Proiect legislativ: Cetăţenii să poată accesa servicii consulare online, fără să se prezinte la sediul misiunii diplomatice
17 Septembrie 2023
AgerpresPotrivit unui comunicat al USR, iniţiativa legislativă se referă la creşterea gradului de digitalizare a serviciilor consulare.
Un proiect legislativ potrivit căruia cetăţenii vor putea accesa servicii consulare online, fără a fi nevoiţi să se prezinte la sediul misiunilor diplomatice sau ale oficiilor consulare, a fost depus la Parlament de parlamentarii USR de Diaspora, Radu Mihail şi Iulian Lorincz, alături de membri ai Comisiei de politică externă din Senat.
Potrivit unui comunicat al USR, iniţiativa legislativă se referă la creşterea gradului de digitalizare a serviciilor consulare.
Proiectul prevede ca documentele să poată fi transmise beneficiarilor în format electronic sau să li se expedieze prin servicii de curierat. Acestea vor putea fi ridicate şi personal de la reprezentanţele diplomatice sau cele consulare. De asemenea, personalul consular va putea utiliza semnături electronice.
Potrivit unui comunicat al USR, iniţiativa legislativă se referă la creşterea gradului de digitalizare a serviciilor consulare.
Proiectul prevede ca documentele să poată fi transmise beneficiarilor în format electronic sau să li se expedieze prin servicii de curierat. Acestea vor putea fi ridicate şi personal de la reprezentanţele diplomatice sau cele consulare. De asemenea, personalul consular va putea utiliza semnături electronice.
"Cererea de servicii consulare se depune personal sau, după caz, se transmite in format electronic. În funcţie de tipul de serviciu consular solicitat şi de opţiunea titularului cererii, documentele eliberate în cadrul activităţii consulare se ridică personal sau, după caz, se expediază prin servicii de curierat, cu suportarea cheltuielilor de expediţie de către solicitanţi ori se transmit în format electronic, după ce au fost emise şi semnate cu semnătură electronică calificată. Categoriile de servicii consulare care se pot solicita, respectiv presta în format electronic, documentele eliberate care se pot expedia prin servicii de curierat, procedura de depunere şi soluţionare a cererilor respective, precum şi orice alte aspecte conexe se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe", prevede actul normativ.
De asemenea, "diplomaţii cu atribuţii consulare şi funcţionarii consulari utilizează, după caz, semnături electronice calificate", mai stabileşte proiectul.
Senatorul Radu Mihail a afirmat că "a venit timpul ca românii din Diaspora să nu mai piardă ore în şir cu drumuri la consulate".
"Am propus aceste măsuri simple în urma discuţiilor cu românii din Diaspora şi ca urmare a unor ample consultări cu responsabili din Ministerul de Externe şi Ministerul de Interne şi cu implicarea preşedintelui Comisiei pentru politică externă a Senatului, Titus Corlăţean. Ele vor putea fi implementate doar prin extinderea uneltelor digitale aflate deja la dispoziţia Ministerului şi nu necesită cheltuieli suplimentare din partea statului român, ba din contră, se vor putea face economii. Această practică, de a călători sute de kilometri pentru a obţine un act, trebuie să rămână de domeniul trecutului. Relaţia românilor cu administraţia poate fi mai clară şi mai simplă, mai ales cu ajutorul tehnologiei şi al digitalizării", a declarat Radu Mihail, conform sursei citate.
În prezent, românii din afara graniţelor ţării care au nevoie de diverse documente şi acte sunt nevoiţi să se deplaseze la sediile consulatelor, indiferent de distanţele pe care le au de parcurs - zeci, uneori chiar sute de kilometri, mai precizează USR.
Proiectul a fost semnat de parlamentarii: Roberta Anastase (PNL), Titus Corlăţean (PSD), Adrian Costea (AUR), Alfred-Laurenţiu-Antonio Mihai (PSD), Radu Mihail (USR), Levente Novak (UDMR) şi Ştefan-Iulian Lorincz (USR).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 576 / 5335 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...