ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

7 iunie - data limită de preschimbare a cărţilor de identitate expirate în perioada pandemiei

10 Martie 2022   |   Agerpres

Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.

 
 
Cărţile de identitate cu termen de valabilitate expirat în perioada 1 martie 2020 - 7 martie 2022 sunt valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, a anunţat miercuri directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul DEPABD, Giulescu a precizat că data limită a schimbării actelor de identitate a căror valabilitate a expirat în perioada stării de urgenţă sau de alertă este de 7 iunie 2022.
 
"Invităm cetăţenii să se informeze cu privire la programul de activitate al serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea informaţiilor existente pe websiteurile primăriilor în subordinea cărora aceste servicii publice funcţionează. Pentru evitarea prezentării în acelaşi timp a unui număr mare de cetăţeni la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, recomandăm accesarea, acolo unde acestea există, a platformelor de programare online sau telefonice pentru depunerea cererilor pe întreaga perioadă de 90 de zile, începând cu data de 9 martie", a spus Aurel-Cătălin Giulescu.
 
Directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a informat că în prezent se mai află în circulaţie, expirate, un număr de 387.000 de cărţi de identitate, a căror valabilitate va înceta în data de 7 iunie 2022.
 
"Aproximativ 111.000, deci un sfert din numărul acestor documente a expirat în lunile ianuarie, februarie şi în prima săptămână din martie ale acestui an. Aproximativ 202.000 au expirat în anul 2021 şi 74.000 sunt expirate în anul 2020. Pe evaluările pe care le-am făcut în ultimele două săptămâni, cifra scade cu un interval de 4.500 - 5.000 de cărţi de identitate în fiecare săptămână", a precizat Giulescu.
 
Întrebat despre eventuale măsuri suplimentare necesare în perioada următoare, Giulescu a informat că în această perioadă a anului, la nivel naţional, prin cele aproximativ 620 de servicii publice comunitare active au fost preluate, până în urmă cu două săptămâni, "undeva între 7.000 - 8.000 de cereri pe zi".
 
"În ultimele două săptămâni a crescut numărul de solicitări, astfel încât am ajuns la 9.000 - 10.000 de cereri pe zi. Capacitatea noastră de producţie este de 32.000 de cărţi de identitate pe zi. Nu am atins-o niciodată, aceasta este capacitatea tehnică într-un singur schimb. Putem să creştem numărul în măsura în care va fi necesar, putem să introducem schimbul doi pentru producţie. În ceea ce priveşte preluarea de cereri, un număr maxim de cereri sunt preluate în lunile iulie şi august în fiecare an. În luna iulie media este de 19.000 de cereri zilnice, iar în luna august este de 20.000 de cereri zilnice. Maximul a fost atins în 20 august 2019, acesta fiind de aproximativ 21.000 de cereri preluate într-o singură zi. Cifra de ieri a fost de 9.700 de cereri preluate. Avem capacitate deplină pentru a dubla numărul de cereri (preluate n.r.)", a explicat Giulescu.
 
Pe de altă parte, el a arătat că cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în registrul de evidenţă a persoanelor pot fi adresate în continuare în sistem online, ca şi până acum, sau prin prezentare la serviciul public comunitar de domiciliu, ori la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, de luni până vineri, între orele 12,00 - 14,00.
 
Cătălin Giulescu a dat asigurări că instituţia pe care o conduce nu întâmpină "niciun fel de dificultăţi în ceea ce priveşte producerea cărţilor de identitate".
 
Totodată, Giulescu a mai anunţat că activităţile de audienţă la sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date vor fi reluate. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1559 / 5201
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
Promat Comimpex (Ameropa) achiziționează un pachet majoritar de acțiuni în Agrotex. PNSA a asistat cumpărătorul cu o echipă condusă de Bogdan C. Stoica (Partener) și Claudia Salomia (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of legal affairs and compliance | Samsung Electronics: “Viitorul este guvernat de adaptarea la schimbare și de pregătirea continuă în domeniul noilor tehnologii și al provocărilor generate de acestea. Sunt bucuroasă să pot contribui cu experiența mea ca și mentor la formarea și ghidarea unor tineri implicați în rezolvarea problemelor sociale prin utilizarea tehnologiei”
LegiTeam: Clifford Chance Badea is looking for junior ̸ mid-level associates
CMS asistă Entek Elektrik Üretim la achiziția unui proiect fotovoltaic de 214,26 MWdc în curs de dezvoltare în România
POPESCU & ASOCIAȚII este, pentru al 2-lea an consecutiv, Eastern Europe Firm of the Year | Loredana POPESCU (Partner) a fost desemnată Equity Capital Markets Lawyer of the Year
CNAIR a plătit anul trecut onorarii în cuantum de 282.565,5 lei caselor de avocatură care îi asigură reprezentarea în arbitrajele comerciale în care este implicată instituția. Firme din Italia, Grecia, Franța și Spania, adversare la ICC Paris și CCIR
Creștere constantă în practica de Litigii de la GNP, prin preluarea unor proiecte ale clienților existenți sau atragerea unor clienți noi, inclusiv ca urmare a expunerii dobândite prin aderarea la o alianță internațională | Octavian Adam, Partener coordonator al practicii: “Procentul ridicat al dosarelor complexe este consecința domeniilor în care societatea noastră de avocatură activează cu preponderență și de noutatea problematicilor supuse controlului instanțelor”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Elena Iacob, promovată anul acesta pe poziția de CEE Regional Senior Legal Counsel în cadrul Alliance Healthcare România: “Cred foarte mult în oameni și în cuvântul „împreună”. Fiecare poate face lucruri extraordinare individual, însă împreună suntem un ocean”
Dispute Resolution | Volumul mandatelor care ridică probleme de drept complicate, acordate firmei Mitel & Asociații, a crescut și anul acesta. Magda Dima, partenerul coordonator al practicii: ”În prezent, gestionăm un număr impresionant de litigii complexe, care au un grad ridicat de sofisticare dat și de nevoia de înțelegere a componentelor tehnice specifice industriei din care provin clienții noștri”
De vorbă cu Corina Oana Mazilu, admisă în primii zece la Facultatea de Drept a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, acum avocat stagiar: ”Ceea ce mă fascinează cu privire la această profesie este că, prin ajutorul oferit oamenilor, ajungi să te descoperi și să te redescoperi pe tine însuți”
Filip & Company a asistat BayWa r.e. România în achiziția parcului fotovoltaic White Gate din județul Constanța. Echipa de proiect a fost coordonată de Ioana Roman (partener)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...