ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Litigatorii firmei Radu & Asociații gestionează peste 50 de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, un arbitraj internațional și are în desfășurare mai multe proceduri prearbitrale, inclusiv ICSID. Firma colaborează cu fonduri de investiții specializate în finanțarea arbitrajelor internaționale și oferă clienților posibilitatea de a susține dosare complexe, fără presiunea costurilor ridicate

10 August 2021   |   Ștefania Enache

Anul în curs le-a adus avocaților multe mandate noi, venite atât din partea unor clienți preexistenți, cât și din partea unor noi clienți.

Emanuel Băncilă (stanga), Avocat Partener în cadrul Radu si Asociatii SPRL si Alexandru Oană, Managing Associate

 
 
Avocații axați pe segmentul de Dispute Resolution se confruntă cu un volum de muncă din ce în ce mai mare, numărul proiectelor din această arie de practică fiind în creștere. Și pentru intervalul 2021-2022 sunt anticipate mandate noi, în special în zona litigiilor fiscale, din cauza faptului că se înregistrează o intensificare a activității autorităților statului. „În același timp, anticipăm creșterea numărului dosarelor de achiziții publice, dat fiind numărul ridicat de proceduri de atribuire aflate în desfășurare în momentul de față.Pe de altă parte, efectele crizei economice determinate de pandemia cauzată de coronavirusul SARS-CoV-2 vor conduce la o creștere a disputelor contractuale, executări silite și, în final, insolvențe.Într-o notă pozitivă, considerăm că există și premisele creșterii numărului de arbitraje interne și internaționale, având în vedere sporirea încrederii în instituțiile arbitrale interne, dar și accesul părților la diferite mecanisme și fonduri de investiții capabile să suporte costurile inerente acestor proceduri”, a declarat pentru BizLawyer Emanuel Băncilă, Avocat Partener în cadrul Radu și Asociații SPRL. . . 


Pentru echipa Radu și Asociații SPRL, luna iunie a fost una deosebit de încărcată deoarece majoritatea clienților pe care avocații îi asistă au stabilite termene înainte de vacanța judecătorească. Cu toate acestea, departamentul de litigii și arbitraje, în care lucrează nu mai puțin de cinci avocați cu peste zece ani de experiență și care este coordonat de Emanuel Băncilă, reușește să gestioneze volumul ridicat de muncă, astfel încât să păstreze nivelul de excelență profesională cu care și-a obișnuit clienții.

„În momentul de față, echipa noastră gestionează peste 50 de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, dar și un arbitraj internațional desfășurat conform Regulilor de Arbitraj Elvețiene. Toate litigiile în care asistăm clienții au un grad ridicat de dificultate tehnică, determinat atât de complexitatea problemelor juridice deduse judecății, cât și de specificitatea industriei în care activează clienții (energie, petrol și gaze sau agribusiness)”, explică  Alexandru Oană, Managing Associate în cadrul Radu și Asociații SPRL.




Multe mandate noi în pandemie

Anul în curs le-a adus avocaților multe mandate noi, venite atât din partea unor clienți preexistenți, cât și din partea unor noi clienți. De altfel, Alexandru Oană subliniază faptul că profilul clienților din prima jumătate a anului a rămas neschimbat: societăți multinaționale, investitori străini, dar și antreprenori locali. „Clienții pe care îi asistăm activează în industrii reglementate sau supra-reglementate, care au fost puternic afectate de măsurile cu caracter restrictiv adoptate în contextul pandemiei cu coronavirusul SARS-CoV-2. Ca atare, majoritatea mandatelor noi au fost în domeniul contenciosului administrativ. Societatea noastră de avocatură continuă să reprezinte un spectru larg de clienți compus, în principal, din societăți multinaționale, investitori străini, dar și antreprenori locali. Clienții noștri activează în principal în domeniile energie, petrol și gaze, agribusiness și real-estate”, menționează avocatul.

Referindu-se la litigiile în care firma oferă servicii de asistență juridică și reprezentare, Emanuel Băncilă subliniază faptul că majoritatea au fost generate de măsurile restrictive adoptate pe parcursul stării de urgență, care continuă să își producă efectele și în prezent. „De asemenea, un număr însemnat de litigii a fost cauzat de controale ale autorităților publice (e.g. Curtea de Conturi) care au vizat verificarea legalității diferitelor măsuri adoptate de societăți cu capital public sau privat pe perioada stării de urgență. Nu în ultimul rând, un număr însemnat de litigii a fost cauzat de suspendarea activității a numeroase societăți mici și mijlocii, în special în domeniul HORECA, ceea ce a cauzat o criză a creditului comercial în relația cu partenerii comerciali și furnizorii. În mod diferit, față de criza financiară anterioară, criza generată de pandemia cauzată de coronavirusul SARS-CoV-2 a afectat mai degrabă creditul comercial și relația dintre societăți”, mai spune Partenerul Radu și Asociații SPRL.

