ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Practica de Employment din cadrul firmei Bulboacă & Asociații este una extrem de variată, accentul fiind pus, în ultima perioadă, pe proiecte care reflectă noul tipic al relațiiilor de muncă | Andrada Bulgaru, Partener: Inerția îi poate costa foarte mult pe angajatori. Aceștia trebuie să se reinventeze, ieșirea din tiparele consacrate fiind cheia reușitei lor

20 Iunie 2022   |   Ștefania Enache

Andrada Bulgaru apreciază că este o perioadă de tranziție, în care lucrurile, inclusiv din perspectiva juridică, se reașază, unele dintre ele chiar redefinindu-se.

Andrada Bulgaru, Partener - Bulboacă & Asociatii

 
 
Cea mai mare provocare a momentului, în domeniul resurselor umane, îl constituie adaptarea angajatorilor la noile nevoi ale salariaților și la specificul actual al pieței muncii. „Deși, teoretic, poate părea ceva accesibil tuturor, parametrii redefiniți sunt uneori diametral opuși celor care caracterizau relațiile de muncă înainte de 2020 și presupun același nivel al capacității de schimbare a mentalității. Or, așa cum bine știm, ancorarea în propriile credințe sau cutume este specifică majorității, iar efortul făcut spre acceptarea elementelor de noutate poate fi unul deloc de neglijat”, atrage atenția Andrada Bulgaru, Partener Bulboacă & Asociații.


În acest context, practica de Dreptul muncii din cadrul firmei de avocatură Bulboacă & Asociații este una extrem de variată. În ultima perioadă, accentul se pune, mai ales, pe proiecte care reflectă noul tipic al relațiiilor de muncă, acela care are în componenta sa flexibilitatea și care este definit printr-o dinamică aparte a raporturilor angajat-angajator.

Andrada Bulgaru apreciază că este o perioadă de tranziție, în care lucrurile, inclusiv din perspectiva juridică, se reașază, unele dintre ele chiar redefinindu-se.

„Încetarea stării de alertă a însemnat pași către revenirea la situația preexistentă pandemiei, fiind eliminată, printre altele, obligativitatea organizării muncii în regim de telemuncă. Modificările legislative însă nu reflectă realitatea pieței muncii, aceea care constă în introducerea elementului „telemuncă” în aproape toate domeniile care permit desfășurarea remote a activității angajatului. Încetarea stării de alertă a mai avut o serie de consecințe, printre care obligativitatea inițierii negocierii contractelelor colective de muncă la nivelul angajatorilor ale căror contracte colective de muncă au fost prelungite automat pe perioada stării de alertă, acordarea de zile libere părinților până în iunie 2022 (măsură căreia i-a lipsit obiectul, școlile nemaiorganizând cursuri online), precum și neacordarea, începând cu 31 martie, a șomajului tehnic precum și a indemnizației „kurzarbeit”, începând cu iunie 2022 (în măsura în care această decizie nu va fi prelungită, între timp, până la finele anului 2022)”, punctează avocatul.




De altfel, „resursa umană” s-a redefinit și ea în pandemie, astfel încât responsabilii de la nivelul fiecărui angajator trebuie să fie foarte atenți la salariații pe care îi au și la satisfacerea nevoilor acestora, inclusiv pentru a preîntâmpina migrarea acestora, aspect foarte întâlnit pe piața forței de muncă de astăzi.

„În același timp, angajatorii vor trebui să se asigure, în noul context, de productivitatea fiecărui angajat prin politici clare și transparente. Un lucru este cert: inerția poate să îi coste foarte mult pe angajatori, iar aceștia trebuie să se reinventeze pentru a putea face față, de o manieră compatibilă cu interesul societății, noului context”, mai spune Andrada Bulgaru.

În lumina noilor condiții, tendința multor angajatori a fost aceea de adaptare treptată. Totuși, salariații se așteaptau ca mișcările să fie substanțiale și imediate, lucru destul de greu de realizat. „Riscurile sunt dintre cele mai serioase pentru angajator, mai ales de ordin financiar, și consider că deschiderea angajatorilor și ieșirea din tiparele consacrate este cheia reușitei lor”, atenționează avocatul.

Elementele de noutate

Proiectele pe care avocații Bulboacă & Asociații le-au avut în lucru au continuat să fie interesante, nelipsindu-le, nici in ultimul an, elementul de noutate.

Astfel, pe lângă proiectele care au reflectat modificările legislative din perioada pandemică, precum și emiterea de opinii, negocieri contracte colective de muncă, modificări contracte individuale de muncă, regulamente și politici etc., un element actual și delicat îl reprezintă hărțuirea la locul de muncă. „Hărțuirea morală este o noțiune cu care angajatorii devin din ce în ce mai familiarizați și suntem în punctul în care relațiile de muncă se definesc și din această perspectivă”, explică Partenerul Bulboacă & Asociații.

Toate mandatele care au vizat practica de Dreptul muncii au fost coordonate de Andrada Bulgaru, care a făcut echipă cu experți din cadrul departamentului. Chestionată de BizLawyer, avocatul nu a numit un anumit proiect ca fiind cel mai dificil, menționând că majoritatea dosarelor sunt frumoase și complexe. A amintit, însă, că în această categorie se încadrează concedierile, individuale sau colective, al căror nivel de implicare poate presupune inclusiv plaje întinse de timp.

„Din fericire, nu am avut clienți care au închis business-urile, însă am avut restructurări majore, inclusiv un proiect care a presupus o restructurare multijuriscțională, care a necesitat colaborarea cu case de avocatură străine. Multe dintre concedieri ajung în instanță, însă societatea noastră se poate lăuda, până la acest moment, cu o rată de succes de 100%”, a subliniat avocatul.

Printre mandatele soluționate de Bulboacă & Asociații s-au aflat și proiecte care au vizat concedierea unor membri ai echipelor de management. „În cazul top management-ului, în mod particular, există premisa ajungerii la un acord și încetării amiabile a raporturilor de muncă, neajungând cu diferendul în faza litigioasă. De cele mai multe ori, societatea noastră reprezintă interesele angajatorului/ societătii-mame. În ceea ce privește proiectele în derulare, acestea vizează concedieri (inclusiv litigii), negocieri colective, precum și asistența day-to-day oferită clienților”, precizează Andrada Bulgaru.

Departamentul de Dreptul muncii din cadrul Bulboacă & Asociații, în componenta lui actuală, este format din avocați cu o pregătire solidă în domeni. Echipa este coordonată Andrada Bulgaru, avocat implicat în multiple reorganizări, negocieri colective complexe, dar și în conceperea și redactarea pachetelor de remunerare și compensare a personalului de conducere. De asemenea, Andrada a gestionat aspecte delicate din sfera conflictelor de muncă.

Partenerul Bulboacă & Asociații este de părere că dedicarea, implicarea în toate aspectele care țin de activitatea și business-ul unui client, pentru a putea oferi un advice complet și complex și, nu în ultimul rând, dezvoltarea cu clienții de relații de încredere, apropiate reprezintă principalele atuuri ale firmei de avocatură.




 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 585 / 1707
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...