
UNTRR: Germania, Austria şi Ungaria au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români; se solicită intervenţia Guvernului şi Preşedinţiei
15 Aprilie 2020
AGERPRESConform transportatorilor rutieri, "aşa cum Germania a intervenit pe cale diplomatică şi a solicitat lucrători români pentru a fi angajaţi în agricultură", se solicită autorităţilor române "să depună toate demersurile diplomatice pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre, pentru a permite şoferilor profesionişti români să-şi ridice camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs".
Transportatorii rutieri din România solicită Preşedinţiei şi Guvernului să intervină, pe cale diplomatică, pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre UE, pentru a permite şoferilor profesionişti români să circule cu autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, să-şi poată prelua camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs cu partenerii externi.
"Firmele de transport rutier din România au aproape 60.000 de camioane care lucrează în Europa de Vest şi contribuie, în principal, la exportul de servicii de 5,95 miliarde euro, generat anul trecut de transportul rutier de marfă. O parte din aceste camioane româneşti lucrează în continuare pentru industria alimentară, farmaceutică, chimică (dezinfectanţi, echipamente de protecţie etc.), prelucrătoare şi deţin cea mai mare pondere în exportul de servicii al României. Oricum accesul la piaţa de transport din UE este atacat serios prin Pachetul Mobilitate 1, astfel că solicităm măsuri urgente care să permite accesul şoferilor la autovehiculele de transport marfă operate. Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre UE au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români, iar acestea contravin principiului liberei circulaţii a lucrătorilor din transporturi, instituit prin comunicarea Comisiei Europene 2020/C 96 I/01 din data de 24.03.2020, referitoare la implementarea culoarelor verzi în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătăţii şi a asigurării disponibilităţii mărfurilor şi serviciilor esenţiale", susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat.
"Firmele de transport rutier din România au aproape 60.000 de camioane care lucrează în Europa de Vest şi contribuie, în principal, la exportul de servicii de 5,95 miliarde euro, generat anul trecut de transportul rutier de marfă. O parte din aceste camioane româneşti lucrează în continuare pentru industria alimentară, farmaceutică, chimică (dezinfectanţi, echipamente de protecţie etc.), prelucrătoare şi deţin cea mai mare pondere în exportul de servicii al României. Oricum accesul la piaţa de transport din UE este atacat serios prin Pachetul Mobilitate 1, astfel că solicităm măsuri urgente care să permite accesul şoferilor la autovehiculele de transport marfă operate. Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre UE au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români, iar acestea contravin principiului liberei circulaţii a lucrătorilor din transporturi, instituit prin comunicarea Comisiei Europene 2020/C 96 I/01 din data de 24.03.2020, referitoare la implementarea culoarelor verzi în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătăţii şi a asigurării disponibilităţii mărfurilor şi serviciilor esenţiale", susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat.
Conform transportatorilor rutieri, "aşa cum Germania a intervenit pe cale diplomatică şi a solicitat lucrători români pentru a fi angajaţi în agricultură", se solicită autorităţilor române "să depună toate demersurile diplomatice pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre, pentru a permite şoferilor profesionişti români să-şi ridice camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs".
"În lipsa unei intervenţii urgente din partea autorităţilor, România va pierde 5,95 miliarde de euro, cât reprezintă exportul de servicii pentru ramura de transport rutier, cu efecte majorare asupra deficitului de cont curent, cursului de schimb şi inflaţiei. UNTRR solicită intervenţia urgentă a autorităţilor române şi a Comisiei Europene, pentru a stopa aceste restricţii abuzive de călătorie pentru şoferii profesionişti români, îndemnând Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre, să respecte liniile directoare ale CE şi să asigure libera circulaţie în UE a lucrătorilor români implicaţi în transportul internaţional, pentru a evita blocajele economice în contextul dificil al focarului COVID-19 în UE", susţine Uniunea.
UNTRR subliniază că, în conformitate cu deciziile Comisiei Europene (CE), statele membre trebuie să ia măsuri pentru a asigura libera circulaţie în UE a tuturor lucrătorilor implicaţi în transportul internaţional, din toate modurile de transport, precum conducătorii auto, navigatorii, piloţii, echipajele, inspectorii de vagoane, lucrătorii de întreţinere.
"CE arată că ar trebui să se renunţe la norme precum restricţiile de călătorie şi carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome, iar lucrătorii nu ar trebui să fie împiedicaţi să treacă o frontieră internă pentru a-şi îndeplini funcţiile în domeniul transporturilor: certificatele de competenţă profesională recunoscute la nivel internaţional ar trebui să fie considerate suficiente pentru a demonstra că un lucrător este activ în domeniul transportului internaţional. În pofida liniilor directoare ale CE, reprezentanţii vămilor germane şi austriece sunt detaşaţi la trecerea de frontieră a României cu Ungaria (Nădlac I) şi refuză accesul şoferilor români care călătoresc cu maşina în Ungaria, în Austria sau Germania pentru a-şi prelua camioanele", notează transportatorii români.
Uniunea atenţionează asupra faptului că mai multe companii româneşti de transport rutier au semnalat că şoferii lor profesionişti nu au avut voie să părăsească România şi să călătorească în Germania sau Austria cu maşinile pentru a-şi prelua camioanele şi a opera transporturi rutiere în aceste state membre, conform contractelor încheiate de companiile româneşti, deşi şoferii au prezentat reprezentantului vamal austriac/german toate documentele necesare (permisul de conducere, certificatul de pregătire periodică a conducătorilor auto, cardul tahograf, certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale conform UE - culoare verzi, anexa 3 CE), scrisoare de la angajator în limbile română, maghiară, germană, în care se preciza motivul deplasării, documente suplimentare necesare pentru tranzitul prin cele două ţări, contractul cu partenerul german şi contractul de muncă al şoferului în limba română şi germană.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2873 / 4737 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...