ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum lucrează echipa de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații. O discuție cu partenerul Raluca Vasilache, coordonatoarea practicii, despre solicitările clienților, investigații, conformare și inspecții inopinate în vremea pandemiei

25 Mai 2021   |   Ștefania Enache

La începutul acestui an, avocații au asistat un client în contextul unei inspecții inopinate.

 
 
Chiar dacă pandemia le-a creat probleme avocaților, obligându-i să-și schimbe modul de lucru, munca lor nu a suferit nicio modificare în privința volumului. Echipa de Concurență din cadrul Țuca Zbârcea & Asociații a fost implicată în la fel de multe proiecte ca în perioada în care lumea nu se confrunta cu o criză medicală, crescând foarte mult componenta online a activității derulate de membrii acesteia. Mandatele în care avocații s-au implicat au fost diversificate, cu accent pe investigații și programe de conformare solicitate de clienți.

Raluca Vasilache, coordonatoarea practicii de Dreptul Concurenței din cadrul Țuca Zbârcea & Asociații, subliniază faptul că, în primele luni ale pandemiei, Consiliul Concurenței a fost foarte prezent în subiectele de actualitate, legate de achiziții, colaborarea între concurenți, alte aspecte generate de criza pandemică.


„În tot acest timp, însă, nu am remarcat o încetinire a ritmului de analiză, nici în cazul concentrărilor economice și nici al investigațiilor. Consiliul a finalizat investigații în anul 2020 conform unui „program normal de lucru”. Aparent, au fost deschise mai puține investigații noi, cel mai probabil, datorită reticenței de a derula inspecții inopinate (modul în care se deschid, de regulă, investigațiile).”, amintește avocatul.
Prin urmare, în această perioadă, nu s-a resimțit o încetinire a vigilenței autorității de Concurență și nici vreo relaxare în aplicarea normelor de concurență sau la nivelul activității sale în general.

În ceea ce îi privește pe clienți, solicitările venite din partea acestora au fost cele uzuale, respectarea normelor de concurență rămânând o prioritate pentru firme. „De altfel, nici clienții nu au perceput faptul că situația specială pe care o traversăm ar permite o relaxare a conduitei din perspectivă concurențială”, nuanțează Partenerul Țuca Zbârcea & Asociații.




Inspecții inopinate în vremuri de pandemie

Dovada faptului că autoritatea de concurență este la fel de activă o constituie și proiectele în care echipa Țuca Zbârcea & Asociații s-a implicat în ultimul timp.

De exemplu, la începutul acestui an, avocații au asistat un client în contextul unei inspecții inopinate.
Raluca Vasilache explică faptul că, spre deosebire de procedurile desfășurate în condiții de normalitate, în cadrul acestei inspecții au fost aplicate toate măsurile de protecție (măști, dezinfectanți etc).

De asemenea, au fost aplicate unele metode alternative pentru a se accesa căsuțele de email ale angajaților solicitate de inspector. „Întrucât în cadrul companiei majoritar se aplica regimul de lucru de acasă, angajații care au fost disponibili s-au deplasat la sediu cu unitățile laptop, iar cei care nu se puteau deplasa au fost verificați la distanță, prin acces în sistemul IT al companiei”, detaliază avocatul.

Lista proiectelor în care avocații au fost și sunt implicați vizează și mandate rezultate din zona tranzacțională. În aceste proiecte, experții în Dreptul Concurenței au misiunea de a elabora strategiile astfel încât să nu fie încălcată legislația în domeniu.

În ultimul an, Țuca Zbârcea & Asociații a colaborat și cu firme de avocați din alte jurisdicții. „Desigur, în modul obișnuit al anilor anteriori. Proiectele au fost reprezentate de tranzacții transfrontaliere sau de tranzacții care nu implicau achiziționarea unui agent economic în România, dar care necesitau totuși autorizare din partea Consiliului Concurenței”, precizează  Raluca Vasilache.

Avocatul punctează faptul că, din experiența ultimului an, nu se poate identifica o listă a sectoarelor predispuse la încălcarea normelor sau a problematicilor predilecte. „Consiliul Concurenței nu își face publică agenda în avans, iar practica ultimilor ani ne arată că sferele de interes (ca industrii, dar și problematică) sunt diverse în mod constant. Remarcăm în ultima vreme un interes sporit al autorității pentru schimbul de informații între concurenți, derulat, în principal, prin intermediul asociațiilor din fiecare sector de activitate. Un indiciu obținut din presă, dintr-o altă investigație, sau pe platforma avertizorilor de concurență poate declanșa oricând o investigație, indiferent de sector”, consideră avcatul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

O echipă de top

Echipa de Dreptul concurenței din cadrul Țuca Zbârcea & Asociații este coordonată de Raluca Vasilache, Partener cu peste 22 de ani de experiență juridică în acest domeniu.

De altfel, expertiza și serviciile firmei în dreptul concurenței sunt apreciate constant ca fiind printre cele mai bune din România, Țuca Zbârcea & Asociații ocupând prima poziție în clasamentul firmelor de avocatură realizat de publicații internaționale de prestigiu precum Legal 500 și Chambers Europe.

Aceasta este, fără îndoială, o echipă foarte puternică de dreptul concurenței, atât colectiv, cât și la nivel individual” notează unul dintre directoarele internaționale. „Echipa lor de concurență este extrem de bine plasată pentru a oferi consultanță cu privire la orice probleme antitrust, fuziuni și ajutoare de stat, având o înțelegere solidă a legislației locale și UE și capacitatea de a realiza strategii pentru a obține rezultatele dorite”, apreciază un client al firmei.

Am găsit echipa lor de concurență extrem de bine plasată pentru a oferi consiliere cu privire la orice probleme antitrust, fuziuni și ajutoare de stat, având o înțelegere solidă a legislației locale și UE și capacitatea de a realiza strategii pentru a obține rezultatele dorite”, punctează un alt client.

Echipa Competiție și Antitrust completează pe deplin calibrul și acreditările firmei Țuca Zbârcea & Asociații.”, mai spune un client.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1105 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...