Boloş: Trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină
05 Iulie 2023
AgerpresMinistrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.
Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină, a declarat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.
Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.
"Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuşi să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut paşi semnificativi în această direcţie. Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie. Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină. În ceea ce priveşte Spaţiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuţiei noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experţii Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experţii CNIF pentru rezolvarea problemelor" , a subliniat Marcel Boloş, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor.
Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.
"Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuşi să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut paşi semnificativi în această direcţie. Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie. Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină. În ceea ce priveşte Spaţiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuţiei noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experţii Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experţii CNIF pentru rezolvarea problemelor" , a subliniat Marcel Boloş, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor.
Printre pilonii pe care MF şi MCID îi vor urmări în procesul de digitalizare a ANAF se numără modernizarea furnizării serviciilor, îmbunătăţirea conformării fiscale şi consolidarea securităţii cibernetice.
"Obiectivul principal în digitalizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de a moderniza furnizarea de servicii, făcându-le mai accesibile, mai eficiente şi mai uşor de utilizat. Este nevoie de platforme online intuitive şi aplicaţii mobile care să asigure o relaţie simplificată între ANAF şi contribuabili. Prin aceste canale digitale, contribuabilii vor avea acces în timp real la informaţii fiscale personalizate, eliminarea hârtiilor, a cozilor la ghişeu şi a birocraţiei excesive", se arată în comunicatul Ministerului Finanţelor.
Potrivit sursei citate, digitalizarea oferă oportunitatea de a spori conformarea şi transparenţa în cadrul sistemului de administrare fiscală. Se vor implementa tehnologii avansate, cum ar fi o platformă de tip Big Data şi utilizarea inteligenţei artificiale pentru a detecta şi preveni evaziunea fiscală.
Prin integrarea datelor din diverse surse, inclusiv instituţii financiare şi platforme terţe, se pot identifica riscuri potenţiale, asigurând astfel o administrare fiscală corectă şi eficientă. În plus, platformele digitale vor oferi contribuabililor informaţii clare şi transparente cu privire la drepturile, obligaţiile şi raţionamentul din spatele evaluărilor fiscale, pentru a stimula încrederea şi conformarea voluntară.
"Se vor stabili capabilităţi de analiză a datelor în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru a obţine informaţii valoroase despre comportamentul contribuabililor, tendinţele economice şi fluxurile de venituri. Automatizarea va juca un rol crucial în optimizarea proceselor de rutină, eliberând resursă umană pentru sarcini mai complexe şi care aduc valoare adăugată", se mai arată în comunicat.
De asemenea, securitatea cibernetică este un proces care necesită monitorizarea şi auditarea continuă a sistemelor şi reţelelor. "Sunt necesare investiţii în sisteme avansate de detectare a ameninţărilor, pentru a proteja infrastructura digitală. Auditurile regulate, programele de instruire şi colaborările cu experţi în securitate cibernetică vor asigura în permanenţă confidenţialitatea datelor contribuabililor", subliniază sursa citată.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1616 / 9059 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...