Cum arată, la jumătatea anului, tabloul proiectelor din practica de Dispute Resolution a firmei Popescu & Asociații, despre care Legal 500 EMEA spune că este una dintre cele mai bune din România. Pentru că numărul clienților noi a crescut, iar solicitările sunt din ce în ce mai diversificate și complexe, firma a cooptat nouă avocați litiganți și continuă recrutările
10 August 2021
Ștefania EnacheDepartamentul de litigii este format din mai multe echipe specializate, fiecare dintre ele lucrând sub îndrumarea unui avocat cu experiență care coordonează echipa și supervizeaza bunul mers al dosarelor. În mod specific, activitatea în practica de litigii și arbitraj este coordonată de Octavian Popescu, Dana Bivol, Iuliana Bidalache și Constantin Brânzan, în funcție de client, amploare și specificitatea dosarului, iar cea de prevenție, conformitate și dreptul penal al afacerilor de către Adrian Chirvase.
„Solicitările au venit din domenii/industrii variate, iar sprijinul avocaților noștri a constat pe de o parte în asistență prelitigioasă, îndeosebi cu privire la protecția și prezervarea drepturilor contractuale, aspecte ce țin de prevenție și conformitate cu reglementările în vigoare, pe de altă parte în asistența în litigii de natură comercială și administrativă, arbitraje aflate pe rolul instanțelor locale și internaționale, alături de dosare de dreptul penal al afacerilor. Totodată, tabloul s-a dinamizat încă din vara anului trecut și din perspectiva repornirii activității instanțelor, sens în care toate litigiile au fost repuse pe rol, iar echipa noastră a continuat activitatea de asistență juridică și reprezentare în mod natural”, a explicat Octavian Popescu, Partener Popescu & Asociații, pentru BizLawyer.
Echipa Popescu & Asociații a venit în întâmpinarea clienților care au cerut sprijin pe zona de Dispute Resolution cu aceeași deschidere manifestată și înainte de declanșarea pandemiei. Strategia și abordarea firmei de avocatură nu s-au schimbat în niciun fel și nici calitatea serviciului juridic nu a fost afectată.
„Suntem o firmă cu un departament important de litigii, sens în care tabloul litigiilor este unul dintre principalele noastre atuuri, fiind încredințați de clienții noștri cu unele dintre cele mai importante proiecte ale lor. Pe scurt, ultimele 12 luni ne-au adus o consolidare a practicii, avocați și dosare noi, după o creștere a activitații anul trecut, portofoliul de clienți s-a diversificat din punct de vedere al industriilor, mandatele acoperind mai multe zone de activitate”, punctează Octavian Popescu.
Domeniile în care au apărut cele mai multe litigii
Domeniile economice afectate cel mai puternic de pandemie au fost și cele în care au intervenit cele mai multe litigii. Coordonatorul firmei Popescu & Asociații menționează că, în prima parte a anului în curs, s-a remarcat o creștere a litigiilor în sectorul industriei, HORECA, turismului, domeniul farmaceutic și al sănătății, dar și în sectorul mediu/gestionarea deșeurilor sau FMCG.
„Cu titlu de exemplu, menționăm reprezentarea în instanță a unui furnizor major de soluții integrate de mediu în numeroase proceduri judiciare legate de cel mai mare depozit ecologic de deșeuri al Municipiului București, dar și reprezentarea celei mai mari companii românești active în sectorul producției de băuturi alcoolice și răcoritoare în numeroase litigii fiscale, comerciale și de dreptul penal al afacerilor în legătură cu activitatea societății și interacțiunile acesteia pe piața internă și externă cu operatorii economici și autoritățile statului, precum și în legătură cu procedurile judiciare comerciale generate de gestionarea grupului de societăți care cuprinde peste 10.000 de angajați”, subliniază avocatul.
La rândul său, Constantin Brânzan, Senior Counsel Popescu & Asociații, spune că s-a observat o creștere a diferendelor între părți care s-au transformat în dosare de instanță ori arbitraje în numeroase sectoare din industrie, în domeniul financiar bancar, farma, imobiliare/construcții sau energie. Au existat fluxuri de cereri având ca obiect încasarea datoriilor și penalităților de întârziere, suspendarea contractelor, rezoluțiunea contractelor din motivul impedimentelor justificative, litigii de muncă, litigii medicale etc.
