Rogojinaru (MEEMA): 550 de milioane de euro din fondurile acordate companiilor afectate de coronavirus vor merge pentru dezvoltare
28 Mai 2020
AGERPRESLiviu Rogojinaru a afirmat că la modalitatea de departajare şi de stabilire a punctajului se va lua în calcul cifra de afaceri de anul trecut, numărul mediul de angajaţi de anul trecut, precum şi faptul că societatea este în activitate.
Fondurile care se vor acorda companiilor afectate de pandemia de coronavirus vor fi împărţite în trei categorii, iar cea mai mare parte va merge pentru dezvoltare, în jur de 550 de milioane de euro, a declarat, joi, secretarul de stat din Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA), Liviu Rogojinaru.
"O să vă spun despre acel aproximativ un miliard de euro care vine la Ministerul Economiei. În prima categorie vor fi undeva în jur de 350 de milioane de euro repartizaţi. Sunt granturi nerambursabile. Va fi o grilă nu complicată, nu vă gândiţi la nimic complicat. Pentru toate trei secţiunile discutăm de contribuabilul sau agentul economic, stă în faţa calculatorului şi îşi completează hârtiile. Vine o singură dată să ne vedem, când trebuie să semnăm contractele (...) şi în trei minute a plecat de acolo cu contractul semnat, iar banii îi primeşte în contul pe care îl indică tot în mediul online. Ne vedem o singură dată. Am dori să nu ne întâlnim nici atunci, dar se pare că tehnic nu se poate. Dacă am putea s-o rezolvăm şi pe asta am fi foarte fericiţi", a spus Liviu Rogojinaru, în cadrul videoconferinţei 'Antreprenoriat fără gen'.
"O să vă spun despre acel aproximativ un miliard de euro care vine la Ministerul Economiei. În prima categorie vor fi undeva în jur de 350 de milioane de euro repartizaţi. Sunt granturi nerambursabile. Va fi o grilă nu complicată, nu vă gândiţi la nimic complicat. Pentru toate trei secţiunile discutăm de contribuabilul sau agentul economic, stă în faţa calculatorului şi îşi completează hârtiile. Vine o singură dată să ne vedem, când trebuie să semnăm contractele (...) şi în trei minute a plecat de acolo cu contractul semnat, iar banii îi primeşte în contul pe care îl indică tot în mediul online. Ne vedem o singură dată. Am dori să nu ne întâlnim nici atunci, dar se pare că tehnic nu se poate. Dacă am putea s-o rezolvăm şi pe asta am fi foarte fericiţi", a spus Liviu Rogojinaru, în cadrul videoconferinţei 'Antreprenoriat fără gen'.
El a explicat că o sumă de 350 de milioane de euro este dedicată pentru sectorul HORECA, firmelor care au activitatea întreruptă total sau parţial ca urmare a efectelor deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgenţă sau companiilor din transporturi.
De asemenea, Liviu Rogojinaru a afirmat că la modalitatea de departajare şi de stabilire a punctajului se va lua în calcul cifra de afaceri de anul trecut, numărul mediul de angajaţi de anul trecut, precum şi faptul că societatea este în activitate.
"Ce ne-ar interesa foarte mult cu aceşti bani este să ajutăm societăţile care sunt în dificultate şi să-i ajutăm la modul în care să devină bancabili, cum se spune. Am avut ieri o întâlnire cu băncile. Exact pe problema aceasta am discutat. Să vedem cum facem. Din 30.000 să devină 50.000 de firme bancabile de aşa manieră încât să acceseze IMM Invest", a precizat Rogojinaru.
În a doua secţiune menţionată de secretarul de stat se află firmele care nu au avut niciun angajat la 31 decembrie şi singurul care munceşte este administratorul. El a susţinut că sunt câteva zeci de mii de firme de acest fel.
În a treia secţiune sunt alocaţi 550 milioane de euro, iar suma este destinată firmelor care vor să acceseze fonduri pentru dezvoltare şi mărirea capacităţii de producţie.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8420 / 9139 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...