ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Inspectorii ANAF Antifraudă au declanşat cea mai amplă verificare a comerţului on line nefiscalizat

08 Octombrie 2020   |   Agerpres

Inspectorii ANAF Antifraudă au declanşat cea mai amplă verificare a comerţului on line nefiscalizat

 
 
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, a declanşat operaţiunea "Mercur", cea mai amplă acţiune de verificare a veniturilor nedeclarate obţinute din comerţul electronic nefiscalizat, urmare a extinderii acestui tip de acte de comerţ şi a numărului foarte mare de sesizări primite, în special pentru nereguli privind imposibilitatea de a beneficia de garanţie în lipsa documentelor fiscale, a anunţat joi instituţia.
 
Din analizele preliminare s-a observat că, odată cu creşterea exponenţială a vânzărilor online prin platforme cu reputaţie şi standarde ridicate, s-a intensificat şi comerţul cu mărfuri contrafăcute sau operate de firme fantomă, în special prin intermediul unor persoane fizice sau site-uri paravan, care operează pe perioade scurte.
 
Mai mult decât atât, diversificarea marilor operatori, prin lansarea unor marketplace, a reprezentat o oportunitate pentru firmele sau persoanele care comercializau produse fără a fiscaliza veniturile sau care vindeau produse contrafăcute.
 
În prima etapă, inspectorii antifraudă au analizat peste două milioane de vânzări on line de bunuri livrate prin curier şi a început verificarea a peste 500 dintre clienţii firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrări cu plata "ramburs" sau în conturi bancare.
 
Monitorizarea şi analiza comerţului din marile centre angro, achiziţiile din UE şi importurile extracomunitare cu vânzările on line şi a livrărilor cu încasare "ramburs" sau plată online realizate de firmele de curierat rapid au evidenţiat tipologii de acţiune, în principal de către persoane fizice care cumpără produse la preţuri subevaluate, pe care le vând en-detail online şi încasează de la cumpărători contravaloarea, fără plata obligaţiilor fiscale.
 
Furnizorii acestor persoane fizice achiziţionează intracomunitar sau importă bunurile prin firme proprii sau intermediare, care sunt apoi "lichidate" după finalizarea formalităţilor de vămuire.
 
ANAF menţionează că va iniţia, în perioada imediat următoare, acţiuni de control în vederea recuperării taxelor şi impozitelor datorate, acolo unde este cazul, prin măsuri şi proceduri fiscale.
 
ANAF recomandă tuturor comercianţilor şi face un apel către persoanele fizice sau juridice, care au realizat vânzări cu livrare prin curierat, să se asigure că au achitat toate obligaţiile fiscale datorate bugetului de stat.
 
De asemenea, pentru a evita sancţiunile şi impunerile legale, cei care au omis să-şi declare veniturile obţinute o pot face în perioada imediat următoare, prin conformare voluntară, şi astfel vor putea beneficia de toate facilităţile fiscale aplicabile pentru a intra în legalitate, ceea ce va duce şi la evitarea calculului de penalităţi.
 
Totodată, ANAF precizează că operaţiunea "Mercur" va continua în ritm accelerat şi va fi extinsă pentru asigurarea fiscalizării încasărilor provenite din vânzările on line de bunuri şi servicii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2410 / 4496
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...