ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Fiecare furnizor de servicii de telecomunicaţii stabileşte condiţiile de utilizare a cartelelor preplătite

29 August 2024   |   Agerpres

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

 
 
Metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate sau de graţie a acestora, precum şi condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau a planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială, precizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

Arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii notează, totodată, că, la ora actuală, legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale.


"ANCOM primeşte frecvent reclamaţii de la utilizatorii de cartele preplătite, legate în special pierderea numărului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare prevăzute de furnizori (...) Cartelele preplătite oferă avantajul unui control mai riguros al consumului de voce şi date şi, implicit, al costurilor asociate utilizării acestora. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice şi utilizatorii pot opta cu uşurinţă pentru ofertele adaptate nevoilor lor de consum. Totuşi, cei care aleg acest tip de servicii trebuie să aibă în vedere reîncărcarea periodică a cartelei şi, eventual, activarea unei opţiuni cu beneficii suplimentare. Este important de ştiut că metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate/de graţie a cartelei sau condiţiile de activare şi reactivare a opţiunilor sau planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcţie de politica sa comercială. Legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice nu stabileşte condiţii concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul cartelelor preplătite şi nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii îşi stabilesc ofertele comerciale", precizează Autoritatea.

Potrivit sursei citate, în cazul serviciilor furnizate prin intermediul cartelelor preplătite, drepturile şi obligaţiile părţilor sunt stabilite printr-un document numit "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite", care înlocuieşte un contract formal.

"De regulă, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului/opţiunii, furnizorii pot oferi o perioadă de graţie, care începe în ziua următoare expirării perioadei de valabilitate şi pe parcursul căreia utilizatorul poate fi apelat şi poate apela doar anumite numere gratuite. În situaţia în care utilizatorul nu efectuează o reîncărcare înainte de expirarea perioadei de graţie, accesul la servicii este complet restricţionat, iar cartela nu mai poate fi utilizată. În această situaţie, numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, dar cu respectarea perioadei de carantină de 60 de zile, potrivit legi", subliniază ANCOM.

Specialiştii instituţiei vin şi cu o serie de recomandări pe acest subiect, iar utilizatorii sunt sfătuiţi ca, înainte de utilizarea unei cartele preplătite, să verifice: planurile tarifare oferite de furnizor, precum şi promoţiile valabile; termenul de valabilitate a fiecărei opţiuni; modalităţile de reînnoire a cartelei; termenul de activare/reactivare a unei extraopţiuni; perioada de graţie, ce poate să varieze în funcţie de furnizor şi ofertele disponibile.

ANCOM susţine că, în cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă "Termenii şi condiţiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite" nu conţin informaţii esenţiale sau dacă acestea sunt neclare, consumatorii se pot adresa direct Autorităţii de reglementare.

În plus, nerespectarea de către furnizori a termenilor şi condiţiilor proprii poate fi semnalată de consumatori (persoane fizice) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 427 / 5656
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...