ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Fiecare furnizor de servicii de telecomunicaţii stabileşte condiţiile de utilizare a cartelelor preplătite

29 August 2024   |   Agerpres

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

 
 
Metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate sau de graţie a acestora, precum şi condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau a planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială, precizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

Arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii notează, totodată, că, la ora actuală, legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale.


"ANCOM primeşte frecvent reclamaţii de la utilizatorii de cartele preplătite, legate în special pierderea numărului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare prevăzute de furnizori (...) Cartelele preplătite oferă avantajul unui control mai riguros al consumului de voce şi date şi, implicit, al costurilor asociate utilizării acestora. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice şi utilizatorii pot opta cu uşurinţă pentru ofertele adaptate nevoilor lor de consum. Totuşi, cei care aleg acest tip de servicii trebuie să aibă în vedere reîncărcarea periodică a cartelei şi, eventual, activarea unei opţiuni cu beneficii suplimentare. Este important de ştiut că metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate/de graţie a cartelei sau condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială. Legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale", precizează Autoritatea.

Potrivit sursei citate, în cazul serviciilor furnizate prin intermediul cartelelor preplătite, drepturile şi obligaţiile părţilor sunt stabilite printr-un document numit "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite", care înlocuieşte un contract formal.

"De regulă, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului/opţiunii, furnizorii pot oferi o perioadă de graţie, care începe în ziua următoare expirării perioadei de valabilitate şi pe parcursul căreia utilizatorul poate fi apelat şi poate apela doar anumite numere gratuite. În situaţia în care utilizatorul nu efectuează o reîncărcare înainte de expirarea perioadei de graţie, accesul la servicii este complet restricţionat, iar cartela nu mai poate fi utilizată. În această situaţie, numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, dar cu respectarea perioadei de carantină de 60 de zile, potrivit legi", subliniază ANCOM.

Specialiştii instituţiei vin şi cu o serie de recomandări pe acest subiect, iar utilizatorii sunt sfătuiţi ca, înainte de utilizarea unei cartele preplătite, să verifice: planurile tarifare oferite de furnizor, precum şi promoţiile valabile; termenul de valabilitate a fiecărei opţiuni; modalităţile de reînnoire a cartelei; termenul de activare/reactivare a unei extraopţiuni; perioada de graţie, ce poate să varieze în funcţie de furnizor şi ofertele disponibile.

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

În plus, nerespectarea de către furnizori a termenilor şi condiţiilor proprii poate fi semnalată de consumatori (persoane fizice) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 394 / 5623
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...