ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

December 15 deadline for companies to request rescheduling of debts accumulated in emergency state, e-billing pilot-programme to start

23 Octombrie 2020   |   Agerpres

He mentioned that he added to the text of the draft OUG an "extension of the deadline for VAT refund, with subsequent control, until 25 January".

 
 
Companies will have until 15 December to apply for the rescheduling of debts accumulated in the period from the beginning of the state of emergency (16 March, ed. n.) until 25 October, Public Finance Minister Florin Citu said on Thursday.
 
"The idea is simple: companies have a deadline of 15 December to make this rescheduling request for next year. In addition to what we have presented so far in the public space, we have improved a little the conditions, there will be no forced recovery of debts until 25 December and today we will also introduce in the OUG [Emergency Ordinance of the Government, ed. n.] yet another facility, the discussions with the companies at the Social Economic Council, we have also had these discussions and, compared to what we have proposed, for the period 26 October to 25 December there will be no calculation of interest or penalties for these fiscal obligations due since entering the state of emergency [16 March, ed. n.] and 25 December. So if there are companies that have filed returns [tax, ed. n.] and cannot pay and they want to be in the rescheduling until they are approved for the rescheduling, there is a period of time," Citu said.
 
He mentioned that he added to the text of the draft OUG an "extension of the deadline for VAT refund, with subsequent control, until 25 January".

 
"My opinion is, and that's what we're working on now, to make this system permanent, we already have in the history of ANAF [the National Authority for Fiscal Administration, ed. n.] a lot of companies that have been controlled over time and have paid every time, there have been checks and they have received VAT, so there is no problem. And then we can make a system that for these companies that have a certain rating there is this system of reimbursement, of subsequent control, the VAT refund with permanent subsequent control, that's what we are working on for after 25 January 2021. And some other tax measures," Citu said.
 
Florin Citu also announced on Thursday that a pilot program for e-billing will begin in the coming period, noting that the process of digitization of invoices continues.
"Digitization goes on. (...) We have, it will start in the next period a pilot program for e-billing. It is that measure that will bring to the budget, not only from our estimates, but from those of the international institutions and what we have seen in other countries, especially in Italy, at least two percentage points of revenue, which is almost 20 billion lei at the moment," Citu concluded.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3881 / 4480
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...