„Constat însă cu precădere o creștere a numărului de arbitraje în piață și nu doar la noi în firmă, context în care ne-a crescut activitatea semnificativ în acest domeniu, atât ca arbitri, cât mai ales ca avocați pentru investitori ale căror contracte aveau clauze compromisorii. În zona imobiliară, de exemplu, a crescut numărul de litigii care au decurs din necesitatea amânării plăților chiriilor în cazul marilor deținători de spații de birouri și/sau centre comerciale, fiind implicați și de o parte și de cealaltă a baricadei. În zona bancară, am înregistrat creștere pe fondul nenumăratelor modificări legislative care au impus amânarea creditelor și redactarea întregii documentații necesare în legătură cu suspendarea obligațiilor de plată pentru contractele de credit și de leasing. Legat de dreptul muncii, echipa Popescu & Asociații a preluat numeroase cereri de la clienții angajatori privind problemele apărute atunci când au restructurat activitatea, context în care invariabil au apărut și aspecte cu caracter litigios”, detaliază Constantin Brânzan (foto).
Avocații Popescu & Asociații amintesc faptul că echipa de litigii, recunoscută ca fiind una dintre cele mai bune și mai experimentate din România, este pregătită în permanență să acorde asistență juridică și reprezentare în numeroase litigii de natură comercială, litigii de muncă, încălcarea contractelor, îndeplinirea defectuoasă a clauzelor, asigurări, diferende contractuale derivate din neîndeplinirea obligațiilor și invocarea forței majore și situații pre-litigioase privind negocieri/renegocieri defectuoase ale spațiilor de birouri, restructurări de companii sau insolvențele celor care nu mai au soluții de supraviețuire, dar și să gestioneze litigii mai delicate, cum ar fi cele de malpraxis medical, de exemplu.
„Echipa noastra de litigii lucrează întotdeauna multidisciplinar și include avocați specializați în alte numeroase arii de practică, pentru o abordare completă a problemelor clienților ceea ce ne oferă posibilitatea de a le propune soluții integrate și eficiente. Cu titlu de exemplu, avocații litiganți colaborează îndeaproape cu cei specializați în drept societar, dreptul muncii, dreptul imobiliar ori bancar, activând pentru nume mari, cunoscute pe piața din România, care în ultimele 12 luni au pus la dispoziția lor unele dintre cele mai inovatoare abordări care au contribuit la rezultate bune pentru aceștia”, nuanțează Constantin Brânzan.
În ceea ce privește profilul clienților care apelează la serviciile Popescu & Asociații, nu au intervenit schimbări. Firma de avocatură se adresează atât companiilor locale cât și internaționale, inclusiv fonduri cu capital privat și instituții financiare care au proiecte în lucru ce necesită asistența juridică a unor avocați cu experiență în dosare ce au componentă transfrontalieră. Nu este neglijat nici potențialul antreprenorilor locali sau al unor companii de talie medie ce au nevoie de un consultant pentru o bună funcționare a activității de zi cu zi, clienți activi în energie, pharma, administrație publică, media, servicii financiare, imobiliare, tehnologie, domeniul farmaceutic sau FMCG.
„Lucrăm alături de clienți tradiționali de vreme îndelungată, în multe arii de practică (pentru peste 60% dintre ei în cel puțin 4-6), cu unii dintre aceștia de peste 15 ani, în baza unei colaborări excelente bazată pe încredere, seriozitate, confidențialitate, etică și responsabilitate. E drept că am lărgit aria de acoperire a industriilor în care clienții noștri activează, incluzând, în ultimele 12 luni, jucători activi în transporturi sau IT, cu mențiunea că s-au înmulțit numărul de solicitări și complexitatea mandatelor și dosarelor pe care aceștia ni le încredințează, în baza rezultatelor obținute în dosare anterioare”, menționează Octavian Popescu.
