ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

În ultimele 12 luni, avocații firmei Bulboacă & Asociații au fost implicați în peste zece fuziuni și achiziții, dintre care patru încă sunt în derulare. De vorbă cu Adrian Bulboacă (Managing Partner), despre factorii cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A în acest an, industriile în care există apetit pentru investiții, clienți și proiecte importante

03 Iulie 2022   |   Ștefania Enache

Avocatul este de părere că țara noastră va atrage investiții noi, România fiind cunoscută deja ca un stat european cu potențial în acest sector, date fiind oportunitațile și soluțiile de finanțare și M&A, nivelurile scăzute de impozitare și salariile competitive.

Adrian-Cătălin Bulboacă, Managing Partner al Bulboacă & Asociatii

 
 
Piața de fuziuni și achiziții din România își va continua trendul ascendent. Adrian-Cătălin Bulboacă, Managing Partner al Bulboacă & Asociații SCA, subliniază că, în ciuda contextului tranzacțional dificil, domeniile medical, IT, imobiliar, agricultură, pharma, real estate, financiar, noi tehnologii vor menține creșterea din această zonă.Aprecierile avocatului se bazează pe datele deținute de firma pe care o coordonează, dar și pe analiza mandatelor pe care echipa sa le are pe masa de lucru.

„O piață dificilă este pe tipul preocupărilor și talentului profesional al firmei noastre. Aceasta pentru că, atunci când clienții noștri întâmpină o dificultate majoră, de neimaginat sau de nesurmontat, experiența noastră arată că nu merită în a se renunța, deoarece și atunci există șanse reale pentru a se face o tranzacție sau pentru a se soluționa o speță”, punctează liderul Bulboacă & Asociații.


În acest context, avocatul este de părere că vor continua să fie realizate tranzacții importante în regiune. De asemenea, țara noastră va atrage investiții noi, România fiind cunoscută deja ca un stat european cu potențial în acest sector, date fiind oportunitațile și soluțiile de finanțare și M&A, nivelurile scăzute de impozitare și salariile competitive.

„Credem că măsurile de susținere provenite din pachete de instrumente de finanțare nerambursabilă promovate atât de Uniunea Europeană, cât și prin scheme de ajutor de stat la nivel național și din cadrul temporar de criză adoptat de Comisia Europeană care va permite statelor membre să acorde ajutoare cu un cuantum limitat întreprinderilor afectate de criza actuală sau de sancțiunile și contrasancțiunile aferente, să se asigure că întreprinderile dispun în continuare de lichidități suficiente și să despăgubească întreprinderile pentru costurile suplimentare suportate ca urmare a prețurilor excepțional de ridicate la gaz și energie electrică, vor deveni factori cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A ca mijloc viabil de expansiune a business-ului”, mai spune Adrian-Cătălin Bulboacă.




Pe masa de lucru a avocaților se află multe proiecte importante

De altfel, pe parcursul anului în curs, Bulboacă & Asociații a continuat să asiste atât clienți tradiționali ai firmei, cât și clienți noi într-o gamă variată de mandate, unele cu un grad de complexitate particular, implicând aspecte de reglementare, asistență de tip due diligence, asistență în timpul negocierilor și îndeplinirea calendarelor de tranzacție, precum și asistență post-closing.

„Interesul pentru achiziționarea de societăți țintă în România vine, în mod firesc, din partea unor fonduri de investiții, companii locale și internaționale (cu precădere, din Europa) sau fonduri de capital privat care au optat pentru o diversificare a industriilor vizate menită să sporească valoarea investițiilor de portofoliu”, explică avocatul.

În acest moment, echipa de experți a firmei de avocatură are în derulare mai multe proiecte de anvergură, unele dintre ele reprezentând premiere pe piață, ceea ce este deopotrivă atât o provocare profesională, cât și o bucurie intelectuală.

Printre cele mai relevante mandate, Adrian-Cătălin Bulboacă indică proiecte importante în domeniile asigurărilor, pieței de capital, în domeniul medical, al agriculturii, precum și al tehnologiei. „În mare parte ele se vor concretiza până la finalul anului, așadar sperăm să revenim cât de curând cu vești bune”, adaugă avocatul.

