ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR: Germania, Austria şi Ungaria au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români; se solicită intervenţia Guvernului şi Preşedinţiei

15 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Conform transportatorilor rutieri, "aşa cum Germania a intervenit pe cale diplomatică şi a solicitat lucrători români pentru a fi angajaţi în agricultură", se solicită autorităţilor române "să depună toate demersurile diplomatice pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre, pentru a permite şoferilor profesionişti români să-şi ridice camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs".

 
 
Transportatorii rutieri din România solicită Preşedinţiei şi Guvernului să intervină, pe cale diplomatică, pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre UE, pentru a permite şoferilor profesionişti români să circule cu autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, să-şi poată prelua camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs cu partenerii externi.

"Firmele de transport rutier din România au aproape 60.000 de camioane care lucrează în Europa de Vest şi contribuie, în principal, la exportul de servicii de 5,95 miliarde euro, generat anul trecut de transportul rutier de marfă. O parte din aceste camioane româneşti lucrează în continuare pentru industria alimentară, farmaceutică, chimică (dezinfectanţi, echipamente de protecţie etc.), prelucrătoare şi deţin cea mai mare pondere în exportul de servicii al României. Oricum accesul la piaţa de transport din UE este atacat serios prin Pachetul Mobilitate 1, astfel că solicităm măsuri urgente care să permite accesul şoferilor la autovehiculele de transport marfă operate. Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre UE au impus restricţii de călătorie şoferilor profesionişti români, iar acestea contravin principiului liberei circulaţii a lucrătorilor din transporturi, instituit prin comunicarea Comisiei Europene 2020/C 96 I/01 din data de 24.03.2020, referitoare la implementarea culoarelor verzi în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătăţii şi a asigurării disponibilităţii mărfurilor şi serviciilor esenţiale", susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), într-un comunicat.


Conform transportatorilor rutieri, "aşa cum Germania a intervenit pe cale diplomatică şi a solicitat lucrători români pentru a fi angajaţi în agricultură", se solicită autorităţilor române "să depună toate demersurile diplomatice pe lângă autorităţile din Germania, Austria, Ungaria şi alte state membre, pentru a permite şoferilor profesionişti români să-şi ridice camioanele şi să opereze transporturi rutiere conform contractelor în curs".

"În lipsa unei intervenţii urgente din partea autorităţilor, România va pierde 5,95 miliarde de euro, cât reprezintă exportul de servicii pentru ramura de transport rutier, cu efecte majorare asupra deficitului de cont curent, cursului de schimb şi inflaţiei. UNTRR solicită intervenţia urgentă a autorităţilor române şi a Comisiei Europene, pentru a stopa aceste restricţii abuzive de călătorie pentru şoferii profesionişti români, îndemnând Germania, Austria, Ungaria, dar şi alte state membre, să respecte liniile directoare ale CE şi să asigure libera circulaţie în UE a lucrătorilor români implicaţi în transportul internaţional, pentru a evita blocajele economice în contextul dificil al focarului COVID-19 în UE", susţine Uniunea.

UNTRR subliniază că, în conformitate cu deciziile Comisiei Europene (CE), statele membre trebuie să ia măsuri pentru a asigura libera circulaţie în UE a tuturor lucrătorilor implicaţi în transportul internaţional, din toate modurile de transport, precum conducătorii auto, navigatorii, piloţii, echipajele, inspectorii de vagoane, lucrătorii de întreţinere.

"CE arată că ar trebui să se renunţe la norme precum restricţiile de călătorie şi carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome, iar lucrătorii nu ar trebui să fie împiedicaţi să treacă o frontieră internă pentru a-şi îndeplini funcţiile în domeniul transporturilor: certificatele de competenţă profesională recunoscute la nivel internaţional ar trebui să fie considerate suficiente pentru a demonstra că un lucrător este activ în domeniul transportului internaţional. În pofida liniilor directoare ale CE, reprezentanţii vămilor germane şi austriece sunt detaşaţi la trecerea de frontieră a României cu Ungaria (Nădlac I) şi refuză accesul şoferilor români care călătoresc cu maşina în Ungaria, în Austria sau Germania pentru a-şi prelua camioanele", notează transportatorii români.

Uniunea atenţionează asupra faptului că mai multe companii româneşti de transport rutier au semnalat că şoferii lor profesionişti nu au avut voie să părăsească România şi să călătorească în Germania sau Austria cu maşinile pentru a-şi prelua camioanele şi a opera transporturi rutiere în aceste state membre, conform contractelor încheiate de companiile româneşti, deşi şoferii au prezentat reprezentantului vamal austriac/german toate documentele necesare (permisul de conducere, certificatul de pregătire periodică a conducătorilor auto, cardul tahograf, certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale conform UE - culoare verzi, anexa 3 CE), scrisoare de la angajator în limbile română, maghiară, germană, în care se preciza motivul deplasării, documente suplimentare necesare pentru tranzitul prin cele două ţări, contractul cu partenerul german şi contractul de muncă al şoferului în limba română şi germană.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2982 / 4846
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...