
7 iunie - data limită de preschimbare a cărţilor de identitate expirate în perioada pandemiei
10 Martie 2022
AgerpresÎntr-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.
Cărţile de identitate cu termen de valabilitate expirat în perioada 1 martie 2020 - 7 martie 2022 sunt valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, a anunţat miercuri directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Aurel-Cătălin Giulescu.
Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.
"Invităm cetăţenii să se informeze cu privire la programul de activitate al serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea informaţiilor existente pe websiteurile primăriilor în subordinea cărora aceste servicii publice funcţionează. Pentru evitarea prezentării în acelaşi timp a unui număr mare de cetăţeni la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, recomandăm accesarea, acolo unde acestea există, a platformelor de programare online sau telefonice pentru depunerea cererilor pe întreaga perioadă de 90 de zile, începând cu data de 9 martie", a spus Aurel-Cătălin Giulescu.
Directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a informat că în prezent se mai află în circulaţie, expirate, un număr de 387.000 de cărţi de identitate, a căror valabilitate va înceta în data de 7 iunie 2022.
"Aproximativ 111.000, deci un sfert din numărul acestor documente a expirat în lunile ianuarie, februarie şi în prima săptămână din martie ale acestui an. Aproximativ 202.000 au expirat în anul 2021 şi 74.000 sunt expirate în anul 2020. Pe evaluările pe care le-am făcut în ultimele două săptămâni, cifra scade cu un interval de 4.500 - 5.000 de cărţi de identitate în fiecare săptămână", a precizat Giulescu.
Întrebat despre eventuale măsuri suplimentare necesare în perioada următoare, Giulescu a informat că în această perioadă a anului, la nivel naţional, prin cele aproximativ 620 de servicii publice comunitare active au fost preluate, până în urmă cu două săptămâni, "undeva între 7.000 - 8.000 de cereri pe zi".
"În ultimele două săptămâni a crescut numărul de solicitări, astfel încât am ajuns la 9.000 - 10.000 de cereri pe zi. Capacitatea noastră de producţie este de 32.000 de cărţi de identitate pe zi. Nu am atins-o niciodată, aceasta este capacitatea tehnică într-un singur schimb. Putem să creştem numărul în măsura în care va fi necesar, putem să introducem schimbul doi pentru producţie. În ceea ce priveşte preluarea de cereri, un număr maxim de cereri sunt preluate în lunile iulie şi august în fiecare an. În luna iulie media este de 19.000 de cereri zilnice, iar în luna august este de 20.000 de cereri zilnice. Maximul a fost atins în 20 august 2019, acesta fiind de aproximativ 21.000 de cereri preluate într-o singură zi. Cifra de ieri a fost de 9.700 de cereri preluate. Avem capacitate deplină pentru a dubla numărul de cereri (preluate n.r.)", a explicat Giulescu.
Pe de altă parte, el a arătat că cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în registrul de evidenţă a persoanelor pot fi adresate în continuare în sistem online, ca şi până acum, sau prin prezentare la serviciul public comunitar de domiciliu, ori la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, de luni până vineri, între orele 12,00 - 14,00.
Cătălin Giulescu a dat asigurări că instituţia pe care o conduce nu întâmpină "niciun fel de dificultăţi în ceea ce priveşte producerea cărţilor de identitate".
Totodată, Giulescu a mai anunţat că activităţile de audienţă la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date vor fi reluate.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1921 / 5563 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, la finalizarea proiectului în care a asistat Vodafone România la achiziția Telekom România Mobile Communications: O tranzacție de durată, sofisticată, care a necesitat multă dedicare, pricepere și inspirație
Filip & Company asistă DIGI Romania la achiziția unei părți din Telekom România Mobile Communications | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Competition Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care modelează practica de concurență pe piața locală: Cătălin Suliman (Filip & Company) și Georgiana Bădescu (Schoenherr), printre avocații considerați Thought Leaders. Manuela Guia (GNP Guia Naghi & Partners), Georgeta Dinu (NNDKP), Andreea Oprișan și Raluca Vasilache (Țuca Zbârcea & Asociații), în nucleul de forță al practicii pe piața locală
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...