Legal 500 EMEA: Echipa de litigii și dreptul penal al afacerilor este una dintre cele mai bune din România
Munca avocaților Popescu & Asociații este astfel dimensionată încât să răspundă eficient tuturor solicitărilor care vin de la clienți. Astfel că, încă de la înființarea casei de avocatură, a fost creat un departament distinct, dedicat Prevenției, Conformității și Dreptului Penal al Afacerilor.
„Noi am pus încă de la început accentul pe partea de prevenție și conformitate pe care o furnizăm clienților, care implică activități de consultanță cu scopul de a anticipa și/sau identifica riscurile relevante din punct de vedere penal, inclusiv: analize juridice preliminare, opinii legale sau memorandumuri referitoare la diverse aspecte ale dreptului penal și ale dreptului procesual penal, asistarea și reprezentarea clienților noștri în legătură cu procedurile extrajudiciare pentru a evita implicațiile infracționale sau riscurile complexe, pregătirea în vederea soluționării pe cale amiabilă a unor cauze civile în procedurile penale. A fi atenți la potențialele riscuri ne permite să rezolvăm problemele înainte ca acestea să se transforme în dosare penale sau să aibă alte consecințe juridice, clienții economisindu-și astfel resursele financiare și permițându-le să-și concentreze resursele pe business-ul efectiv”, punctează Adrian Chirvase (foto), Partener Popescu & Asociații.
Avocatul a trecut în revistă și câteva dintre cele mai relevante dosare pe care echipa le gestionează sau le-a finalizat cu succes. De exemplu, consultanții au asistat o companie din cadrul unuia dintre cele mai mari grupuri financiare din România într-un dosar complex în care au fost depuse eforturi semnificative pentru documentarea unei scheme infracționale puse în operă cu implicarea neloială a unora dintre foștii angajați ai companiei, care a condus la delapidarea acesteia cu mai mult de 15 milioane euro. Succesul deplin a constat în aceea că, pe lângă demersurile juridice întreprinse, s-a reușit identificarea și acoperirea celei mai mari părți a prejudiciului cauzat.
Avocații Popescu & Asociații au fost alături de cea mai mare organizație locală destinată reprezentării, apărării și susținerii intereselor operatorilor economici din București, într-o serie de dosare penale pe care instanțele naționale le-au instrumentat în legătură cu finanțările obtinute din bugetul UE, cu o valoare cumulata de peste 30 milioane euro. Pentru cea mai mare parte din proiecte, acuzațiile de fraudare au fost respinse în totalitate, iar o bună parte dintre acestea au fost date ca exemplu de bună practică de către ministerul de resort.
De asemenea, echipa de avocați a reprezentat unul dintre cei mai importanți jucători din piața transporturilor naționale, care acoperă inclusiv un segment important din piața europeană, într-un proces îndelungat care a avut ca obiect acuzații complexe de evaziune fiscală, spălare a banilor, gestiune frauduloasă ș.a. Complexitatea litigiului a fost determinată de numărul foarte mare de părți implicate în tranzacțiile comerciale verificate de autoritățile naționale, judiciare, fiscale și vamale, verificări care au presupus inclusiv numeroase interacțiuni cu autorități judiciare din alte state membre UE.
De altfel, practica de Prevenție, Conformitate și Dreptul Penal al Afacerilor este una dintre cele mai apreciate de cea mai recentă ediție a prestigiosului director juridic Legal 500. Potrivit acestuia și feedback-ului clienților, Popescu & Asociații este „ una dintre cele mai puternice firme de avocatură din România în materia dreptului penal al afacerilor. Diferențiatorul este că activează în echipe consistente, ceea ce înseamnă că primesc un focus și un serviciu juridic mai bun și mai satisfăcător din partea partenerului.” (Legal 500 EMEA 2020).
„Echipa de dreptul penal al afacerilor și de litigii este una dintre cele mai bune de care poți avea parte în România - sunt foarte experimentați și calificați, au resursele necesare pentru a gestiona dosarele complexe și sensibile și sunt mereu capabili să acționeze rapid. Avocații lor sunt echipați corespunzător pentru a gestiona dispute de amploare”, mai notează Legal 500 EMEA 2020.
