ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

7 iunie - data limită de preschimbare a cărţilor de identitate expirate în perioada pandemiei

10 Martie 2022   |   Agerpres

Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.

 
 
Cărţile de identitate cu termen de valabilitate expirat în perioada 1 martie 2020 - 7 martie 2022 sunt valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, a anunţat miercuri directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.
 
"Invităm cetăţenii să se informeze cu privire la programul de activitate al serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea informaţiilor existente pe websiteurile primăriilor în subordinea cărora aceste servicii publice funcţionează. Pentru evitarea prezentării în acelaşi timp a unui număr mare de cetăţeni la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, recomandăm accesarea, acolo unde acestea există, a platformelor de programare online sau telefonice pentru depunerea cererilor pe întreaga perioadă de 90 de zile, începând cu data de 9 martie", a spus Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a informat că în prezent se mai află în circulaţie, expirate, un număr de 387.000 de cărţi de identitate, a căror valabilitate va înceta în data de 7 iunie 2022.
 
"Aproximativ 111.000, deci un sfert din numărul acestor documente a expirat în lunile ianuarie, februarie şi în prima săptămână din martie ale acestui an. Aproximativ 202.000 au expirat în anul 2021 şi 74.000 sunt expirate în anul 2020. Pe evaluările pe care le-am făcut în ultimele două săptămâni, cifra scade cu un interval de 4.500 - 5.000 de cărţi de identitate în fiecare săptămână", a precizat Giulescu.
 
Întrebat despre eventuale măsuri suplimentare necesare în perioada următoare, Giulescu a informat că în această perioadă a anului, la nivel naţional, prin cele aproximativ 620 de servicii publice comunitare active au fost preluate, până în urmă cu două săptămâni, "undeva între 7.000 - 8.000 de cereri pe zi".
 
"În ultimele două săptămâni a crescut numărul de solicitări, astfel încât am ajuns la 9.000 - 10.000 de cereri pe zi. Capacitatea noastră de producţie este de 32.000 de cărţi de identitate pe zi. Nu am atins-o niciodată, aceasta este capacitatea tehnică într-un singur schimb. Putem să creştem numărul în măsura în care va fi necesar, putem să introducem schimbul doi pentru producţie. În ceea ce priveşte preluarea de cereri, un număr maxim de cereri sunt preluate în lunile iulie şi august în fiecare an. În luna iulie media este de 19.000 de cereri zilnice, iar în luna august este de 20.000 de cereri zilnice. Maximul a fost atins în 20 august 2019, acesta fiind de aproximativ 21.000 de cereri preluate într-o singură zi. Cifra de ieri a fost de 9.700 de cereri preluate. Avem capacitate deplină pentru a dubla numărul de cereri (preluate n.r.)", a explicat Giulescu.
 
Pe de altă parte, el a arătat că cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în registrul de evidenţă a persoanelor pot fi adresate în continuare în sistem online, ca şi până acum, sau prin prezentare la serviciul public comunitar de domiciliu, ori la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, de luni până vineri, între orele 12,00 - 14,00.
 
Cătălin Giulescu a dat asigurări că instituţia pe care o conduce nu întâmpină "niciun fel de dificultăţi în ceea ce priveşte producerea cărţilor de identitate".
 
Totodată, Giulescu a mai anunţat că activităţile de audienţă la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date vor fi reluate. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1834 / 5476
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ESENȚIALE | Portofoliul de investigații internaționale a crescut semnificativ în cadrul biroului Clifford Chance din București în ultimii ani, devenind o adevărată carte de vizită pentru practica din Romania. De vorbă cu Daniel Badea (Managing Partner) și Sabina Crângașu Huțanu (Counsel), despre modul în care funcționează o echipă de avocați români de top, implicată în mod constant în cele mai complexe litigii și investigații de anvergură din Europa
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...