Despre tinerii avocați care au intrat în rândul partenerilor din firmele mari | Azi, Monica Stătescu (Filip & Company): Abilitățile de leadership se dezvoltă în timp, dar cred că trebuie să existe și un fond personal fertil pentru a ajunge un leader de succes. Promovările, satisfacțiile financiare, clienții importanți vin ca urmare a eforturilor și pasiunii pentru profesie
17 Mai 2021
Ștefania EnacheMonica Stătescu crede că talentul în această profesie constă în capacitatea de a-ți pune în practică cunoștințele tehnice astfel încât să găsești o soluție inovativă într-o problemă juridică dificilă, să îi poți explica clientului o problemă de drept și consecințele ei în termeni familiari lui și să îți adaptezi discursul în funcție de audiență, să fii capabil să inspiri încredere, să știi să o confirmi și să o păstrezi, să știi să îi atragi și să fii un leader pentru avocații mai tineri.
Monica Stătescu a început o nouă etapă în cariera sa, promovarea sa în funcția de partener al Filip & Company, la începutul acestui an, venind „la pachet” cu o serie de resposabilități suplimentare. Prin acțiunile sale, avocatul trebuie să aibă în vedere generarea de noi oportunități de business, întărirea notorietății brand-ului firmei în ariile de practică în care își desfășoară activitatea, coordonarea proiectelor și a echipelor de specialiști care lucrează în cadrul lor. „Este o poziție care impune un grad înalt de independență și auto-gestionare, dar și abilități deosebite de leadership”, punctează Partenerul Filip & Company.
Tânăra a pășit pe noul drum cu ambiții mari, dorindu-și ca din această poziție pe care o ocupă acum să poată ajuta mai mult la eficientizarea muncii echipei și la o mai bună gestionare a gradului de încărcare a fiecărui membru al departamentului său. „De asemenea, îmi propun să facilitez fluxul de informații în cadrul departamentului, astfel încât fiecare dintre colegi să fie informat de proiectele în care sunt implicați ceilalți colegi și să existe un schimb eficient de cunoștinte și experiență în cadrul echipei”, subliniază Monica Stătescu.
Tânăra a pășit pe noul drum cu ambiții mari, dorindu-și ca din această poziție pe care o ocupă acum să poată ajuta mai mult la eficientizarea muncii echipei și la o mai bună gestionare a gradului de încărcare a fiecărui membru al departamentului său. „De asemenea, îmi propun să facilitez fluxul de informații în cadrul departamentului, astfel încât fiecare dintre colegi să fie informat de proiectele în care sunt implicați ceilalți colegi și să existe un schimb eficient de cunoștinte și experiență în cadrul echipei”, subliniază Monica Stătescu.
Analizându-și parcursul profesional, avocatul este de părere că promovarea de care se bucură s-a bazat mult pe faptul că, de-a lungul timpului, a reușit să câștige încrederea clienților, încredere manifestată inclusiv prin încredințarea de mandate recurente și prin lansarea de recomandări. La această avansare au contribuit și abilitățile de a crea coeziune și armonie în echipă, de a seta un exemplu pentru colegi și de a-i inspira spre a se autodepăși și a-și atinge obiectivele. „Abilitățile de leadership se dezvoltă în timp, dar cred că trebuie să existe și un fond personal fertil pentru a ajunge un leader de succes. Eu încerc să motivez și să inspir mai ales prin exemplul personal căci sunt adepta principiului că nu ai voie să îi ceri nimănui să facă ceea tu însuți/însăți nu ești dispus să faci”, susține Partenerul Filip& Company.
Talentul și munca merg mână în mână în acestă profesie
Avocatura este o profesie complexă, iar specialiștii care activează în zona de business au nevoie de cunoștințe vaste pentru a se putea implica în proiectele care le sunt încredințate.
Monica Stătescu crede că talentul în această profesie constă în capacitatea de a-ți pune în practică cunoștințele tehnice astfel încât să găsești o soluție inovativă într-o problemă juridică dificilă, să îi poți explica clientului o problemă de drept și consecințele ei în termeni familiari lui și să îți adaptezi discursul în funcție de audiență, să fii capabil să inspiri încredere, să știi să o confirmi și să o păstrezi, să știi să îi atragi și să fii un leader pentru avocații mai tineri.
„Munca este absolut necesară și inevitabilă pentru a excela în această profesie și, până la un punct în carieră, poate fi suficientă, dar dincolo de acel punct, pentru a evolua, nu e suficient să fii un avocat tehnic bun, trebuie să fii un manager bun, un om de vânzări bun, un mentor bun. E greu de stabilit un raport procentual între aptitudini și muncă și datorită faptului că, de multe ori talentul în această profesie se clădește și prin muncă. Experiența în sine și efortul depus îți poate dezvolta aptitudinile de care vorbeam mai sus, chiar dacă nu te bucuri de ele în mod nativ. Anii de muncă îți pot da încrederea de a vorbi convingător unui client sau judecător, precum și capacitatea de a oferi sfaturi și îndrumare colegilor mai tineri”, arată avocatul.
În orice carieră contează atât cum lucrezi și cât și cu cine. „Modul în care abordezi profesia este ceea ce te definește ca profesionist, iar cu cât lucrezi pe mai multe dosare, cu atât capeți mai multă experiență și cunoști mai mulți oameni, unii dintre ei potențiali noi clienți. În același timp este extrem de importantă echipa cu care lucrezi, căci cei din echipă realizează munca de cercetare care stă la baza concluziilor care sunt prezentate în final clientului și este important să te poți baza pe rezultatul muncii lor. După cum contează și mentorii, avocații cu experiență de la care înveți și care reprezintă modelul profesional pe care alegi să îl adopți”, nuanțează Monica Stătescu.
