ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Employment | Proiectul în care avocații Dentons au avut cel mai mult de lucru a fost o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a unor angajați implicați în scheme de fraudare a angajatorului. Tiberiu Csaki, Partener: În ultima perioadă, cele mai frecvente au fost mandatele de restructurare a forței de muncă

05 Noiembrie 2019   |   Ștefania Enache

Partenerul Dentons arată că în cazul restructurărilor, concedierile reprezintă practica cea mai frecventă, iar în ceea ce privește vânzarea/transferul unui business preluarea personalului aferent este cea mai des întâlnită.

Tiberiu Csaki, Partener Dentons

 
 
Piața muncii urmează trendurile înregistrate în economie, astfel că avocații implicați în practica de Dreptul Muncii au avut în lucru proiecte care au vizat angajarea de personal, reconfigurarea forței de muncă prin restructurare și/sau transfer de business, precum și proiecte care implică agenți temporari de muncă. „În ultima perioadă, cele mai frecvente au fost mandatele de restructurare a forței de muncă”, punctează Tiberiu Csaki, Partener Dentons.

Echipa Dentons s-a implicat, pe parcursul acestui an, în mai multe proiecte legate de încetări amiabile ale contractelor de muncă prin negocierea pachetului compensatoriu. „Am fost implicați mai puțin în concedieri pentru necorespundere profesională. Putem da ca exemple proiecte în care avocații noștri au negociat și finalizat încetări ale contractelor de muncă prin acord atât pentru personalul mid-level cât și pentru management, incluzând pachetul compensatoriu aferent (cu precădere în industria automotive, oil&gas și manufacturing). Am fost, de asemenea, implicați în inițierea și derularea de cercetări disciplinare prealabile finalizate cu aplicarea sancțiunii concedierii disciplinare (în aceleași industrii descrise mai sus), și am acordat asistență juridică pe aspecte privind relația contractuală cu angajați din industria IT în ce privește mobilitatea internațională a acestora”, explică Tiberiu Csaki.


În mandatele care implică probleme de GDPR, sunt formate echipe mixte care se ocupă de dosare.

Partenerul Dentons arată că în cazul restructurărilor, concedierile reprezintă practica cea mai frecventă, iar în ceea ce privește vânzarea/transferul unui business preluarea personalului aferent este cea mai des întâlnită.






 „În mod obișnuit, colaboram atât cu avocații in-house cât cu persoanele din zona de business, care au atributul decizional. În general, în astfel de cazuri, noi elaborăm strategia care ulterior este discutată cu departamentul de legal al clientului și apoi confirmată împreună cu clientul. Implementarea/coordonarea strategiei în astfel de proiecte este făcută de noi, iar departamentul de legal este în permanență ținut la curent. Asistența specialiștilor în Dreptul Muncii în cadrul unei restructurări  constă, în primul rând, în analizarea împreună cu clienții a cauzelor care pot susține o astfel de măsură, apoi stabilirea cadrului decizional în ceea ce privește implementarea măsurii, iar ulterior a pașilor și timing-ului din punct de vedere legal, inclusiv eventualele pachete compensatorii, după caz. În cazul avocaților axați pe Dreptul Muncii, pe lângă activitatea de litigator este esențială înțelegerea datelor financiare și a strategiilor de business ale clientului pentru a putea oferi cele mai bune soluții”, adaugă expertul Dentons.

Echipă și proiecte

Dentons are în prezent o echipă formată din cinci avocați care se implică în proiecte de Dreptul Muncii, iar activitatea în aceasta arie de practică este coordonată de Tiberiu Csaki.

Dintre proiectele reprezentative pe care experții le-au finalizat în ultima perioadă trebuie nominalizată o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a mai multor angajați implicați în diverse scheme de fraudare a angajatorului, care au fost ulterior concediați disciplinar. Concedierile au fost contestate în instanță și Dentons a asigurat reprezentarea clientului la toate nivelele de jurisdicție.

De asemenea, specialiștii Dentons s-au ocupat de o achiziție multi-jurisdicțională care a implicat și un transfer de business și preluare de angajați în România.

„De regulă, asistăm/reprezentăm clienți mari, cum ar fi corporațiile, firmele mai mici având o pondere mai redusă”, menționează Partenerul Dentons.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole despre proiectele avocaților din această arie de practică

Recent, avocații au avut în lucru și un proiect care a vizat o restructurare de personal urmată de concediere pentru un client din industria IT, și a fost finalizat cu succes.

„ Dar proiectul în care avocații noștri au avut cel mai mult de lucru a fost o investigație internă, urmată de o cercetare disciplinară a mai multor angajați implicați în diverse scheme de fraudare a angajatorului, care au fost ulterior concediați disciplinar. Aceste concedieri au fost contestate în instanță, iar în proces au fost exercitate toate căile extraordinare de atac. În final, contestațiile au fost respinse definitiv”, mai spune Tiberiu Csaki.

De asemenea, în ultimul an, firma a avut proiecte legate de concedierea unui membru al managementului. De obicei, în aceste spețe, motivele de concediere vizează raportări false, servicii fictive prestate de furnizori, diverse alte fraude de natură financiară. „În mod evident au existat dificultăți, și acestea au vizat în principal obținerea de probe din interiorul companiei, în special în cazul  în care obținerea acestor probe a implicat angajați aflați în subordine”, a arătat avocatul Dentons.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1606 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...