Punct de vedere Daniela Neagoe, EY: Depunerea declarației la Fondul pentru Mediu – mai facilă prin utilizarea sistemului on-line
11 Mai 2020 Daniela Neagoe, Senior Manager, Comerț International, Asistență Fiscală și Juridică, EY România
Depunerea declarației prin aplicația online ușurează mult procesul de depunere și de urmărire a declarațiilor și a plăților efectuate.
Disponibilă încă de la jumătatea anului trecut, dar obligatorie din acest an, depunerea declarației online la Administrația Fondului pentru Mediu permite agenților economici să economisească timp și resurse financiare și umane. În prezent, societățile nu mai sunt nevoite să trimită un angajat sau un curier pentru a înregistra fizic declarația lunară. Cu toate acestea, observăm că o parte dintre ele încă ezită să adopte acest nou mod de declarare. Comparativ cu metoda clasică de depunere, declarația online poate fi procesată și înregistrată în sistem în câteva minute.
Accesul la aplicație este securizat și se face după înrolarea în sistem a reprezentantului societății, în baza unei semnături electronice calificate. Înrolarea în serviciul "Depunere declarații on-line" se realizează prin completarea, tot on-line, a unui formular de pe site-ul AFM, la care se pot anexa copii ale documentelor solicitate. În cazul în care reprezentantul legal dorește să împuternicească o altă persoană pentru a declara, se anexează și o declarație notarială. Declarația notarială se depune ulterior și în original la sediul AFM. Condiția obligatorie este ca reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia să dețină semnătură electronică calificată.
Accesul la aplicație este securizat și se face după înrolarea în sistem a reprezentantului societății, în baza unei semnături electronice calificate. Înrolarea în serviciul "Depunere declarații on-line" se realizează prin completarea, tot on-line, a unui formular de pe site-ul AFM, la care se pot anexa copii ale documentelor solicitate. În cazul în care reprezentantul legal dorește să împuternicească o altă persoană pentru a declara, se anexează și o declarație notarială. Declarația notarială se depune ulterior și în original la sediul AFM. Condiția obligatorie este ca reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia să dețină semnătură electronică calificată.
Am experimentat această formă de declarare și putem să confirmăm că aplicația online a funcționat conform descrierii din ghidul publicat pe portalul Servicii online al AFM, fără să întâmpinăm probleme pe parcursul declarării.
Față de versiunea anterioară, am remarcat faptul că aplicația online permite depunerea declarației și în afara orelor de program ale AFM. Până acum, acest demers era restricționat după încheierea programului oficial de lucru.
În privința introducerii informațiilor, la constatarea unei erori, se primește automat un mesaj de ajutor în dreptul câmpului care necesită corecția. Astfel, nu e necesară reluarea încărcării fiecărui câmp pentru identificarea erorii semnalate. După depunerea declarației, am primit o notificare de confirmare pe email.
Alte beneficii:
• vizualizarea istoricului și descărcarea situației declarațiilor depuse, precum și a plăților efectuate la Fondul pentru Mediu;
• recepționarea on-line și descărcarea actelor administrativ-fiscale, precum și a altor documente și informații comunicate de AFM;
• obținerea certificatului de atestare fiscală privind obligațiile la Fondul pentru Mediu, în formă electronică, cu semnătura electronică a AFM.
Aplicația on-line nu permite însă depunerea declarațiilor rectificative. Acestea se depun în continuare fizic la registratura AFM, în sistem clasic, pe hârtie. Ca urmare, trebuie acordată o atenție sporită completării declarației online pentru a evita necesitatea depunerii unei declarații rectificative.
În concluzie, depunerea declarației prin aplicația online ușurează mult procesul de depunere și de urmărire a declarațiilor și a plăților efectuate.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9525 / 10172 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





