sa finalizeze multe dintre proiectele interne pentru care inainte nu gasea timpul necesar. Pentru inceput, a fost facut un upgrade major al infrastructurii, cu impact direct in performanta aplicatiilor, după care membrii echipei s-au focusat pe zona de automatizare.
”Am inceput cu procesele administrative, de genul registrelor de intrare/iesire, imputerniciri sau ordine de deplasare, si a generarii de documente direct online din dosarul sau contractul electronic. De exemplu, poti genera contractul de asistenta juridica direct din KeyVision PRO. Similar, poti genera o imputernicire direct din dosar, cu toate datele precompletate. Posibilitatile sunt nelimitate aici, practic noi punem la dispozitie o platforma bazata pe template-uri. Tot in zona de automatizare, permitem acum in modulul de litigii inclusiv cautarea dosarelor pe baza de cuvinte cheie sau parti, inclusiv notificari automate la aparitia noilor dosare in portal”, a explicat George Bărcun.
In plus fata de proiectele sus mentionate, este in plin proces tranzitia clientilor vechi de la KeyVision-ul original, dezvoltat in 2011, catre noul KeyVision PRO, in care au fost unificate, in 2019, sub o singura platforma, solutiile de timpi & facturare, performanta, CRM, managementul dosarelor si insolventa. ”Iar acest lucru ne va tine ocupati probabil si in a doua perioada din 2020”, a adăugat George Bărcun.
Mai multe produse pentru avocați și onboarding cu clienți noi
Activitatea echipei SoftVenture se concentreaza in momentul de fata pe trei directii principale: suport acordat clientilor curenti pentru day-to-day business, suport acordat pentru import de date si training pentru clientii noi si, foarte important, dezvoltarea de noi functionalitati pentru produsele create anterior.
”De exemplu, in momentul de fata suntem in plin proces de onboarding cu mai multi clienti noi. Importam date pentru firme de avocatura si departamente de legal din corporatii care au decis sa implementeze solutiile noastre”, a arătat George Bărcun. Acest proces este ceva mai complex pentru KeyVision Pro (solutia de timpi si facturare) si M-Files (solutia de managementul documentelor), deoarece presupune importul istoricului de date, precum clienti, contracte, facturi, timpi, etc., din alte aplicatii, respectiv importul unor baze de date de documente. Solutia de automatizare a documentelor, Koala Docs, dezvoltată de SoftVenture, nu presupune un proces de implementare sau training, fiind extrem de facil de instalat si de utilizat.
”Bineinteles, si clientii vechi beneficiaza de sprijinul nostru constant, prioritatea nr. 1 fiind satisfactia clientilor nostri. Ne mandrim cu un serviciu de suport care este nu doar prompt si profesionist, ci si super friendly. Prin relatii apropiate cu clientii nostri reusim sa ne asiguram ca aplicatiile noastre sunt utilizate in cei mai buni parametri”, a mai spus liderul firmei.
Nu in ultimul rand, echipa își concentrează in continuare eforturile in zona de R&D. În ultimele luni au fost introduse noi functionalitati in KeyVision PRO si KoalaDocs, care le permit clientilor sa isi eficientizeze si mai mult activitatea, in special in zona de automatizare a proceselor administrative interne si a documentelor.
Lansat în primăvară, KoalaDocs este un add-in de Word, care ajuta clienții sa își organizeze un Knowledge Base pentru activitatea curentă. Cestea pot astfel sa acceseze direct din Word template-urile uzuale de actiuni, contracte sau NDA-uri. Echipa SoftVenture a adaugat inclusiv posibilitatea de a salva pasaje de text reutilizabile, gen clauze contractuale, jurisprudenta, semnaturi, oferte sau liste de preturi. Suplimentar, include si un motor de traducere bazat pe inteligenta artificiala.
”A fost un produs construit pentru avocati, cu feedback de la avocati, pentru care observam un interes crescut in contextul digitalizarii. In acelasi timp, investim constant in produse, implementand atat idei primite de la clientii nostri, cat si idei proprii, si vom lansa in curand noi functionalitati atat pe KeyVision PRO, cat si pe KoalaDocs”, a subliniat George Bărcun.
