ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MTI propune deschiderea unui punct de trecere a frontierei şi a unui birou vamal pe Aeroportul Tuzla

18 Martie 2021   |   Agerpres

În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.

 
 
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii intenţionează să deschidă un punct de trecere a frontierei de stat şi un biroul vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, conform unui proiect lansat în dezbatere pe site-ul ministerului.
 
"Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla poate asigura operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în anumite operaţiuni aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială, pentru a se asigura operarea în siguranţă a acestora", se menţionează în Nota de Fundamentare a proiectului.
 
Aeroportul Tuzla, aflat în proprietatea şi în administrarea SC Regional Air Services SRL, deţine "Certificatul de autorizare aerodrom", eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare, iar pe aeroport se desfăşoară în prezent operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian. Aeroportul a înregistrat în anul 2019 un număr de 20.338 mişcări aeronave.
 
Potrivit Notei de Fundamentare, de pe Aeroportul Tuzla sunt efectuate şi zboruri cu elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României. În anul 2019 a fost înregistrat un număr de 11.818 de astfel de zboruri. Pentru o parte dintre aceste zboruri a fost necesară prezenţa Poliţiei de Frontieră pentru efectuarea formalităţilor de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla.
 
"SC Regional Air Services SRL a solicitat Ministerului Transporturilor demararea procedurii pentru certificarea Aeroportului Tuzla ca aeroport deschis traficului aerian internaţional, pentru a se permite desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi eficienţă a unor activităţi de transport cu elicopterele a personalului spre/dinspre platforme şi nave de foraj maritim poziţionate în afara apelor teritoriale româneşti.(...) Ministerul Transporturilor a aprobat certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla, urmând ca ordinul să intre în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Ulterior certificării, administratorul Aeroportului Tuzla a întocmit şi transmis anual tuturor entităţilor care au reprezentanţi în comisia de evaluare un raport de autoevaluare privind modul de respectare a condiţiilor care au stat la baza certificării, conform prevederilor art. 7 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009", se mai arată în document.
 
Acesta semnalează că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii încurajează dezvoltarea infrastructurii aeroportuare pe întreg teritoriul naţional, inclusiv prin înfiinţarea/dezvoltarea aeroporturilor de interes regional, iar în documentul strategic care stă la baza dezvoltării infrastructurii aeroportuare până la orizontul de timp 2030 - Master Planul General de Transport al României este cuprins şi aeroportul Tuzla. Existenţa facilităţilor de trecere a frontierei şi control vamal sunt elemente care influenţează în mod pozitiv dezvoltarea unui aeroport, având un efect benefic şi asupra zonei deservite de aeroport.
 
Proiectul de act normativ prevede că toate spaţiile şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de control la punctul de trecere a frontierei de stat şi la biroul vamal de frontieră se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul Aeroportului Tuzla, în timp ce în sarcina instituţiilor publice cu atribuţii de control în punctul de trecere a frontierei vor rămâne cheltuielile pentru asigurarea personalului necesar şi pentru dotări.
 
Astfel, Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Române, Ministerul Sănătăţii prin Direcţia de sănătate publică a judeţului Constanţa, structurile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice şi ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, vor asigura personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, în condiţiile legii.
 
În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră se vor asigura controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.
 
Pentru Poliţia de Frontieră Română, posturile necesare efectuării controlului pentru frontiera de stat vor fi asigurate prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Poliţiei de Frontieră Române din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.
 
Cheltuielile de personal, pentru dotări şi alte amenajări specifice, se suportă de către fiecare ordonator principal de credite pentru instituţiile care desfăşoară activităţi în punctul de trecere a frontierei de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, potrivit legii.
 
Programul de funcţionare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al biroului vamal de frontieră va fi acelaşi cu cel al Aeroportului Tuzla, de luni până vineri între orele 8:00 şi 16:00.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2046 / 4553
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q3 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primele nouă luni și a înregistrat creșteri de 18,8% la nivel global și de 23% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
UniCredit Bank a încheiat cu succes cea mai mare emisiune a sa pe piaţa locală de obligațiuni corporative negarantate, în valoare de 750 mil. lei. Clifford Chance Badea a asigurat consultanța juridică
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...