Precizări ale Facultății de Drept din București | Noile taxe de studiu nu vor fi aplicate studenților actualmente înscriși în programele de studiu
15 Martie 2020
BizLawyerÎn ceea ce privește cuantumul taxelor stabilite, acestea sunt rezultatul unor analize și discuții îndelungate, ținând cont de indicatori de performanță și indicatori economici, proiecții bugetare și o evoluție a acestor taxe de-a lungul timpului.
În ședința online a Consiliului Facultății de Drept a Universității din București din 13/14 martie 2020 au fost adoptate o serie de măsuri stringente în vederea soluționării unor probleme sistemice de ordin economic și legal cu privire la cuantumul taxelor de studiu pentru studenții declarați admiși începând cu anul universitar 2020-2021.
Cu privire la aceste măsuri, conducerea Facultății de Drept a făcut o serie de precizări necesare, pentru a evita apariția și perpetuarea în spațiul public a unor neînțelegeri sau interpretări formulate în absența unor informații esențiale, de natură să explice decizia Consiliului Facultății de Drept.
În primul rând, valoarea taxelor de studiu stabilite în cadrul ședinței Consiliului Facultății din data de 13/14 martie 2020 nu se va aplica studenților actualmente înscriși în programele de studiu ale Facultății de Drept. Pentru aceștia din urmă, taxele de studiu au fost indexate cu rata inflației, decizie absolut necesară, care reflectă necesitatea păstrării valorii taxei de studiu de la an la an, iar nu a cuantumului acesteia.
Cu privire la aceste măsuri, conducerea Facultății de Drept a făcut o serie de precizări necesare, pentru a evita apariția și perpetuarea în spațiul public a unor neînțelegeri sau interpretări formulate în absența unor informații esențiale, de natură să explice decizia Consiliului Facultății de Drept.
În primul rând, valoarea taxelor de studiu stabilite în cadrul ședinței Consiliului Facultății din data de 13/14 martie 2020 nu se va aplica studenților actualmente înscriși în programele de studiu ale Facultății de Drept. Pentru aceștia din urmă, taxele de studiu au fost indexate cu rata inflației, decizie absolut necesară, care reflectă necesitatea păstrării valorii taxei de studiu de la an la an, iar nu a cuantumului acesteia.
În al doilea rând, măsurile reprezintă materializarea unei necesități stringente de natură economică și juridică, demult cunoscută și îndelung dezbătută în cadrul diferitelor foruri academice (Universitate, facultăți, organizații studențești). Acestea sunt complet independente de contextul existent în acest moment, nefiind nicidecum rezultatul unor decizii arbitrare sau conjuncturale, fără să aibă, în mod evident, nicio legătură cu actuala situație epidemiologică.
Astfel, declanșarea procedurilor de discutare și aprobare a taxelor de studiu la nivelul Universității din București ține exclusiv de respectarea unor termene obligatorii prevăzute de Carta Universității din București. Carta prevede un calendar obligatoriu al acestor proceduri, care se finalizează cu stabilirea taxelor de studiu de către Senatul Universității din București, cu cel puțin șase luni înaintea începerii anului universitar, conform art. 129 alin. (2) lit. l) din Carta Universității din București. ”De altfel, în conformitate cu dispozițiile legale și regulamentare, nivelul taxelor de studii stabilite prin decizia Consiliului Facultății urmează a intra în dezbaterea Consiliului de Administrație și a Senatului Universității din București, acestea fiind forurile statutare care au competența de aprobare a taxelor de studiu”, se arată într-un comunicat semnat de Prof. univ. dr. Răzvan DINCĂ, Decan al Facultății.
În al treilea rând, în ceea ce privește cuantumul taxelor stabilite, acestea sunt rezultatul unor analize și discuții îndelungate, ținând cont de indicatori de performanță și indicatori economici, proiecții bugetare și o evoluție a acestor taxe de-a lungul timpului. ”Subliniem faptul că – exceptând situația crizei economice din perioada 2009-2013 -, nu au existat creșteri semnificative ale valorii taxelor de studiu la Facultatea de Drept a Universității din București, fiind luate doar măsuri de actualizare a acestora în funcție de indicele inflației, așa cum am precizat mai sus”, nuanțează reprezenanții instituției în comunicat.
Astfel, prin măsurile decise în ședința Consiliului Facultății din data de 13/14 martie 2020 s-a urmărit apropierea valorii taxelor de studiu de valoarea alocației per student, care este suportată din bugetul de stat. La rândul său, această alocație bugetară este stabilită în funcție de o serie de criterii obiective, fiind bazată pe un calcul privind costul integrat al serviciilor educaționale, cu respectarea în totalitate a standardelor ARACIS (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior).
Nu în ultimul rând, Facultatea de Drept a Universității din București a fost în permanență interesată de creșterea calității serviciului de educație. Educația și excelența în educație necesită eforturi susținute atât din partea statului, cât și din partea participanților la acest fundamental serviciu public pentru societate.
În mod constant, în fiecare an, peste 40% din candidații declarați admiși la examenele de admitere în profesiile juridice sunt absolvenți ai Facultății de Drept, Universitatea din București. Un procent semnificativ dintre juriștii de elită formați de facultatea noastră sunt angajați în instituții fundamentale ale statului, în cadrul organelor autorităților centrale și locale, sau au o carieră internațională strălucită ca înalți funcționari ai diverselor organizații și structuri internaționale. Istoria, tradiția, conferințele și performanțele internaționale ale Facultății confirmă statutul său de excelență în învățământul superior juridic din România.
Excelența obligă ambele părți ale raportului educațional: atât pe studenți, cât și pe profesori. Sistemul de taxe instituit prin măsurile adoptate de Consiliul Facultății de Drept încurajează performanța academică la două niveluri.
Pe de o parte, îi motivează pe studenți să facă eforturi pentru a se califica în rândul celor mai merituoși, putând beneficia de învățământ finanțat din surse bugetare. Dacă nu au reușit o asemenea performanță îi stimulează să consolideze prin perseverență în studiu investiția făcută într-un proces de formare profesională de înaltă calitate.
Pe de altă parte, obligă cadrele didactice ale Facultății de Drept să inițieze și să dezvolte rapid noi programe educaționale pentru viitorii studenți, în concordanță cu nevoile societății, care să reflecte atât deschiderea către o lume din ce în ce mai globalizată și digitalizată, cât și o mai accentuată dimensiune practică pentru toți anii de studiu din cele trei cicluri (licență, master și doctorat).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 121 / 145 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...