La ora actuală, practica include doi avocați asociați (Octavian Popescu și Adrian Chirvase) și alți patru avocați colaboratori cu experiență în prevenție, conformitate sau dosare sensibile ce implică acte de corupție în domeniul economic și financiar, fraudă financiară, corupție, spionaj economic, infracțiuni informatice și privind comerțul electronic, crima organizată, abuz de putere, neglijență în serviciu, spălare de bani, infracțiuni privind proprietatea intelectuală. Această echipă lucrează de fiecare dată în strânsă colaborare cu clienții (mulți dintre aceștia fiind corporații, companii locale mari sau oameni de afaceri cunoscuți) pentru a le înțelege nevoile și a le recomanda soluția potrivită.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Succesul Popescu & Asociații se bazează pe echipă
„Am pornit la drum cu o echipă experimentată, serioasă, muncitoare/dedicată și acest lucru ne-a ajutat mult pe parcursul timpului, de când suntem uniți sub numele Popescu & Asociații. Experiența echipei, calitatea serviciului juridic, alături de abordarea exhaustivă a tuturor dosarelor de o complexitate mare, alături de parcursul profesional atât al societății de avocați, cât și al fiecărui profesionist care face parte din echipă au avut și vor avea în continuare o pondere foarte mare în dezvoltarea portofoliului de clienți și vor continua să fie principalele diferențiatoare. Pipeline-ul de clienți/proiecte vine din reputația avocaților și a societății de avocatură, a membrilor echipei, care prin capitalul de imagine contribuie la creșterea încrederii companiilor în capacitatea de a gestiona proiecte de amploare”, declară Octavian Popescu (foto).
Avocatul subliniază faptul că într-o societate în continuă schimbare, caracterizată de o concurență acerbă și de presiunea continuă pe onorarii, acum mai mobilă ca niciodată, prin prisma evenimentelor și schimbărilor generate de criza Covid-19, e foarte important să reușești să funcționezi ca un tot și să fii serios, dedicat muncii pe care o prestezi pentru client și disponibil 24/24 pentru solicitările de zi cu zi.
„Noi am reușit să găsim un echilibru care ne ajută să fim eficienți și CONSTRUIM ÎNCREDEREA de fiecare dată prin rezultatele și soluțiile de excepție pe care le livrăm clienților noștri, fapt care se reflectă și în recunoașterile primite pe piața locală și internațională”, nuanțează Partenerul Popescu & Asociații.
Departamentul de litigii este format din mai multe echipe specializate, fiecare dintre ele lucrând sub îndrumarea unui avocat cu experiență care coordonează echipa și supervizeaza bunul mers al dosarelor.
În mod specific, activitatea în practica de litigii și arbitraj este coordonată de Octavian Popescu, Dana Bivol, Iuliana Bidalache și Constantin Brânzan, în funcție de client, amploare și specificitatea dosarului, iar cea de prevenție, conformitate și dreptul penal al afacerilor de către Adrian Chirvase.
„Luând în calcul activitatea crescută din ultima perioadă și solicitările din ce în ce mai diversificate și complexe ale clienților, combinate cu numărul de clienți noi pe care societatea i-a adăugat în portofoliu, de la sfârșitul anului trecut am recrutat nu mai putin de nouă avocați litiganți, specializați în diverse arii și cu diferite grade de experiență, de la juniori, tineri cu potențial, pe care ne dorim să îi formăm, avocați seniori cu experiență între 3-10 ani, a căror experiență aduce valoare dosarelor, dar și litiganți foarte experimentați, cu peste 20 de ani de activitate susținută în domeniu, care contribuie atât la gestionarea cu succes a dosarelor complexe de litigii, arbitraj și de dreptul penal al afacerilor, precum și la dezvoltarea portofoliului de clienți. Avocații au specializări multidisciplinare în arii precum restructurare și insolvență, dreptul muncii, protecția datelor cu caracter personal, IT, telecom și media, dreptul transporturilor”, arată Octavian Popescu.
Firma va continua recrutările, plănuind ca până la finalul anului 2021 să coopteze în echipă alți avocați specializați în litigii, arbitraj și dreptul penal al afacerilor, pentru o acoperire cât mai completă și mai eficientă a dosarelor.
