ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Fonduri nerambursabile de 50 de milioane de euro pentru creşterea siguranţei pacienţilor în spitale (apel proiecte)

22 Martie 2021   |   Agerpres

"Astăzi, odată cu aprobarea ghidului şi lansarea apelului, mai facem încă un pas concret pentru asigurarea finanţării unei componente devenite cruciale pentru infrastructura spitalicească din România - siguranţa pacienţilor. Încurajez unităţile spitaliceşti şi potenţialii beneficiari din toată ţara să depună proiecte pentru ca acest efort comun să dea rezultatele aşteptate de noi, toţi", a declarat Marius Vasiliu, secretar de stat în MIPE, coordonator al Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

 
 
 Suma de 50 de milioane de euro din fonduri nerambursabile va fi alocată spitalelor publice de fază I şi II şi suport COVID din sistemul sanitar public din România pentru investiţii care să asigure susţinerea structurilor care utilizează fluide medicale pentru desfăşurarea actului medical terapeutic şi a structurilor mari consumatoare de energie electrică, a anunţat, vineri, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE).
 
"Astăzi, odată cu aprobarea ghidului şi lansarea apelului, mai facem încă un pas concret pentru asigurarea finanţării unei componente devenite cruciale pentru infrastructura spitalicească din România - siguranţa pacienţilor. Încurajez unităţile spitaliceşti şi potenţialii beneficiari din toată ţara să depună proiecte pentru ca acest efort comun să dea rezultatele aşteptate de noi, toţi", a declarat Marius Vasiliu, secretar de stat în MIPE, coordonator al Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
 
Potrivit Ghidului solicitantului, acţiunile finanţabile din cadrul viitoarelor proiecte vor putea include instalarea de sisteme de detectare, semnalizare, alarmare incendii cu acoperire totală şi de detectare semnalizare şi alarmare în cazul depăşirii concentraţiei maxime admise de oxigen în atmosferă, în aşa fel încât să crească gradul de securitate la incendii.
 
De asemenea, pot fi reabilitate, modernizate şi extinse, totodată, infrastructurile electrice, de ventilare şi tratare a aerului, precum şi infrastructurile de fluide medicale.
 
Pe lista beneficiarilor acestor măsuri de finanţare se află: Ministerul Sănătăţii şi alte ministere cu reţea sanitară proprie, spitalele publice de fază I şi II şi suport COVID din sistemul public sanitar aflate în subordinea, autoritatea sau în coordonarea acestora, alte autorităţi şi instituţii publice centrale, precum şi spitalele publice de fază I şi II şi suport COVID din sistemul public sanitar aflate în subordinea, autoritatea sau în coordonarea acestora/Spitalul Universitar de Urgenţă Elias, consiliile judeţene, consiliile locale, Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti pentru spitalele publice de fază I şi II şi suport COVID din sistemul public sanitar.
 
Ministerul de resort precizează că un solicitant poate propune spre finanţare investiţii care vizează unul sau mai multe spitale publice de faza I şi II şi suport COVID, iar pentru a facilita procesul de evaluare şi, ulterior, de implementare se recomandă depunerea de către solicitanţi a unui singur proiect sau a unui număr cât mai redus de proiecte, în funcţie de maturitatea intervenţiilor vizate.
 
Finanţările din fonduri europene nerambursabile au fost prevăzute în cadrul Memorandumului cu tema Aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, pentru evaluarea, extinderea, reabilitarea sau modernizarea infrastructurii de fluide medicale şi a reţelelor de energie electrică, inclusiv a sistemelor de supraveghere şi control a acestor instalaţii şi a sistemelor de ventilaţie şi climatizare a aerului.
 
În plus, sunt vizate investiţii necesare pentru creşterea securităţii la incendiu din structurile care utilizează gaze medicale pentru desfăşurarea actului medical terapeutic şi din structurile mari consumatoare de energie electrică de la nivelul spitalelor publice de faza I şi II şi suport COVID din sistemul sanitar de stat.
 
Depunerea proiectelor este prevăzută pentru perioada 19 martie - 31 decembrie 2021.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2440 / 5338
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...