ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații din practica de Banking & Finance de la Stratulat Albulescu au avut ”pe masă” tranzacții de finanțare de peste 300 mil. €, anul trecut, un singur proiect fiind abandonat după ce împrumutatul a renunțat la finanțare | Cristian Vlaicu, Partner: Profilul predominant al clientului pe care îl asistă echipa noastră este unul internațional. Durata medie a unei finanțări este de patru-cinci luni, tot mai puține tranzacții prelungindu-se din cauza „rigidității” consultanților

08 Februarie 2024   |   Ștefania Enache

Printre cele mai relevante tranzacții în care avocații Stratulat Albulescu au fost implicați în anul 2023 se numără asistarea Băncii Europene de Investiții într-o finanțare cu o valoare totală de 104 milioane euro acordată unui grup de societăți cu prezență și în România, asistarea unui fond de investiții din Norvegia în ceea ce privește garanțiile constituite de o societate comercială din Romania pentru garantarea unei emisiuni de obligațiuni în valoare de peste 70 milioane euro, precum și asistarea unui fond de investiții din Europa (cu prezență și în România) într-o finanțare de aproximativ 40 milioane lire sterline acordată de o instituție financiară din Marea Britanie.

Cristian Vlaicu, Partner, Head of Banking & Finance Stratulat Albulescu & Asociatii

 
 
Avocații estimează că anul acesta finanțările se vor menține la un nivel similar cu cel înregistrat în 2023, așteptându-se ca multe tranzacții „creionate” în perioada anterioară să primească, în curând, undă verde. Analizele făcute în piață mai indică faptul că se remarcă o creștere în tranzacțiile de refinanțare a facilităților existente, precum și o accelerare a restructurării acestora în vederea eficientizării lor. De altfel, anul trecut nu s-au evidențiat modificări majore în structurarea tranzacțiilor sau cu privire la clauzele contractuale față de anul 2022. „În practică, am observat că pachetul de garanții solicitat de finanțatori se menține asemănător cu cel din anii precedenți”, punctează Cristian Vlaicu, Partner, Head of Banking & Finance Stratulat Albulescu & Asociații (SAA).


Practica de Banking & Finance din cadrul firmei Stratulat Albulescu a fost implicată anul trecut în portofolii variate de proiecte, avocații asistând clienții în mai multe tranzacții cu o valoare totală de peste 300 milioane euro. „„Umbrela” activității noastre de anul trecut a cuprins tranzacții de finanțări și refinanțări (locale și transfrontaliere), restructurări de credite, cesiuni de creanță, tranzacții cu carduri, factoring, leasing de aeronave, fintech (inclusiv tranzacții privind monede virtuale), opinii cu privire la reglementări privind serviciile de plată și emitenții de monedă electronică, reglementări privind combaterea spălării banilor, fraude bancare, reglementări privind asigurările, transferuri de portofolii de asigurări, contracte de asigurare și distribuție în asigurări, precum și tranzacții privind achiziții de participații minoritare în instituții de credit”, detaliază Cristian Vlaicu.

Partenerul Stratulat Albulescu amintește faptul că a existat un singur mandat care nu a fost finalizat, toate celelalte proiecte fiind încheiate cu succes. „Cu excepția unei finanțări a unei instituții financiare nebancare de către un fond de investiții din Uniunea Europeană, în care împrumutatul a renunțat la finanțare, toate celelalte finanțări în care am fost implicați au fost finalizate cu succes sau sunt în curs de finalizare, echipa noastră fiind implicată în mod constant atât în etapele de negocieri menite să aducă cel mai bun rezultat clienților noștri din ambele perspective, aceea de business, cât și cea juridică, precum și în procesul de redactare/pregătite și implementare al tranzacțiilor”, subliniază avocatul.

Cu privire la proiectul care nu a fost finalizat, interlocutorul BizLawyer precizează faptul că tranzacția nu a avut loc din cauza întârzierii restructurării activității împrumutatului, aceasta fiind o condiție prealabilă încheierii contractelor de împrumut și garanție. „Nu am avut nicio altă tranzacție de finanțare cu valoare mare care să fi eșuat”, nuanțează Cristian Vlaicu.

Printre cele mai relevante tranzacții în care avocații Stratulat Albulescu au fost implicați în anul 2023 se numără asistarea Băncii Europene de Investiții într-o finanțare cu o valoare totală de 104 milioane euro acordată unui grup de societăți cu prezență și în România, asistarea unui fond de investiții din Norvegia în ceea ce privește garanțiile constituite de o societate comercială din Romania pentru garantarea unei emisiuni de obligațiuni în valoare de peste 70 milioane euro, precum și asistarea unui fond de investiții din Europa (cu prezență și în România) într-o finanțare de aproximativ 40 milioane lire sterline acordată de o instituție financiară din Marea Britanie. „Aproximativ 40% din totalul tranzacțiilor au fost refinanțări”, mai spune avocatul.




