Ce oferă Dragne & Asociații stagiarilor și care sunt cerințele. Ioana Oprea, Partener: Continuăm atragerea avocaților tineri, absolvenți ai promoției 2020 sau definitivi. Stagiarii vor fi implicați în toate activitățile generate de proiecte, alături de îndrumător și de alți avocați cu experiență
02 Noiembrie 2020
Ștefania EnacheAtragerea tinerelor talente reprezintă o practică obișnuită în cadrul firmei, Dragne & Asociații implicându-se constant în formarea noilor generații de experți în Drept. De altfel, în echipa firmei, o treime dintre avocați au sub 30 de ani.
Ioana Oprea, Partener Dragne & Asocia?ii |
Firmele de avocatură își orientează programele de recrutare în funcție de mandatele noi care le sunt încredințate. În ultimele șase luni, de exemplu, Dragne & Asociații a primit cele mai multe solicitări din partea clienților pentru a se implica în proiecte generate de dispute născute de diverse tipuri de contracte comerciale, de dificultățile financiare care au atras starea de insolvență a unor agenți economici, de modificările legislative sau restricțiile impuse de criza sanitară care au determinat litigii în domeniul achizițiilor publice, dar și din multiple conflicte de muncă. În acest context, Dragne & Asociații își îndreaptă atenția către candidații interesați să profeseze în domeniile respective.
Selecția noilor profesioniști din echipa Dragne & Asociații urmărește aducerea în firmă a unor avocați care să se muleze perfect pe politica organizațională a firmei. Sunt căutați acei tineri care, pe lângă interesul pentru profesie, au putere de muncă, o capacitate ridicată de a identifica probleme și soluții în cadrul spețelor în care vor fi implicați, dar și o mare dorință de a performa.
„În pofida crizei medicale generate de pandemia de Covid-19, activitatea societății noastre a fost constant în creștere în perioada ianuarie - septembrie 2020, proiectele gestionate în anumite arii de activitate fiind în continuă dezvoltare. În ce privește actualul context și modul de lucru în cadrul firmei, am urmărit, in primul rând, asigurarea unei echipe care să poată gestiona proiectele în derulare indiferent de eventualele situații neprevăzute. Acesta este și motivul pentru care am aplicat cu strictețe regulile privind distanțarea fizică între avocați în sediul firmei și, pe cât a fost posibil, am continuat și desfășurarea activităților remote pentru o parte dintre avocați. Intenționăm să continuăm atragerea de tineri avocați, fie că sunt absolvenți ai promoției 2020, fie definitivi”, explică Ioana Oprea, Partener Dragne & Asociații.
Implicare activă în formarea noilor experți în Drept
Atragerea tinerelor talente reprezintă o practică obișnuită în cadrul firmei, Dragne & Asociații implicându-se constant în formarea noilor generații de experți în Drept. De altfel, în echipa firmei, o treime dintre avocați au sub 30 de ani.
Și anul acesta, casa de avocatură a organizat stagii de pregătire pe durata vacanței judecătorești. Ioana Oprea menționează că toate aceste stagii au fost deschise pentru studenți din anii terminali, dar și pentru viitorii magistrați aflați în perioada cursurilor organizate de Institutul Național al Magistraturii. „De asemenea, în ultimii ani am primit solicitări pentru organizarea unor stagii de practică, solicitări cărora le-am și dat curs, din partea unor elevi de liceu în an terminal care erau interesați să cunoască mai îndeaproape activitatea avocaților pentru a lua o decizie privind studiile universitare”, mai spune avocatul.
Partenerul Dragne & Asociații explică faptul că, în cadrul stagiilor de practică organizate, se are în vedere atât analiza diverselor spețe gestionate în cadrul societății, discuții privind modul în care au fost abordate apărările și soluționate proiectele, cât și participarea la ședințe de judecată alături de avocații firmei.
„Desigur, având în vedere condițiile din acest an, pentru desfășurarea activității în cadrul stagiilor de practică am pus la dispoziție săli adecvate pentru a putea desfășura activitățile în condițiile restricțiilor impuse de criza medicală. Beneficiile acestor stagii sunt, în principal, profesionale. Credem că am reușit să oferim o experiență valoroasă celor mai mulți dintre cei care au desfășurat stagiile de practică în cadrul firmei noastre atât din perspectiva proiectelor în care i-am implicat, cât și al relaționării cu o echipă de specialiști tineri, dinamici și dornici să împărtășească din “secretele” profesiei”, detaliază avocatul.