„Ne dorim să fim și să rămânem prima alegere a companiilor care își derulează activitățile și litigiile în țara noastră, dar și a corporațiilor active în diverse domenii care caută acel consultant de încredere pe care se pot baza, a cărui experiență să aducă valoare și să contribuie la soluționarea cu succes a dosarelor de instanță”, punctează Partenerul Popescu & Asociații.
Tendințele momentului în zona de litigii
Avocații amintesc faptul că, în 2020, estimările pieței au indicat o creștere importantă a diferendelor în 2021, odată ce instanțele au funcționat la capacitate maximă, prin înmultirea cauzelor, în baza disputelor izvorate în vremuri de pandemie/lockdown. Tot ce a fost amânat în cursul anului trecut s-a reluat la începutul anului acesta. Criza provocată de COVID-19 a avut un impact uriaș asupra capacităților companiilor de a-și îndeplini obligațiile contractuale, prin urmare, litigiile contractuale, cererile de asigurare și dosarele de insolvență au continuat și vor continua să se înmulțească. „Câteva domenii au cunoscut o creștere a litigiilor (cum ar fi litigiile imobiliare ca urmare a impactului blocării asupra chiriașilor din centrele comerciale sau litigiile de dreptul muncii în urma măsurilor de reducere a costurilor), dar nu într-o măsură semnificativă, deoarece majoritatea companiilor s-au străduit să încheie acorduri pentru a trece peste criză pe cale amiabilă. Rămâne de văzut ce ne va rezerva viitorul, luând în calcul incertitudinea la care asistăm în ultima perioadă. Cu siguranță, tehnologia va continuă să câștige teren și, astfel, să ne permită continuarea activității în noile condiții, în noua normalitate”, precizează Octavian Popescu. |
Dosarele în care echipa firmei Popescu & Asociații este implicată sunt unele complexe și necesită soluții pe măsură.
Constantin Brânzan dă ca exemplu un dosar în care profesioniștii au fost mandatați să reprezinte una dintre cele mai mari companii din Europa de Est, care produce peste 140 de sortimente de băuturi și produse alimentare, în fața Curții de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) în cadrul procedurilor judiciare de contestare a unei Hotărâri a Comisiei Europene de calificare ca ajutor de stat a deciziei ICSID pronunțate între grup și statul român, dar și în cadrul procedurilor internaționale de arbitraj ICC la New York privind obligații și daune care decurg din și în legătură cu Award-ul ICSID.
„La fel de spectaculos este însă și proiectul în care suntem alături de cel mai mare furnizor de soluții integrate de mediu din România, destinate depozitării și eliminării deșeurilor menajere solide și asimilabile, atât urbane, cât și industriale într-o gamă variată de litigii ce țin de relația cu Municipalitatea București sau cu autoritățile de reglementare”, mai spune expertul Popescu & Asociații.
În plus, echipei Popescu & Asociatii i-a crescut portofoliul de arbitraje în cursul anului 2020 cu mai multe proiecte importante atât naționale, cât și internaționale, înregistrate pe rolul CACI, CCIB și ICC. Valoarea cumulată a claim-urilor este de peste o sută de milioane de euro, iar problemele de drept supuse atenției tribunalelor arbitrale sunt din cele mai complexe și vizează arii de analiză multidisciplinare, ceea ce necesită o echipă avocațiala amplă, cu specializări multiple.
„În plan intern, un proiect relevant este cel în care asistăm o companie de top activă în domeniul construcțiilor în cadrul unor proceduri litigioase aflate pe rolul instanțelor naționale și al Curții de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, cu privire la contractele FIDIC, cu sume totale ale pretențiilor de peste 30 de milioane de euro, a căror soluționare va genera cu siguranță o practică judiciară de referință pentru instituția arbitrajului în România”, exemplifică Constantin Brânzan.
Astfel că, în prezent, firma are în desfășurare numeroase dosare de litigii și arbitraje aflate pe rolul instanțelor internaționale, guvernate de regulile principalelor instituții de prestigiu în domeniu precum ICC, CJUE sau ICSID, toate aceste proiecte fiind adaugate în potofoliu în ultimele șase luni.
