
Employment | Proiectul în care avocații Dentons au avut cel mai mult de lucru a fost o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a unor angajați implicați în scheme de fraudare a angajatorului. Tiberiu Csaki, Partener: În ultima perioadă, cele mai frecvente au fost mandatele de restructurare a forței de muncă
05 Noiembrie 2019
Ștefania EnachePartenerul Dentons arată că în cazul restructurărilor, concedierile reprezintă practica cea mai frecventă, iar în ceea ce privește vânzarea/transferul unui business preluarea personalului aferent este cea mai des întâlnită.
![]() |
Tiberiu Csaki, Partener Dentons |
Piața muncii urmează trendurile înregistrate în economie, astfel că avocații implicați în practica de Dreptul Muncii au avut în lucru proiecte care au vizat angajarea de personal, reconfigurarea forței de muncă prin restructurare și/sau transfer de business, precum și proiecte care implică agenți temporari de muncă. „În ultima perioadă, cele mai frecvente au fost mandatele de restructurare a forței de muncă”, punctează Tiberiu Csaki, Partener Dentons.
Echipa Dentons s-a implicat, pe parcursul acestui an, în mai multe proiecte legate de încetări amiabile ale contractelor de muncă prin negocierea pachetului compensatoriu. „Am fost implicați mai puțin în concedieri pentru necorespundere profesională. Putem da ca exemple proiecte în care avocații noștri au negociat și finalizat încetări ale contractelor de muncă prin acord atât pentru personalul mid-level cât și pentru management, incluzând pachetul compensatoriu aferent (cu precădere în industria automotive, oil&gas și manufacturing). Am fost, de asemenea, implicați în inițierea și derularea de cercetări disciplinare prealabile finalizate cu aplicarea sancțiunii concedierii disciplinare (în aceleași industrii descrise mai sus), și am acordat asistență juridică pe aspecte privind relația contractuală cu angajați din industria IT în ce privește mobilitatea internațională a acestora”, explică Tiberiu Csaki.
Echipa Dentons s-a implicat, pe parcursul acestui an, în mai multe proiecte legate de încetări amiabile ale contractelor de muncă prin negocierea pachetului compensatoriu. „Am fost implicați mai puțin în concedieri pentru necorespundere profesională. Putem da ca exemple proiecte în care avocații noștri au negociat și finalizat încetări ale contractelor de muncă prin acord atât pentru personalul mid-level cât și pentru management, incluzând pachetul compensatoriu aferent (cu precădere în industria automotive, oil&gas și manufacturing). Am fost, de asemenea, implicați în inițierea și derularea de cercetări disciplinare prealabile finalizate cu aplicarea sancțiunii concedierii disciplinare (în aceleași industrii descrise mai sus), și am acordat asistență juridică pe aspecte privind relația contractuală cu angajați din industria IT în ce privește mobilitatea internațională a acestora”, explică Tiberiu Csaki.
În mandatele care implică probleme de GDPR, sunt formate echipe mixte care se ocupă de dosare.
Partenerul Dentons arată că în cazul restructurărilor, concedierile reprezintă practica cea mai frecventă, iar în ceea ce privește vânzarea/transferul unui business preluarea personalului aferent este cea mai des întâlnită.
„În mod obișnuit, colaboram atât cu avocații in-house cât cu persoanele din zona de business, care au atributul decizional. În general, în astfel de cazuri, noi elaborăm strategia care ulterior este discutată cu departamentul de legal al clientului și apoi confirmată împreună cu clientul. Implementarea/coordonarea strategiei în astfel de proiecte este făcută de noi, iar departamentul de legal este în permanență ținut la curent. Asistența specialiștilor în Dreptul Muncii în cadrul unei restructurări constă, în primul rând, în analizarea împreună cu clienții a cauzelor care pot susține o astfel de măsură, apoi stabilirea cadrului decizional în ceea ce privește implementarea măsurii, iar ulterior a pașilor și timing-ului din punct de vedere legal, inclusiv eventualele pachete compensatorii, după caz. În cazul avocaților axați pe Dreptul Muncii, pe lângă activitatea de litigator este esențială înțelegerea datelor financiare și a strategiilor de business ale clientului pentru a putea oferi cele mai bune soluții”, adaugă expertul Dentons.
Echipă și proiecte
Dentons are în prezent o echipă formată din cinci avocați care se implică în proiecte de Dreptul Muncii, iar activitatea în aceasta arie de practică este coordonată de Tiberiu Csaki.
Dintre proiectele reprezentative pe care experții le-au finalizat în ultima perioadă trebuie nominalizată o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a mai multor angajați implicați în diverse scheme de fraudare a angajatorului, care au fost ulterior concediați disciplinar. Concedierile au fost contestate în instanță și Dentons a asigurat reprezentarea clientului la toate nivelele de jurisdicție.
De asemenea, specialiștii Dentons s-au ocupat de o achiziție multi-jurisdicțională care a implicat și un transfer de business și preluare de angajați în România.
„De regulă, asistăm/reprezentăm clienți mari, cum ar fi corporațiile, firmele mai mici având o pondere mai redusă”, menționează Partenerul Dentons.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole despre proiectele avocaților din această arie de practică |
Recent, avocații au avut în lucru și un proiect care a vizat o restructurare de personal urmată de concediere pentru un client din industria IT, și a fost finalizat cu succes.
„ Dar proiectul în care avocații noștri au avut cel mai mult de lucru a fost o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a mai multor angajați implicați în diverse scheme de fraudare a angajatorului, care au fost ulterior concediați disciplinar. Aceste concedieri au fost contestate în instanță, iar în proces au fost exercitate toate căile extraordinare de atac. În final, contestațiile au fost respinse definitiv”, mai spune Tiberiu Csaki.
De asemenea, în ultimul an, firma a avut proiecte legate de concedierea unui membru al managementului. De obicei, în aceste spețe, motivele de concediere vizează raportări false, servicii fictive prestate de furnizori, diverse alte fraude de natură financiară. „În mod evident au existat dificultăți, și acestea au vizat în principal obținerea de probe din interiorul companiei, în special în cazul în care obținerea acestor probe a implicat angajați aflați în subordine”, a arătat avocatul Dentons.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1799 / 2074 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
NNDKP, firmă considerată de ghidurile internaționale drept „unul dintre numele grele de pe piață” pe segmentul fuziunilor și achizițiilor locale, explică motivele pentru care investitorii strategici domină scena, cum se rescrie definiția succesului într-un deal, ce sectoare devin surprizele anului și de ce formarea noilor avocați este tot mai dificilă în fața complexității tranzacțiilor | De vorbă cu partenerele Gabriela Cacerea și Adriana Gaspar despre arhitectura pieței de M&A și provocările perioadei
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...