ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MTI propune deschiderea unui punct de trecere a frontierei şi a unui birou vamal pe Aeroportul Tuzla

18 Martie 2021   |   Agerpres

În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.

 
 
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii intenţionează să deschidă un punct de trecere a frontierei de stat şi un biroul vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, conform unui proiect lansat în dezbatere pe site-ul ministerului.
 
"Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla poate asigura operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în anumite operaţiuni aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială, pentru a se asigura operarea în siguranţă a acestora", se menţionează în Nota de Fundamentare a proiectului.
 
Aeroportul Tuzla, aflat în proprietatea şi în administrarea SC Regional Air Services SRL, deţine "Certificatul de autorizare aerodrom", eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare, iar pe aeroport se desfăşoară în prezent operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian. Aeroportul a înregistrat în anul 2019 un număr de 20.338 mişcări aeronave.
 
Potrivit Notei de Fundamentare, de pe Aeroportul Tuzla sunt efectuate şi zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României. În anul 2019 a fost înregistrat un număr de 11.818 de astfel de zboruri. Pentru o parte dintre aceste zboruri a fost necesară prezenţa Poliţiei de Frontieră pentru efectuarea formalităţilor de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla.
 
"SC Regional Air Services SRL a solicitat Ministerului Transporturilor demararea procedurii pentru certificarea Aeroportului Tuzla ca aeroport deschis traficului aerian internaţional, pentru a se permite desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi eficienţă a unor activităţi de transport cu elicopterele a personalului spre/dinspre platforme şi nave de foraj maritim poziţionate în afara apelor teritoriale româneşti.(...) Ministerul Transporturilor a aprobat certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla, urmând ca ordinul să intre în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Ulterior certificării, administratorul Aeroportului Tuzla a întocmit şi transmis anual tuturor entităţilor care au reprezentanţi în comisia de evaluare un raport de autoevaluare privind modul de respectare a condiţiilor care au stat la baza certificării, conform prevederilor art. 7 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009", se mai arată în document.
 
Acesta semnalează că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii încurajează dezvoltarea infrastructurii aeroportuare pe întreg teritoriul naţional, inclusiv prin înfiinţarea/dezvoltarea aeroporturilor de interes regional, iar în documentul strategic care stă la baza dezvoltării infrastructurii aeroportuare până la orizontul de timp 2030 - Master Planul General de Transport al României este cuprins şi aeroportul Tuzla. Existenţa facilităţilor de trecere a frontierei şi control vamal sunt elemente care influenţează în mod pozitiv dezvoltarea unui aeroport, având un efect benefic şi asupra zonei deservite de aeroport.
 
Proiectul de act normativ prevede că toate spaţiile şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de control la punctul de trecere a frontierei de stat şi la biroul vamal de frontieră se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul Aeroportului Tuzla, în timp ce în sarcina instituţiilor publice cu atribuţii de control în punctul de trecere a frontierei vor rămâne cheltuielile pentru asigurarea personalului necesar şi pentru dotări.
 
Astfel, Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Române, Ministerul Sănătăţii prin Direcţia de sănătate publică a judeţului Constanţa, structurile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice şi ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, vor asigura personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, în condiţiile legii.
 
În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.
 
Pentru Poliţia de Frontieră Română, posturile necesare efectuării controlului pentru frontiera de stat vor fi asigurate prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Poliţiei de Frontieră Române din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.
 
Cheltuielile de personal, pentru dotări şi alte amenajări specifice, se suportă de către fiecare ordonator principal de credite pentru instituţiile care desfăşoară activităţi în punctul de trecere a frontierei de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, potrivit legii.
 
Programul de funcţionare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al biroului vamal de frontieră va fi acelaşi cu cel al Aeroportului Tuzla, de luni până vineri între orele 8:00 şi 16:00.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2011 / 4518
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Promovări la Popovici Nițu Stoica & Asociații | Patru avocați fac un pas înainte în carieră și devin avocați colaboratori coordonatori
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Țuca Zbârcea & Asociații obține un precedent important într-un arbitraj ICC din industria de petrol și gaze
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Societar și Comercial)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...