Leferman (Berarii României): Procesul de înregistrare în SGR rămâne deschis şi după 28 februarie, dar cu risc de sancţiune
28 Februarie 2023 Agerpres
Foarte mulţi operatori economici au lăsat pe ultima sută de metri înregistrarea pe platforma SGR, mobilizarea din prezent fiind datorată şi comunicării publice a Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi Gărzii Naţionale de Mediu.
Procesul de înregistrare în Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR) rămâne deschis şi după 28 februarie, dar intervine de la acel moment riscul de sancţiune pentru operatorii economici care nu s-au înregistrat până la această dată, potrivit legislaţiei, a afirmat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.
"Procesul de înregistrare (în Sistemul de Garanţie-Returnare, n.r.) rămâne deschis şi după data de 28 februarie, dar sigur că intervine de la acel moment riscul de sancţiune, potrivit legislaţiei, pentru operatori economici care nu s-au înregistrat până la această dată. Semnalul este mai degrabă unul pozitiv, însă în piaţă există în aceste zile un interes crescut din partea operatorilor economici care au această obligaţie legală. Cu titlul de exemplu, pot să vă spun că, în cursul zilei de ieri (luni, 27 februarie 2023, n.r.), într-un interval de 30 de minute, au fost şi peste 4.000 de intrări în platformă. Din informaţiile pe care le am, acoperirea geografică este una destul de echilibrată. În ceea ce priveşte înregistrările care au fost făcute până la acest moment, cifrele sunt mai puţin relevante astăzi, pentru că oricum contextul este dinamic şi se schimbă de la minut la minut. Este foarte bine faptul că platforma funcţionează chiar şi într-un astfel de context de suprasolicitare", a declarat Leferman.
"Procesul de înregistrare (în Sistemul de Garanţie-Returnare, n.r.) rămâne deschis şi după data de 28 februarie, dar sigur că intervine de la acel moment riscul de sancţiune, potrivit legislaţiei, pentru operatori economici care nu s-au înregistrat până la această dată. Semnalul este mai degrabă unul pozitiv, însă în piaţă există în aceste zile un interes crescut din partea operatorilor economici care au această obligaţie legală. Cu titlul de exemplu, pot să vă spun că, în cursul zilei de ieri (luni, 27 februarie 2023, n.r.), într-un interval de 30 de minute, au fost şi peste 4.000 de intrări în platformă. Din informaţiile pe care le am, acoperirea geografică este una destul de echilibrată. În ceea ce priveşte înregistrările care au fost făcute până la acest moment, cifrele sunt mai puţin relevante astăzi, pentru că oricum contextul este dinamic şi se schimbă de la minut la minut. Este foarte bine faptul că platforma funcţionează chiar şi într-un astfel de context de suprasolicitare", a declarat Leferman.
Aceasta a adăugat că foarte mulţi operatori economici au lăsat pe ultima sută de metri înregistrarea pe platforma SGR, mobilizarea din prezent fiind datorată şi comunicării publice a Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi Gărzii Naţionale de Mediu.
"Practic, foarte mulţi operatori economici au decis să lase pe ultima sută de metri acest proces de înregistrare şi acum ne bucură, totuşi, faptul că există o astfel de mobilizare. Ea a fost direct legată de momentul în care a intervenit în piaţă şi comunicarea publică a Ministerului Mediului, şi prin Garda de Mediu, motiv pentru care vreau să salut încă o dată buna colaborare în acest sens, pentru că este un proiect care până la urmă implică atât piaţa şi operatorii privaţi, cât şi autoritatea centrală de mediu. O astfel de colaborare ne va aduce, într-adevăr, la obiectivul ambiţios de a porni sistemul la finalul acestui an. Sunt în continuare multe conturi deschise care nu au finalizat procesul de înregistrare. Spun asta pentru că înregistrarea naţională are două componente: pe de o parte, înregistrarea pe platformă a datelor de identificare ale companiei şi ale reprezentantului desemnat să fie în relaţia cu ReturRO şi a doua etapă care presupune încărcarea anumitor date în platformă, care diferă în funcţie de calitatea operatorul economic", a subliniat Julia Leferman.
SGR reprezintă un sistem prin care cetăţenii vor plăti o garanţie de 50 de bani atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri, inclusiv.
Pentru a fi uşor de identificat, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific, iar după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locaţie.
Producătorii/importatorii şi comercianţii de băuturi au obligaţia să se înscrie în baza de date a SGR până pe data de 28 februarie 2023, în caz contrar riscând amenzi cuprinse între 20.000 şi 40.000 de lei. Înregistrarea obligatorie în baza de date a SGR reprezintă etapa preliminară intrării în funcţiune a sistemului, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023.
În context, Garda Naţională de Mediu a anunţat, la jumătatea acestei luni, că va efectua controale tematice în perioada 1 - 31 martie 2023 în care va implica atât comisariatele judeţene, cât şi Comisariatul Municipiului Bucureşti şi Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunării".
Compania RetuRO a devenit administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare din România, printr-o Hotărâre de Guvern, emisă pe 24 august 2022.
Anterior, pe data de 20 iulie 2022, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, anunţa că a fost aprobată alocarea sumei de un milion de lei pentru intrarea statului român, cu o pondere de 20%, în acţionariatul societăţii care va gestiona SGR şi a subliniat faptul că le-a transmis asociaţiilor din cadrul societăţii că este inacceptabil termenul de un an şi jumătate pentru implementarea acestui sistem în România.
Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC) a organizat, marţi, o dezbatere profesională cu tema "Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR), bilanţ de etapă".
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3336 / 10226 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





