ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Boloş: Trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină

05 Iulie 2023   |   Agerpres

Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.

 
 
Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină, a declarat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.

Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.

"Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuşi să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut paşi semnificativi în această direcţie. Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie. Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină. În ceea ce priveşte Spaţiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuţiei noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experţii Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experţii CNIF pentru rezolvarea problemelor" , a subliniat Marcel Boloş, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor.


Printre pilonii pe care MF şi MCID îi vor urmări în procesul de digitalizare a ANAF se numără modernizarea furnizării serviciilor, îmbunătăţirea conformării fiscale şi consolidarea securităţii cibernetice.

"Obiectivul principal în digitalizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de a moderniza furnizarea de servicii, făcându-le mai accesibile, mai eficiente şi mai uşor de utilizat. Este nevoie de platforme online intuitive şi aplicaţii mobile care să asigure o relaţie simplificată între ANAF şi contribuabili. Prin aceste canale digitale, contribuabilii vor avea acces în timp real la informaţii fiscale personalizate, eliminarea hârtiilor, a cozilor la ghişeu şi a birocraţiei excesive", se arată în comunicatul Ministerului Finanţelor.

Potrivit sursei citate, digitalizarea oferă oportunitatea de a spori conformarea şi transparenţa în cadrul sistemului de administrare fiscală. Se vor implementa tehnologii avansate, cum ar fi o platformă de tip Big Data şi utilizarea inteligenţei artificiale pentru a detecta şi preveni evaziunea fiscală.

Prin integrarea datelor din diverse surse, inclusiv instituţii financiare şi platforme terţe, se pot identifica riscuri potenţiale, asigurând astfel o administrare fiscală corectă şi eficientă. În plus, platformele digitale vor oferi contribuabililor informaţii clare şi transparente cu privire la drepturile, obligaţiile şi raţionamentul din spatele evaluărilor fiscale, pentru a stimula încrederea şi conformarea voluntară.

"Se vor stabili capabilităţi de analiză a datelor în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru a obţine informaţii valoroase despre comportamentul contribuabililor, tendinţele economice şi fluxurile de venituri. Automatizarea va juca un rol crucial în optimizarea proceselor de rutină, eliberând resursă umană pentru sarcini mai complexe şi care aduc valoare adăugată", se mai arată în comunicat.

De asemenea, securitatea cibernetică este un proces care necesită monitorizarea şi auditarea continuă a sistemelor şi reţelelor. "Sunt necesare investiţii în sisteme avansate de detectare a ameninţărilor, pentru a proteja infrastructura digitală. Auditurile regulate, programele de instruire şi colaborările cu experţi în securitate cibernetică vor asigura în permanenţă confidenţialitatea datelor contribuabililor", subliniază sursa citată.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1367 / 8810
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...