Octavian Popescu caracterizează mantatele ca fiind ample, de complexitate mare, cu implicații sensibile, ale căror soluții pot impacta semnificativ activitatea companiilor pe care avocații le reprezintă. „Pe scurt, acestea vizează investiții bilaterale, protejarea drepturilor omului, contracte încheiate cu autoritățile locale, despăgubiri, ajutoare de stat. Adițional celor de mai sus, Popescu & Asociații a coordonat unul dintre cele mai complexe mandate multidisciplinare în zona de restructurare, litigii, corporate/M&A precum și în aria dreptului muncii în legătură cu restructurarea agențiilor celui mai important jucător din România în segmentul transporturilor aeriene, în 11 jurisdicții europene, fapt care a generat și numeroase dispute care au trebuit gestionate”, adaugă avocatul.
Casa de avocatură are în desfășurare dosare pentru firme care activează în domenii diverse, de la servicii bancare și financiare, colectare deșeuri, FMCG, asigurări, mediu, construcții, administrații locale, energie, farma, automotive sau telecom.
„Cred că zona în care lucrăm cel mai puternic în ultimii ani este zona bancară și a disputelor născute din această activitate, nu neapărat în legătură cu litigiile de masă, ale clauzelor abuzive, cât mai mult pe probleme speciale, derivate din activitatea de reglementare, relaționare cu autoritățile de resort, dar și în legătură cu disputele izvorâte din acordarea, gestionarea și recuperarea creditelor importante din zona de business, disputele contractuale rezultate din concursul dintre bănci în cadrul proceselor de sindicalizare finaciara etc.”, spune Octavian Popescu.
Printre cele mai complexe dosare pe care avocații le gestionează în prezent se numără asistența juridică și reprezentarea pentru un furnizor major de soluții integrate de mediu pentru depozitarea și eliminarea deșeurilor menajere solide și asimilabile, atât urbane, cât și industriale, în diverse litigii/proceduri judiciare legate de unul dintre depozitele ecologice de deșeuri ale companiei situate în apropierea Bucureștiului. Importanța și complexitatea dosarului trebuie avute în vedere în raport cu faptul că depozitul ecologic de deșeuri situat în apropierea Bucureștiului este singurul autorizat pentru depozitarea și eliminarea deșeurilor colectate din București și județul Ilfov, având un flux zilnic de aproximativ 2.400 tone.
De asemenea, avocații asistă banca ce deține cea mai mare cotă de piață în România în toate aspectele de drept bancar și financiar, de reglementare, corporative, comerciale și aspecte extrem de sensibile care implică litigii și dreptul penal al afacerilor, prevenție și conformitate (implementarea cerințelor legale în baza unei directive europene privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului în România, modul în care banca a implementat procedurile de control de tip AML, precum și relația cu autoritățile de reglementare). Importanța mandatelor și a dosarelor constă în crearea unei premiere absolute pe segmentul bancar românesc având în vedere că reglementările și sancțiunile aplicate pentru presupusa neconformitate au fost anulate, întrucât nu au fost conforme cu reglementările europene în vigoare, ghidurile și standardul de activitate recomandat de Asociația Europeană a Băncilor.
Echipa Popescu & Asociații este alături de una dintre cele mai mari companii din Europa de Est care produce peste 140 de sortimente de bauturi și produse alimentare în numeroase dosare. Este vorba despre multiple proceduri fiscale, comerciale, corporative și de dreptul penal al afacerilor în legătură cu activitatea societății și interacțiunile acesteia pe piața internă și externă cu operatorii economici și autoritățile statului, precum și de procedurile judiciare comerciale între asociații din cadrul grupului legate de controlul și gestionarea grupului de societăți care cuprinde peste 10.000 de angajați. Aceasta reprezintă cea mai mare procedură în materie de ajutor comercial și de stat în care România a fost implicată, având în vedere că pune sub semnul întrebării modul în care țara noastră este obligată să își respecte obligațiile care îi revin în temeiul tratatelor bilaterale de investiții (tratate bilaterale de investiții/T BIT) ( în acest caz vorbim despre Suedia) și, în același timp, respectarea obligațiilor asumate prin Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) pe piața liberă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1055 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...