Citește și
► SoftVenture lansează încă un produs legal-tech pentru avocați. Soluția Koala Docs a fost prezentată la Legal Revolution Expo, în Germania, și se lansează la nivel internațional
► KeyVisionPRO, primul legal tech românesc premiat internațional | George Bărcun, General Manager SoftVenture: Aplicația se bate de la egal la egal cu cele mai bune softuri de legal tech din lume
► KeyVision PRO, produsul fanion al pieței locale de soluții digitale pentru avocați, iese pe piețele externe. George Barcun, fondator: Investim masiv în cercetare|dezvoltare și avem în vedere funcționalități și integrări la nivel european. Folosim roboți software, următorul pas este inteligența artificială
► SoftVenture lansează încă un produs legal-tech pentru avocați. Soluția Koala Docs a fost prezentată la Legal Revolution Expo, în Germania, și se lansează la nivel internațional
► KeyVisionPRO, primul legal tech românesc premiat internațional | George Bărcun, General Manager SoftVenture: Aplicația se bate de la egal la egal cu cele mai bune softuri de legal tech din lume
► KeyVision PRO, produsul fanion al pieței locale de soluții digitale pentru avocați, iese pe piețele externe. George Barcun, fondator: Investim masiv în cercetare|dezvoltare și avem în vedere funcționalități și integrări la nivel european. Folosim roboți software, următorul pas este inteligența artificială
Tendințele identificate în perioada crizei medicale, în rândul clientelei
Având printre clienți multe firme de avocați sau departamente de Legal din companii de talie mare, George Bărcun a putut observa cum s-au comportat acestea în momentul în care economia s-a oprit.
”In primele doua luni, in contextul distantarii sociale, lock-down si socul general relativ la situatia neobisnuita cu care ne-am confruntat, majoritatea proiectelor au fost inghetate”, spune el. Au fost planuri de investitii oprite, taieri de costuri, simulari de bugete pe diverse praguri de scadere. Practic, piata a acumulat resurse si s-a pregatit inclusiv pentru cele mai negre scenarii. ”S-a simtit experienta crizei din 2008, care a adus o abordare foarte matura si profesionista a managementului financiar in firmele de avocatura. In tot acest timp, am oferit suport constant clientilor nostri pentru adaptarea la noul context, in special in zona de raportare si analize financiare”, a nuanțat managerul SoftVenture.
”In ultima lună am observat insa o revitalizare generala si mai mult optimism. Am descoperit cu totii ca work-from-home functioneaza excelent chiar si in firmele de avocatura si departamentele de legal din companii. Poate fi inclusiv profitabil in unele cazuri. Am descoperit ca se poate lucra si complet online, iar digitalizarea functioneaza si poate aduce mari beneficii. Nimeni nu stie cat va dura aceasta pandemie si sunt inclusiv voci care sustin ca ne putem astepta la unul, poate doi ani de perioade alternative de relaxare & lock-down. In aceste conditii, atat firmele de avocatura, cat si departamentele de legal din companii se pregatesc sa implementeze noi masuri de digitalizare pe termen lung, acesta fiind clar viitorul”, a adăugat George Bărcun, în discuția cu BizLawyer.
El a subliniat că acest trend se manifesta la toate nivelurile - de la firme de avocatura mici, cu unul sau doi avocati, la firme din top 10 -, digitalizarea nemaifiind o optiune, ci un fapt cert. ”Este evident ca toata aceasta situatie a accelerat digitalizarea si ca firmele de avocatura si departamentele de legal sunt mult mai deschise la solutiile de tip cloud / online. Dincolo de flexibilitatea oferita de aceste solutii, marele avantaj al acestora este ca nu presupun cerinte de infrastructura si costuri aferente”, a explicat antreprenorul.
Piata avocaturii resimte efectele pandemiei, dar nimeni nu poate estima care vor fi efectele pe termen mediu si lung, mai ales in conditiile in care aceasta situatie poate dura peste un an. Sunt in piata jucatori care au crescut, s-au reinventat sau pur si simplu au activat intr-o zona inca fierbinte, gen real-estate sau dreptul muncii. Litigiile si tranzactiile pare ca au avut de suferit in primele doua luni de lock-down, dar se simte o revitalizare evidenta a acestora in luna iunie.
Desi vedem o crestere a nevoii de digitalizare, in momentul de fata nu se stie care va fi evolutia pandemiei si impactul acesteia asupra economiei pana la finalul anului. De aceea, focusul nostru este momentan pe inovatie, astfel incat sa putem veni cu tehnologie care sa ajute direct firmele de avocatura si departamentele de legal sa treaca cat mai usor peste aceasta perioada.
Desi vedem o crestere a nevoii de digitalizare, in momentul de fata nu se stie care va fi evolutia pandemiei si impactul acesteia asupra economiei pana la finalul anului. De aceea, focusul nostru este momentan pe inovatie, astfel incat sa putem veni cu tehnologie care sa ajute direct firmele de avocatura si departamentele de legal sa treaca cat mai usor peste aceasta perioada.
George Bărcun, General Manager SoftVenture
Cele mai des întâlnite cereri venite din partea clienților
Pandemia a accelerat procesul de digitalizare a firmelor de avocatura si a echipelor de legal din cadrul companiilor. Cand nu mai exista o prezenta constanta in birou, devine din ce in ce mai problematic sa urmaresti ce se lucreaza si sa facturezi tot efortul depus. Iar cuvantul cheie aici este, din nou, digitalizarea.
