ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Fiecare furnizor de servicii de telecomunicaţii stabileşte condiţiile de utilizare a cartelelor preplătite

29 August 2024   |   Agerpres

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

 
 
Metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate sau de graţie a acestora, precum şi condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau a planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială, precizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

Arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii notează, totodată, că, la ora actuală, legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale.


"ANCOM primeşte frecvent reclamaţii de la utilizatorii de cartele preplătite, legate în special pierderea numărului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare prevăzute de furnizori (...) Cartelele preplătite oferă avantajul unui control mai riguros al consumului de voce şi date şi, implicit, al costurilor asociate utilizării acestora. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice şi utilizatorii pot opta cu uşurinţă pentru ofertele adaptate nevoilor lor de consum. Totuşi, cei care aleg acest tip de servicii trebuie să aibă în vedere reîncărcarea periodică a cartelei şi, eventual, activarea unei opţiuni cu beneficii suplimentare. Este important de ştiut că metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate/de graţie a cartelei sau condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială. Legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale", precizează Autoritatea.

Potrivit sursei citate, în cazul serviciilor furnizate prin intermediul cartelelor preplătite, drepturile şi obligaţiile părţilor sunt stabilite printr-un document numit "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite", care înlocuieşte un contract formal.

"De regulă, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului/opţiunii, furnizorii pot oferi o perioadă de graţie, care începe în ziua următoare expirării perioadei de valabilitate şi pe parcursul căreia utilizatorul poate fi apelat şi poate apela doar anumite numere gratuite. În situaţia în care utilizatorul nu efectuează o reîncărcare înainte de expirarea perioadei de graţie, accesul la servicii este complet restricţionat, iar cartela nu mai poate fi utilizată. În această situaţie, numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, dar cu respectarea perioadei de carantină de 60 de zile, potrivit legi", subliniază ANCOM.

Specialiştii instituţiei vin şi cu o serie de recomandări pe acest subiect, iar utilizatorii sunt sfătuiţi ca, înainte de utilizarea unei cartele preplătite, să verifice: planurile tarifare oferite de furnizor, precum şi promoţiile valabile; termenul de valabilitate a fiecărei opţiuni; modalităţile de reînnoire a cartelei; termenul de activare/reactivare a unei extraopţiuni; perioada de graţie, ce poate să varieze în funcţie de furnizor şi ofertele disponibile.

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

În plus, nerespectarea de către furnizori a termenilor şi condiţiilor proprii poate fi semnalată de consumatori (persoane fizice) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1 / 5230
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (S1 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primul semestru și a înregistrat creșteri de 17% la nivel global și de 33% pe piețele emergente. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat Helinick, lider pe piața de sisteme de siguranță și de securitate pentru clădiri, în vânzarea către Convergint, unul dintre cei mai mari jucători globali în domeniu
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în achiziția companiei de proiect care dezvoltă un parc fotovoltaic de 160 MW în județul Giurgiu. Nadia Badea (Partener) a coordonat echipa formată din avocați cu experiență aprofundată din practica de Energy ̸ M&A
Bondoc & Asociatii oferă consultanță unui investitor irlandez în legătură cu achiziția unui proiect eolian de 40 MW in Romania
Baciu Partners, Mușat & Asociaţii și Răzvan Dincă & Asociaţii, pe lista scurtă pentru distincția de ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2024, desfășurată la Londra. Ce spun ghidurile juridice despre activitatea firmelor
Țuca Zbârcea & Asociații asistă fondatorii lanțului de retail „La Cocoș” în tranzacția cu BERD, Morphosis Capital Fund II și CEECAT Capital. Dragoș Apostol (Partener) a coordonat echipa
RTPR a asistat cu succes Bookster în conflictul juridic cu editurile | Partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu, în echipa care a solicitat intervenția Consiliului Concurenței și a susținut firma în fața autorității. Prof. Lucian Mihai a condus echipa implicată în demersurile în instanță
Cariere în Drept | De vorbă cu Mihaela Scorpan, româncă de peste Prut care a studiat Dreptul la Iași, fiind printre cei mai buni studenți ai generației sale, cu media finală 9.67: ”Am observat că există un procent ridicat de abandon în rândul studenților din cauza lipsei motivației sau a incapacității de a asimila cu succes volumul mare de informații. Un student nemotivat care depune efortul minim, cel de a promova examenul, nu își va găsi niciodată pârghiile potrivite care să-l propulseze spre succesul profesional”
Bondoc și Asociații SCA a asistat cu succes unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale din România într-un litigiu de valoare mare declanșat ca urmare a unui control CNAS
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
Activitate dinamică pentru echipa de Energie & Resurse Naturale de la NNDKP, a cărei performanță este evidențiată de ghidurile juridice internaționale | Avocații au primit mandate de la clienți activi pe toate segmentele din acest domeniu, dar spun că se menține un interes crescut pentru proiecte ‘verzi’, în special de energie solară și eoliană. Oportunități semnificative de investiții vor apărea în sectorul offshore
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...