În ceea ce privește 2021, liderul Bulboacă & Asociații spune că firma pe care o coordonează l-a simțit ca fiind un an analiză și repoziționare, de punere a bazelor pentru viitor. „Au existat prospectări ale pietei, exerciții de due diligence – unele concretizate în investiții, altele încă in evaluare – semn că piața a preferat să fie mai reținută  în decizii cu impact financiar mare, spre deosebire de anii precedenți. Prelungirea crizei sanitare a adus într-adevăr o încetinire  a tranzacțiilor, dar le-a acordat pe de o parte antreprenorilor timpul necesar pentru a pregăti companiile în vederea unei investiții, iar pe de altă parte investitorilor timp pentru a regândi strategiile de investiții”, detaliază expertul.

Criza medicală a influențat și această arie de practică, existând o tendință spre solicitarea unor onorarii fixe – aspect de înțeles, în contextul în care se dorea predictibilitate a cheltuielilor juridice, într-o perioadă de incertitudine. „Încercăm să acomodăm întotdeauna cerințele clienților noștri, asigurându-i totodată de transparență și cea mai mare diligență în ceea ce facem - pentru proiectele unde natura acestora impunea rate orare, am avut deosebită grijă în a ne informa clienții cu privire la progresul asistenței noastre, astfel încât să le oferim confortul că sunt la curent cu cheltuielile acumulate”, nuanțează Adrian-Cătălin Bulboacă.

 
 

Avocații Bulboacă & Asociații au fost implicați în proiecte frumoase în zona de real estate, IT precum și în zona de jocuri de noroc și sport. Unele proiecte au avut o componentă semnificativă de reglementare și au necesitat dialoguri cu autoritățile în domeniu și problematizări cu privire la interpretarea legii, inclusiv prin raportare și la practica altor state. „În ultimele 12 luni, avocații noștri au fost implicați în peste zece tranzacții de M&A, dintre care patru încă sunt în derulare. Valoarea acestora este confidențială. Ne bucuram să avem clienți atât antreprenori locali, cât și investitori strategici. Credem că modul nostru de abordare ne diferențiază pe piață, fiind o firmă antreprenorială care înțelege dificultățile și provocările mediului de business și care vede dincolo de problemele juridice ale unui proiect. Avem, de asemenea, o foarte bună colaborare cu fondurile de investiții și alte tipologii de investitori, fiind constant în contact cu acestea pentru a identifica oportunități și sinergii”, precizează Adrian-Cătălin Bulboacă.

Portofoliul de clienți deținut de Bulboacă & Asociații în practica de M&A este generat aproape in integralitate de proactivitatea firmei.

Avocații sunt conștienți de atuurile numeroase deținute de firma în care activează. În această categorie intră echipa formată din profesioniști competenți și dedicați, care lucrează în echipe multi-disciplinare (M&A/Corporate, Banking & Finance, Employment and Labor Relations, IP &IT, Data Protection, Regulatory, Real Estate, Litigation, Competition) și a căror calitate a lucrărilor avocațiale a atras bunul renume și reputația de firmă de avocatură „hands on” pentru fiecare proiect încredințat în parte.  

Echipa de M&A are în acest moment șase avocați cu un grad mare de senioritate, coordonați de partenerul firmei, Adrian-Cătălin Bulboacă. „Buna pregătire profesională, diligența, atenția la detalii și proactivitatea în ce privește venirea în întâmpinarea problemelor clienților sunt printre calitățile echipei de M&A din cadrul Bulboacă & Asociații. Fiind implicați în proiecte complexe, se întâmplă deseori să construim echipe interdisciplinare și astfel colaborăm în mod constant și cu celelalte echipe ale Bulboacă & Asociații, pentru a asigura servicii de asistență juridică și reprezentare integrate și la un nivel calitativ ireproșabil pentru clienții noștri”, amintește avocatul.

Adrian-Cătălin Bulboacă se așteaptă ca anul 2022 să mențină în prim plan tranzacțiile în agricultură, tehnologie, sănătate, imobiliare și energie. În aceste industrii, apetitul de investiții este unul cu accent atât pe oportunitați pe termen lung, cât și pe termen scurt, iar contextul socio-politic și economic își face resimțită prezența doar ca „business as usual”.

De altfel, avocatul atrage atenția că cele mai mari provocări ale anului în curs în tranzacțiile de M&A derivă cu siguranță din climatul socio-politic volatil și din realitățile economice în deplină și profundă schimbare. „Dincolo de atributele specifice pe care le implică o tranzacție de M&A, credem că pregătirea în prealabil a companiei pentru o viitoare tranzacție și adaptarea rapidă la noile realități vor avea un rol deosebit de important, dacă nu fundamental, în tranzacțiile de M&A”, concluzionează liderul Bulboacă & Asociații.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 759 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...