ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MTI propune deschiderea unui punct de trecere a frontierei şi a unui birou vamal pe Aeroportul Tuzla

18 Martie 2021   |   Agerpres

În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.

 
 
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii intenţionează să deschidă un punct de trecere a frontierei de stat şi un biroul vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, conform unui proiect lansat în dezbatere pe site-ul ministerului.
 
"Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla poate asigura operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în anumite operaţiuni aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială, pentru a se asigura operarea în siguranţă a acestora", se menţionează în Nota de Fundamentare a proiectului.
 
Aeroportul Tuzla, aflat în proprietatea şi în administrarea SC Regional Air Services SRL, deţine "Certificatul de autorizare aerodrom", eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare, iar pe aeroport se desfăşoară în prezent operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian. Aeroportul a înregistrat în anul 2019 un număr de 20.338 mişcări aeronave.
 
Potrivit Notei de Fundamentare, de pe Aeroportul Tuzla sunt efectuate şi zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României. În anul 2019 a fost înregistrat un număr de 11.818 de astfel de zboruri. Pentru o parte dintre aceste zboruri a fost necesară prezenţa Poliţiei de Frontieră pentru efectuarea formalităţilor de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla.
 
"SC Regional Air Services SRL a solicitat Ministerului Transporturilor demararea procedurii pentru certificarea Aeroportului Tuzla ca aeroport deschis traficului aerian internaţional, pentru a se permite desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi eficienţă a unor activităţi de transport cu elicopterele a personalului spre/dinspre platforme şi nave de foraj maritim poziţionate în afara apelor teritoriale româneşti.(...) Ministerul Transporturilor a aprobat certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla, urmând ca ordinul să intre în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Ulterior certificării, administratorul Aeroportului Tuzla a întocmit şi transmis anual tuturor entităţilor care au reprezentanţi în comisia de evaluare un raport de autoevaluare privind modul de respectare a condiţiilor care au stat la baza certificării, conform prevederilor art. 7 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009", se mai arată în document.
 
Acesta semnalează că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii încurajează dezvoltarea infrastructurii aeroportuare pe întreg teritoriul naţional, inclusiv prin înfiinţarea/dezvoltarea aeroporturilor de interes regional, iar în documentul strategic care stă la baza dezvoltării infrastructurii aeroportuare până la orizontul de timp 2030 - Master Planul General de Transport al României este cuprins şi aeroportul Tuzla. Existenţa facilităţilor de trecere a frontierei şi control vamal sunt elemente care influenţează în mod pozitiv dezvoltarea unui aeroport, având un efect benefic şi asupra zonei deservite de aeroport.
 
Proiectul de act normativ prevede că toate spaţiile şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de control la punctul de trecere a frontierei de stat şi la biroul vamal de frontieră se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul Aeroportului Tuzla, în timp ce în sarcina instituţiilor publice cu atribuţii de control în punctul de trecere a frontierei vor rămâne cheltuielile pentru asigurarea personalului necesar şi pentru dotări.
 
Astfel, Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Române, Ministerul Sănătăţii prin Direcţia de sănătate publică a judeţului Constanţa, structurile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice şi ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, vor asigura personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, în condiţiile legii.
 
În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.
 
Pentru Poliţia de Frontieră Română, posturile necesare efectuării controlului pentru frontiera de stat vor fi asigurate prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Poliţiei de Frontieră Române din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.
 
Cheltuielile de personal, pentru dotări şi alte amenajări specifice, se suportă de către fiecare ordonator principal de credite pentru instituţiile care desfăşoară activităţi în punctul de trecere a frontierei de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, potrivit legii.
 
Programul de funcţionare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al biroului vamal de frontieră va fi acelaşi cu cel al Aeroportului Tuzla, de luni până vineri între orele 8:00 şi 16:00.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2156 / 4663
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
KPMG Legal – Toncescu și Asociații și KPMG Tax au asistat Pavăl Holding în achiziția proiectului Ethos House, o clădire de birouri premium situată în nordul Capitalei
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...