Un proiect este finalizat cu succes în patru- cinci luni

Durata medie a unei tranzacții de finanțare depinde de o multitudine de factori, cum ar fi: complexitatea structurii tranzacției, numărul de părți implicate și experiența lor în tranzacții similare. „În general, durata medie a unei finanțări (incluzând structurarea tranzacției, agreerea condițiilor esențiale pentru finanțare, redactarea și negocierea documentelor tranzacției și finalizarea perfectării garanțiilor și a celorlalte condiții suspensive) este de patru-cinci luni. Suntem de părere că succesul unei tranzacții de finanțare depinde de experiența celor implicați (în special a consultanților financiari și a avocaților, dar și a reprezentanților creditorilor și împrumutaților) în tranzacții similare”, menționează Cristian Vlaicu.

Partenerul SAA  este de părere că se remarcă faptul că avocații implicați în finanțări au devenit mult mai orientați spre înțelegerea comercială a tranzacțiilor și o profundă cunoaștere a activității clientului, fiind din ce în ce mai puține tranzacții care se prelungesc mult din cauza „rigidității” consultanților. „Cu siguranță, așadar, accentul în orice tranzacție de finanțare este pus pe rolul activ al avocatului de a găsi cele mai bune opțiuni juridice pentru a reflecta înțelegerea comercială și economică a părților implicate. Probleme juridice apar în special când, în etapa de structurare a tranzacției, nu sunt implicați avocații și, drept urmare, în timpul redactării și negocierii contractelor reiese necesitatea de a modifica structura avută în vedere de părți în negocierea inițială a termenilor comerciali. Pentru acest motiv considerăm că este necesară asistența juridică încă din faza incipientă a negocierii și structurării tranzacției, pentru a preîntâmpina sau cel puțin minimiza situațiile care pot prelungi finalizarea tranzacției”, completează interlocutorul BizLawyer.

Aparteneță la rețele de firme independente de avocatură

Echipa de experți a firmei acoperă o plajă destul de largă de servicii financiare, astfel că orice avocat care dorește să se alăture Stratulat Albulescu trebuie să fie capabil să se implice în proiecte de finanțări, care presupun un grad ridicat de implicare, aplecare spre cunoașterea profundă a business-ului clientului și abilitatea și creativitatea de a găsi cele mai potrivite metode de negociere și resorturi legale spre maximizarea oportunităților clienților. Totodată, trebuie să dețină pregătirea necesară pentru emiterea de opinii juridice cu privire la o multitudine de aspecte de drept bancar, al asigurărilor și piețelor de capital.

„Firma noastră face parte din mai multe rețele de firme independente de avocatură din întreaga lume (TerraLex, EELA, IBA etc). În anul 2019 SAA a devenit membru activ şi reprezentant exclusiv pentru România al TerraLex, una dintre cele mai mari reţele internaţionale ale caselor de avocatură independente, rețeaua fiind alcatuită în momentul de față din 155 de firme din 125 de țări (numărând peste 20.000 de avocați). Totodată, toți avocații SAA sunt membrii IBA (International Bar Association), participând în mod regulat la toate conferințele și evenimentele de interes pentru ei, organizate de către rețea. Profilul predominant al clientului pe care echipa noastră îl asistă este, așadar, unul internațional. Aceasta nu exclude asistarea unor clienți locali, atât companii românești, cât și filiale ale unor multinaționale”, arată Cristian Vlaicu.

În momentul de față, departamentul de Banking & Finance este alcătuit din trei avocați: un Partner; Head of Banking & Finance; un Managing Associate și un  Associate. De asemenea, firma în plin proces de recrutare a celui de-al patrulea membru al echipei.

Cristian Vlaicu este avocat asociat (partner) și coordonator al practicii de Drept Bancar și Finanțări, precum și al sectorului de servicii financiare din cadrul firmei. Cu o experiență de peste 20 de ani în sectorul serviciilor financiare, Cristian asistă atât instituții financiare, cât și societăți comerciale care urmăresc contractarea de împrumuturi de la instituții financiare, în ultimii ani fiind implicat în consilierea instituțiilor financiare locale și internaționale cu privire la o serie de tranzacții în regiunea Europei Centrale și de Est. Cristian este apreciat pentru implicarea sa și coordonarea mai multor tipuri de tranzacții precum finanțări structurate și complexe, locale și transfrontaliere, vânzarea de portofolii de credite neperformante, aspecte legate de legislația bancară și a serviciilor de plată.