Partenerul Filip & Company atrage atenția că avocații cu experiență nu au întotdeauna timp să dea explicații exprese celor mai tineri, dar este suficient să se lase observați. De aceea, cel mai bine se învață urmărind un avocat cu experiență și încercând să înțelegi de ce adoptă o anumită abordare sau interpretare juridică și de ce face lucrurile într-un anumit fel.
„Pentru un tânăr avocat cel mai important este să învețe cât mai multe și să aibe experiențe profesionale cât mai variate. Dacă ai ca obiectiv obținerea unei titulaturi anume sau a unui venit anume, cel mai probabil nu desfășori aceasta profesie din vocație și pasiune și este posibil să acumulezi frustrări în timp. Este important ca, la inceptul carierei, să fii preocupat să devii un avocat foarte bun, să dobândești cât mai multe cunoștințe, să dobândești simț practic și comercial și aptitudini foarte bune de comunicare cu colegii și clienții. Promovările, satisfacțiile financiare, clienții importanți vin ca urmare a eforturilor și pasiunii pentru profesie. Din punctul meu de vedere ele reprezintă o formă de recunoaștere a unor calități și a performanței, dar nu ar trebui să fie obiective în sine. În această profesie există avocați excepționali care, din diverse motive, nu ajung niciodată parteneri, dar asta nu îi face mai puțin excepționali. Dacă practici această profesie pentru a bifa niște căsuțe, nu vei obține niciodată adevărata satisfacție pe care o poate oferi”, menționează avocatul.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
De asemenea, într-o carieră în avocatură, valorile firmei sunt extrem de importante pentru că ele conectează echipa, dându-le membrilor siguranța că toți rezonează și au aceeași viziune asupra profesiei. În același timp, aceste valori îi călăuzesc pe cei din echipă atunci când sunt în dubiu privind o abordare, când nu știu care este drumul corect.
„Orice avocat trebuie să parcurgă anumite etape de evoluție profesională care nu sunt foarte diferite de cele aferente altor profesii. Evident, unii le parcurg mai repede iar alții mai încet, în funcție de aptitudini, de context și de șansă. Nu cred ca există bariere de vârstă în această profesie după cum nu cred că „arderea” artificială a etapelor este benefică nici avocatului în cauză, nici firmei în care lucrează. Este posibil ca un avocat să ajungă într-o poziție de management mai repede decât un altul, dar este foarte important ca acest lucru să nu se întâmple prin sărirea vreunei trepte de învățare sau de maturizare profesională. În Filip & Company vârsta chiar este doar un număr. Cu toții ne simțim tineri pentru că avem entuziasmul, energia și buna dispoziție caracteristice tinereții și cred că așa ne vom păstra și când vom ajunge la obiectivul nostru de 100 de ani”, explică Monica Stătescu.
Avocatul amintește faptul că Filip & Company este o adevărată familie și cei din echipă sunt uniți de însușirea și practicarea acelorași valori. „Nu știu dacă acest sentiment de apartenență și căldură există în vreo altă casă de avocatură sau, îndrăznesc să spun, chiar în altă companie din orice industrie. Mulți dintre noi lucrăm împreună de mulți ani dar chiar și față de colegii mai noi s-a creat un sentiment profund de camaraderie, încredere și prietenie. În plus, echipa noastră include profesioniști de excepție, știu că mă pot bază pe sfaturile lor și știu că îi pot recomanda cu încredere clienților. Este extrem de importantă siguranța pe care ți-o conferă convingerea că întreaga echipă profesează la cel mai înalt standard profesional”, mai spune parenerul firmei de avocați.
„Nu sunt adepta stabilirii unor obiective metrice. Îmi doresc să învăț cât mai multe lucruri noi, să am cât mai multe experiențe profesionale și de viață, să devin un avocat mai bun și un om mai bun. Din experiența mea, dacă ești preocupat în mod continuu de a face lucrurile mai bine, rezultatele și recompensele vor apărea.”
Monica Stătescu, Partener Filip & Company
Proiecte, clienți, momente fericite
În ultimul timp, Monica Stătescu a asistat asistat în numeroase proiecte de fuziuni și achiziții, printre cele mai complexe fiind proiectele cu componenta principală de proprietate intelectuală și tehnologia informației. De asemenea, a asistat Ministerul de Finanțe în multiple emisiuni de obligațiuni pe bursa de la Luxemburg în cadrul Programului Medium Term Notes.
„Nivelul implicării mele depinde de complexitatea proiectului. În cazul proiectelor de anvergură sau de o complexitate juridică ridicată asigur coordonarea echipei, structurarea tranzacției și viziunea de ansamblu asupra proiectului dar mă implic și în aspectele de detaliu, revizuiesc toate documentele pregătite de avocații din echipă și particip la toate teleconferințele și întâlnirile pe proiect”, detaliază avocatul.
Expertul menționează faptul că a asistat clienți cu profile foarte diferite, de la antreprenori români aflați în faza de start-up sau cu business-uri mature și bine stabilite de ani de zile, până la fonduri de investiții și alți investitori profesionali, multinaționale și autorități publice.
„Cele mai fericite momente sunt cele în primesc mulțumiri și aprecieri de la clienți pentru munca depusă, respectiv, de la colegii pentru activitatea de mentorat pe care o desfășor în beneficiul lor. Nu există nicio altă recompensa sau recunoaștere care să mă bucure mai mult decât convingerea că am adus plus-valoare clienților și colegilor mei, că și-au atins obiectivele și cu ajutorul meu și că am clădit cu ei relații solide, bazate pe încredere, empatie și multă căldură”, punctează Monica Stătescu.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1122 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...