ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Boloş: Trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină

05 Iulie 2023   |   Agerpres

Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.

 
 
Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină, a declarat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.

Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.

"Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuşi să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut paşi semnificativi în această direcţie. Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie. Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină. În ceea ce priveşte Spaţiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuţiei noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experţii Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experţii CNIF pentru rezolvarea problemelor" , a subliniat Marcel Boloş, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor.


Printre pilonii pe care MF şi MCID îi vor urmări în procesul de digitalizare a ANAF se numără modernizarea furnizării serviciilor, îmbunătăţirea conformării fiscale şi consolidarea securităţii cibernetice.

"Obiectivul principal în digitalizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de a moderniza furnizarea de servicii, făcându-le mai accesibile, mai eficiente şi mai uşor de utilizat. Este nevoie de platforme online intuitive şi aplicaţii mobile care să asigure o relaţie simplificată între ANAF şi contribuabili. Prin aceste canale digitale, contribuabilii vor avea acces în timp real la informaţii fiscale personalizate, eliminarea hârtiilor, a cozilor la ghişeu şi a birocraţiei excesive", se arată în comunicatul Ministerului Finanţelor.

Potrivit sursei citate, digitalizarea oferă oportunitatea de a spori conformarea şi transparenţa în cadrul sistemului de administrare fiscală. Se vor implementa tehnologii avansate, cum ar fi o platformă de tip Big Data şi utilizarea inteligenţei artificiale pentru a detecta şi preveni evaziunea fiscală.

Prin integrarea datelor din diverse surse, inclusiv instituţii financiare şi platforme terţe, se pot identifica riscuri potenţiale, asigurând astfel o administrare fiscală corectă şi eficientă. În plus, platformele digitale vor oferi contribuabililor informaţii clare şi transparente cu privire la drepturile, obligaţiile şi raţionamentul din spatele evaluărilor fiscale, pentru a stimula încrederea şi conformarea voluntară.

"Se vor stabili capabilităţi de analiză a datelor în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru a obţine informaţii valoroase despre comportamentul contribuabililor, tendinţele economice şi fluxurile de venituri. Automatizarea va juca un rol crucial în optimizarea proceselor de rutină, eliberând resursă umană pentru sarcini mai complexe şi care aduc valoare adăugată", se mai arată în comunicat.

De asemenea, securitatea cibernetică este un proces care necesită monitorizarea şi auditarea continuă a sistemelor şi reţelelor. "Sunt necesare investiţii în sisteme avansate de detectare a ameninţărilor, pentru a proteja infrastructura digitală. Auditurile regulate, programele de instruire şi colaborările cu experţi în securitate cibernetică vor asigura în permanenţă confidenţialitatea datelor contribuabililor", subliniază sursa citată.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1718 / 9161
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...