În plus, Cristian are cunoștințe și experiență în domeniul asigurărilor, acordând consultanță participanților din industria asigurărilor în legătură atât cu aspectele de reglementare, cât și contractuale.

Alina Buculei este Managing Associate în cadrul echipei SAA de Drept Bancar si Financiar. Cu o experiență de peste 11 ani în domeniul consultantei juridice, Alina are o abordare creativă și orientată către atingerea celor mai bune rezultate pentru client, aria sa de expertiză acoperind dreptul bancar și financiar, cu predilecție fiind implicată în finanțări complexe, naționale și transfrontaliere.

De asemenea, Alina are experiență în domeniul dreptului comercial, al fuziunilor și achizițiilor, precum și al protecției datelor cu caracter personal și al dreptului muncii, de-a lungul timpului, oferind consultanță juridică clienților din diferite industrii în proiecte complexe în aceste arii. Alina a oferit consultanță juridică clienților în proiecte de due diligence, tranzacții de înstrăinare a pachetelor de acțiuni/business-ului societăților, fuziuni, divizări, reorganizări, strategii de exit, redactarea și negocierea acordurilor asociaților, precum și în aspecte ce țin de activitatea de zi cu zi a clienților.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 22 / 1657
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
De vorbă cu Alexandru Victor Savi-Nims, Chief Legal Officer - One United Properties, unul dintre profesioniștii care crede în diversitate și consideră că, în calitate de coordonator, trebuie să cuprinzi cât mai multe domenii de competență și să dai dovadă de independență și verticalitate | Despre principii de viață și oamenii care i-au modelat profilul profesional: ”Cel puțin ultimii 15 ani mi-au conturat un parcurs profesional eterogen, ce a construit un manager legal robust și, cumva, rar în România, prin diversitatea domeniilor în care am fost implicat și prin complexitatea proiectelor”
Cum văd avocații considerați Leading Lawyers în M&A anul 2024 | Azi, de vorbă cu Bogdan C. Stoica, Partener PNSA: Anul va fi dominat de investitorii strategici, deja prezenți în România sau în regiune. Fondurile se vor concentra în continuare pe tranzacții de dimensiuni mai degrabă reduse, pe investiții în start-up-uri, pe împărțirea riscului între ținte de dimensiuni mai mici. Mă aștept ca România să conteze în anii următori din ce în ce mai mult în regiune în ce privește numărul și valoarea tranzacțiilor M&A
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Alexandra Tuță, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2021, care a ales să se alăture echipei Reff & Asociații: ”Mi-am dorit dintotdeauna să fiu avocat litigant și, deși începutul a fost marcat de emoții, aș opta din nou pentru același parcurs profesional, întrucât este cel care mă împlinește”
Filip & Company asistă în vânzarea Infobest către AROBS Transilvania Software
Cum lucrează multi-premiata echipă Răzvan Dincă & Asociații în proiectele de IP dintre cele mai diverse, ce solicită adesea abilități complexe | Răzvan Dincă, Managing Partner: ”Succesul dosarelor a depins mai mult ca oricând de efortul și contribuția colegilor mei și, în aceste condiții, nivelul de performanță a activității noastre ca firmă de avocatură a continuat să crească”
RTPR asistă AROBS la achiziția Infobest România. Echipa, coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate)
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în prima emisiune de obligațiuni verzi în valoare de 2 miliarde de euro
Clifford Chance Badea a asistat aranjorii în prima emisiune de obligațiuni verzi lansată de România pe piețele externe, în valoare de 2 miliarde Euro. Mădălina Rachieru-Postolache (Partener) și Cosmin Anghel (Counsel) au coordonat echipa
Bulboacă & Asociații, alături de investitori în două tranzacții care concentrează la început de an forțe economice considerabile pentru sectoare de business strategice economic și social. Asistență în expansiunea Grupului LuxVet în România și la investiția BERD în R.Power Renewables
CMS a obținut o victorie strategică în față Curții de Apel Ploiești - Sesizare CCR privind legea de organizare și funcționare a DLAF. Echipa de drept penal a fost coordonată de Mihai Jiganie-Șerban (Partener)
Ce firme au ales studenții aflați în fruntea listelor de absolvenți ai Facultății de Drept și cum au fost primii pași în profesie | Azi, despre avocatura văzută „din interior”, alături de Alexandra Șipoteanu, una dintre premiantele anului 2021, care s-a alăturat echipei Stoica & Asociații: “Am pășit în carieră cu foarte mult entuziasm și cu o enormă dorință de a acumula cât mai multe cunoștințe teoretice și practice. Mediul colegial călduros și respectuos este în mod indubitabil un factor ce contribuie la dezvoltarea și creșterea profesională”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...