George Bărcun a sintetizat cerintele din partea clientilor in trei directii principale:
În primul rând, digitalizarea fluxului de documente - implementarea unui sistem de management al documentelor, acolo unde nu exista, pentru a permite accesul facil, securizat si controlat la documentele companiei si posibilitatea de a lucra colaborativ de acasa. ”Am avut aici mai multe proiecte in derulare pentru M-Files, solutia internationala de document management oferita de noi”, a arătat George Bărcun.
Urmează apoi digitalizarea operationala - inregistrarea activitatilor si facturarea acestora, raportare si managementul dosarelor de instanta. ”Aici am avut fie implementari noi de KeyVision PRO, fie adaugarea modulului de Performanta, pentru a raspunde nevoii de analiza a cheltuielilor si profitului. Noi am venit in intampinarea clientilor cu functionalitatile care fac parte din core-ul platformei si care au devenit in acest context si mai interesante. Astfel, multe firme de avocatura au inceput sa urmareasca cu interes veniturile, costurile si profitul per avocat, client sau proiect”, a continuat mangerul firmei SoftVenture.
Nu in ultimul rând, automatizările - implementarea si utilizarea template-urilor de documente sau clauze, pentru a reduce considerabil timpul necesar redactarii documentelor juridice. ”Iar aici am avut, similar, un interes crescut pentru KoalaDocs, produsul nostru de automatizare a documentelor lansat in aceasta primavara”, a completat acesta.
Cea mai importantă lecție a pandemiei
În opinia liderului SoftVenture, cea mai importanta lectie invatata in aceasta criza atipica prin viteza cu care a paralizat activitatile economice a fost aceea că Work-from-home functioneaza, cel putin momentan. Iar cand lumea se va intoarce la birou, probabil va fi implementată peste tot o politica mult mai flexibila care va imbina lucratul de acasa cu cel de la birou.
Similar, digitalizarea functioneaza. De la documente in cloud la semnaturi electronice sau plata online, lucrurile evolueaza. Aceasta criza atipica poate fi considerata un catalizator pentru un "upgrade" general al infrastructurii si proceselor de business. Un meeting pe Zoom poate fi aproape la fel de eficace ca cel face-to-face, dar presupune costuri mult reduse. Un sistem online de management al documentelor inlocuieste cu succes emailul. Iar cand ai toate aceste unelte la indemana, devine irelevanta locatia - acasa, la birou, la munte sau pe o plaja exotica.
”Desi este o perioada profund impredictibila, crizele economice ofera si oportunitati unice. Oportunitati de reinventare, de inovare sau pur si simplu de optimizare a proceselor. Tema momentului este, fara echivoc, digitalizarea, proiect care ne va eficientiza munca si ne va permite sa ne adaptam mult mai usor la alte situatii neprevazute din viitor. Noi suntem in permanenta alaturi de clientii nostri si le oferim tot sprijinul nostru pentru a face fata oricaror noi provocari care ar putea aparea”, a conchis George Bărcun.
După mai bine de 10 ani în care s-a implicat în dezvoltarea unor aplicații de tip enterprise și raportări financiare destinate instituțiilor financiare din Germania, Italia sau Grecia, George Bărcun, fondatorul SoftVenture, a identificat o nișă pe piața software-ului pentru firme de avocatură. A lansat KeyVision, un instrument de business intelligence folosit astăzi de peste 2500 de utilizatori, și a investit sume mari în cercetare/dezvoltare, scopul final fiind acela de a îngloba cât mai mult know-how într-un singur produs și de a dezvolta proactiv noi functionalități, care să răspundă nevoilor firmelor de avocatură.
KeyVision are în spate atât o echipă de programatori care asigură dezvoltarea aplicației, mentenanța soluțiilor curente și monitorizarea serverelor, cât și o echipă de suport, care asigură helpdesk și răspunde solicitărilor clienților în ceea ce privește buna utilizare a KeyVision. Efortul covârșitor de dezvoltare se concentrează pe research & development și dezvoltare de noi functionalități pentru a veni în sprijinul utilizatorilor – firme de avocați mari sau mici, departamente de Legal din companii, dar și alte entități din economie, cum ar fi bănci sau IFN-uri.
KeyVision are în spate atât o echipă de programatori care asigură dezvoltarea aplicației, mentenanța soluțiilor curente și monitorizarea serverelor, cât și o echipă de suport, care asigură helpdesk și răspunde solicitărilor clienților în ceea ce privește buna utilizare a KeyVision. Efortul covârșitor de dezvoltare se concentrează pe research & development și dezvoltare de noi functionalități pentru a veni în sprijinul utilizatorilor – firme de avocați mari sau mici, departamente de Legal din companii, dar și alte entități din economie, cum ar fi bănci sau IFN-uri.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 204 / 259 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...