
Boloş: Trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină
05 Iulie 2023
AgerpresMinistrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.
Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină, a declarat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.
Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.
"Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuşi să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut paşi semnificativi în această direcţie. Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie. Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină. În ceea ce priveşte Spaţiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuţiei noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experţii Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experţii CNIF pentru rezolvarea problemelor" , a subliniat Marcel Boloş, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor.
Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.
"Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuşi să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut paşi semnificativi în această direcţie. Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie. Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină. În ceea ce priveşte Spaţiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuţiei noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experţii Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experţii CNIF pentru rezolvarea problemelor" , a subliniat Marcel Boloş, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor.
Printre pilonii pe care MF şi MCID îi vor urmări în procesul de digitalizare a ANAF se numără modernizarea furnizării serviciilor, îmbunătăţirea conformării fiscale şi consolidarea securităţii cibernetice.
"Obiectivul principal în digitalizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de a moderniza furnizarea de servicii, făcându-le mai accesibile, mai eficiente şi mai uşor de utilizat. Este nevoie de platforme online intuitive şi aplicaţii mobile care să asigure o relaţie simplificată între ANAF şi contribuabili. Prin aceste canale digitale, contribuabilii vor avea acces în timp real la informaţii fiscale personalizate, eliminarea hârtiilor, a cozilor la ghişeu şi a birocraţiei excesive", se arată în comunicatul Ministerului Finanţelor.
Potrivit sursei citate, digitalizarea oferă oportunitatea de a spori conformarea şi transparenţa în cadrul sistemului de administrare fiscală. Se vor implementa tehnologii avansate, cum ar fi o platformă de tip Big Data şi utilizarea inteligenţei artificiale pentru a detecta şi preveni evaziunea fiscală.
Prin integrarea datelor din diverse surse, inclusiv instituţii financiare şi platforme terţe, se pot identifica riscuri potenţiale, asigurând astfel o administrare fiscală corectă şi eficientă. În plus, platformele digitale vor oferi contribuabililor informaţii clare şi transparente cu privire la drepturile, obligaţiile şi raţionamentul din spatele evaluărilor fiscale, pentru a stimula încrederea şi conformarea voluntară.
"Se vor stabili capabilităţi de analiză a datelor în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru a obţine informaţii valoroase despre comportamentul contribuabililor, tendinţele economice şi fluxurile de venituri. Automatizarea va juca un rol crucial în optimizarea proceselor de rutină, eliberând resursă umană pentru sarcini mai complexe şi care aduc valoare adăugată", se mai arată în comunicat.
De asemenea, securitatea cibernetică este un proces care necesită monitorizarea şi auditarea continuă a sistemelor şi reţelelor. "Sunt necesare investiţii în sisteme avansate de detectare a ameninţărilor, pentru a proteja infrastructura digitală. Auditurile regulate, programele de instruire şi colaborările cu experţi în securitate cibernetică vor asigura în permanenţă confidenţialitatea datelor contribuabililor", subliniază sursa citată.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2602 / 10045 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...