ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

7 iunie - data limită de preschimbare a cărţilor de identitate expirate în perioada pandemiei

10 Martie 2022   |   Agerpres

Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.

 
 
Cărţile de identitate cu termen de valabilitate expirat în perioada 1 martie 2020 - 7 martie 2022 sunt valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, a anunţat miercuri directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.
 
"Invităm cetăţenii să se informeze cu privire la programul de activitate al serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea informaţiilor existente pe websiteurile primăriilor în subordinea cărora aceste servicii publice funcţionează. Pentru evitarea prezentării în acelaşi timp a unui număr mare de cetăţeni la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, recomandăm accesarea, acolo unde acestea există, a platformelor de programare online sau telefonice pentru depunerea cererilor pe întreaga perioadă de 90 de zile, începând cu data de 9 martie", a spus Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a informat că în prezent se mai află în circulaţie, expirate, un număr de 387.000 de cărţi de identitate, a căror valabilitate va înceta în data de 7 iunie 2022.
 
"Aproximativ 111.000, deci un sfert din numărul acestor documente a expirat în lunile ianuarie, februarie şi în prima săptămână din martie ale acestui an. Aproximativ 202.000 au expirat în anul 2021 şi 74.000 sunt expirate în anul 2020. Pe evaluările pe care le-am făcut în ultimele două săptămâni, cifra scade cu un interval de 4.500 - 5.000 de cărţi de identitate în fiecare săptămână", a precizat Giulescu.
 
Întrebat despre eventuale măsuri suplimentare necesare în perioada următoare, Giulescu a informat că în această perioadă a anului, la nivel naţional, prin cele aproximativ 620 de servicii publice comunitare active au fost preluate, până în urmă cu două săptămâni, "undeva între 7.000 - 8.000 de cereri pe zi".
 
"În ultimele două săptămâni a crescut numărul de solicitări, astfel încât am ajuns la 9.000 - 10.000 de cereri pe zi. Capacitatea noastră de producţie este de 32.000 de cărţi de identitate pe zi. Nu am atins-o niciodată, aceasta este capacitatea tehnică într-un singur schimb. Putem să creştem numărul în măsura în care va fi necesar, putem să introducem schimbul doi pentru producţie. În ceea ce priveşte preluarea de cereri, un număr maxim de cereri sunt preluate în lunile iulie şi august în fiecare an. În luna iulie media este de 19.000 de cereri zilnice, iar în luna august este de 20.000 de cereri zilnice. Maximul a fost atins în 20 august 2019, acesta fiind de aproximativ 21.000 de cereri preluate într-o singură zi. Cifra de ieri a fost de 9.700 de cereri preluate. Avem capacitate deplină pentru a dubla numărul de cereri (preluate n.r.)", a explicat Giulescu.
 
Pe de altă parte, el a arătat că cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în registrul de evidenţă a persoanelor pot fi adresate în continuare în sistem online, ca şi până acum, sau prin prezentare la serviciul public comunitar de domiciliu, ori la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, de luni până vineri, între orele 12,00 - 14,00.
 
Cătălin Giulescu a dat asigurări că instituţia pe care o conduce nu întâmpină "niciun fel de dificultăţi în ceea ce priveşte producerea cărţilor de identitate".
 
Totodată, Giulescu a mai anunţat că activităţile de audienţă la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date vor fi reluate. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1972 / 5614
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...