Ioana Oprea amintește faptul că, în fiecare an, s-au alăturat firmei avocați stagiari, iar în 2020 se dorește continuarea dezvoltării echipei. „În principiu, urmărim ca avocații stagiari pe care îi integrăm în echipa noastră să fie cât mai pasionați de studiu în ariile practică ce prezintă interes pentru ei sau pentru viitoarea noastră colaborare, să fie entuziaști și dornici să învețe cum să aplice cât mai mult din teoria studiată temeinic în timpul facultății”, punctează Partenerul Dragne & Asociații.
Recrutarea urmează linia clasică. Astfel că firma de avocatură a utilizat atât instrumentele convenționale, respectiv interviurile clasice și evaluările scrise ale avocaților care au aplicat pentru o colaborare în cadrul Dragne & Asociații, cât și platformele de interacțiune online.
„La început de drum, cei mai mulți avocați stagiari urmăresc să se integreze într-o echipă care să le ofere un mediu de lucru prietenos și posibilitatea de a se dezvolta profesional, de a avea acces la exercitarea deplină a activităților specifice profesiei, în cadrul unor proiecte cât mai variate și mai interesante sau complexe”, precizează Ioana Oprea.
Partenerul Dragne & Asociații nu crede că un avocat se formează mai greu astăzi decât în trecut, cu atât mai mult cu cât resursele pentru dezvoltarea profesională sunt tot mai multe și mai ușor accesibile. „Atâta vreme cât implicarea coordonatorului, dar și cea a stagiarului au la bază pasiunea pentru profesie, formarea nu este dificilă”, punctează expertul.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Integrarea în echipă
Odată ajunși în echipă, tinerii sunt imediat integrați și implicați în proiectele pe care firma le are în lucru. „Chiar și în contextul crizei sanitare din acest an, modul în care avocații noștri își desfășoară activitatea nu s-a schimbat fundamental. Diferențele, raportat la anii anteriori, sunt generate de schimbarea modului de interacțiune, aceasta fiind desfășurată, în mare măsură, în mediul online. Aceste schimbări au vizat modul de comunicare atât cu clienții, cu funcționarii instanțelor statale, cât și cu instanțele arbitrale în fața cărora avem diverse proceduri în derulare. Raportat la actualul context social, în plus față de calitățile urmărite în procesul de recrutare, principala abilitate pe care o căutăm la avocați ar fi capacitatea de adaptare la noile situații de lucru și metode de relaționare cu clienții și instanțele. Modul de formare al avocaților stagiari este cel pe care l-am abordat și în trecut, respectiv implicarea acestora în toate activitățile generate de proiecte, alături de îndrumător și de alți avocați cu experiență”, arată Ioana Oprea.
Pandemia nu a modificat în niciun fel programul de lucru al avocaților Dragne & Asociații. Diferențele față de anii trecuți vin din modul în care se desfășoară activitățile în cadrul proiectelor. Toate modificările intervenite în modul de interacțiune cu instanțele sau cu clienții, posibilitatea consultării dosarelor electronice, desfășurarea ședințelor de judecată prin intermediul platformelor online, au condus la eficientizarea activității și creșterea productivității.
„Avocații desfășoară activitatea în cadrul echipelor coordonate de un asociat și, indiferent de nivelul de experiență, sunt implicați în orice categorie de activități. Desigur, implicarea acestora în diverse proiecte se face raportat la specificul și complexitatea fiecărei spețe, precum și sub îndrumarea avocatului coordonator. Avocații stagiari au posibilitatea de a participa în cadrul întâlnirilor cu clienții, de a studia dosarele și a redacta acte/materiale necesare clienților, de a reprezenta clienții în fața instanțelor de judecată etc. Evaluarea avocaților se face, în principiu, anual, însă am făcut și excepții de la această regulă. Criteriul principal de evaluarea vizează nivelul de implicare în proiectele echipei din care fac parte. Onorariile avocaților sunt confidențiale. Chiar dacă în perioada stagiaturii sunt relativ standardizate, ele diferă în funcție de anul de stagiu în care se află avocatul. Alte beneficii profesionale pe care le mai au avocații în perioada colaborării cu firma noastră vizează pregătirea profesională continuă care poate fi efectuată fie în cadrul firmei, fie prin susținerea în vederea participării la diverse conferințe, prelegeri, workshop-uri de pregătire organizate în acest scop”, a conchis Partenerul Dragne & Asociații.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1290 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...