 
 

 Avocații sunt implicați în proiecte diverse


Pe masa de lucru a avocaților s-au aflat și se află proiecte diverse. De exemplu, echipa coordonată de Emanuel Băncilă lucrează într-un litigiu nou cu un grad ridicat de complexitate, care are ca obiect acordarea de despăgubiri de către Statul Român pentru prejudiciile cauzate clientului Radu și Asociații SPRL printr-o Ordonanță de Urgență adoptată în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

„Pe lângă acțiunea în contencios administrativ formulată în temeiul art. 9 din Legea nr. 554/2004, mandatul implică redactarea și susținerea excepției de neconstituționalitate a textului Ordonanței de Urgență, dar și redactarea unei sesizări către Comisia Europeană pentru inițierea procedurii de infringement împotriva Statului Român”, explică Partenerul firmei de avocatură.

De asemenea, avocații acordă asistență juridică și reprezentare într-un arbitraj internațional desfășurat conform Regulilor de Arbitraj Elvețiene, locul arbitrajului fiind stabilit la Zurich.

În plus, echipa de specialiști are în desfășurare, în momentul de față, mai multe proceduri prearbitrale, inclusiv proceduri ICSID inițiate împotriva Statului Român. „Societatea noastră de avocați acordă asistență în mai multe dosare de penal-comercial în colaborare cu firme reputate specializate în dosare de white-colar crime. De regulă, activitatea noastră este limitată strict la chestiunile de drept material (drept fiscal, drept societar, dreptul mediului, etc.), partea de procedură penală propriu-zisă fiind acoperită de societățile de avocatură specializate în drept penal cu care colaborăm. În prezent, asistăm și o serie de investitori străini într-o serie de litigii aflate pe rolul instanțelor din România, dar și dintr-un alt stat european aflate în strânsă legătură”, completează Emanuel Băncilă.

La nivelul activității de litigii s-a înregistrat un ritm susținut de creștere atât prin numărul mandatelor, cât și prin complexitatea acestora. De asemenea, numărul de clienți noi pe care firma de avocatură îi asistă în 2021 a cunoscut o majorare semnificativă față de anul 2020.

Pe lângă proiectele nominalizate mai sus, avocații au acordat asistență unui important jucător din domeniul agribusiness în peste 50 de dosare privind o problematică complexă, precum dreptul mediului, fonduri europene, contencios administrativ și executare silită.

De asemenea, trebuie menționat și proiectul în care EY România a acordat asistență juridică în plângerea împotriva unei decizii CNSC și apărarea rezultatului de atribuire a contractului de achiziție publică având drept obiect „Servicii de dezvoltare software, integrare și instruire privind sistemul informatic „Fișierul Standard de Control (Standard Audit File – SAF-T)”.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică


Avantajul afilierii la rețeaua internațională EY

Activitatea bogată din zona de Dispute Resolution este susținută întotdeauna de echipa lărgită care se ocupă de segmentele de litigii și arbitraje și care include 16 avocați pe care îi coordonează Emanuel Băncilă. Din această echipă extinsă, un număr de patru avocați lucrează exclusiv în litigii de drept civil și societar, contencios administrativ, achiziții publice, insolvență și arbitraj internațional, restul echipei fiind specializată în contencios fiscal.

În afara sferei de contencios fiscal, proiectele sunt coordonate de Emanuel Băncilă și Alexandru Oană,  avocat cu peste 12 ani de experiență.
 
„Principala linie strategică constă în specializarea din litigii în domenii de nișă, cu un ridicat caracter tehnic, precum dreptul energiei, dreptul mediului sau achiziții publice. Nu urmărim, în mod activ, să concurăm cu firmele clasice de avocatură care practică preluarea de dosare în bloc, de regulă, pentru onorarii modice sau de dumping. O altă linie strategică pe care urmărim să o dezvoltăm constă în practica de arbitraj internațional, prin prisma strânsei colaborări pe care o avem cu fondurile de investiții specializate în finanțarea arbitrajelor internaționale. Prin această colaborare, avem posibilitatea să le oferim clienților posibilitatea de a susține dosare arbitrale complexe în fața principalelor instituții arbitrale, fără a fi nevoite să suporte costurile ridicate, care, de multe ori, reprezintă o barieră de netrecut pentru investitorii sau antreprenorii locali”, punctează Alexandru Oană.

„Considerăm că societatea noastră de avocatură se bucură de o serie de avantaje față de alte firme concurente de pe piață, cum ar fi: afilierea la rețeaua internațională EY și colaborarea cu societățile de avocați afiliate EY din peste 90 de jurisdicții; strânsa colaborare cu colegii noștri din alte departamente ale EY Romania (e.g. asistență fiscală, achiziții publice, audit etc.) care ne permite să oferim clienților noștri servicii integrate de un înalt grad tehnic. Un exemplu constă în colaborarea cu colegii din departamentul de asistență fiscală pe parcursul inspecțiilor fiscale și, ulterior, în litigiile de contencios administrativ și fiscal; experiența echipei compuse preponderent din avocați cu un grad înalt de senioritate, care au peste 10 ani de experiență profesională în litigii cu un grad ridicat de dificultate tehnică (e.g. contencios administrativ și fiscal, dreptul mediului, achiziții publice și arbitraj internațional); colaborarea cu diverse firme de avocatură internaționale din afara rețelei EY, dar și cu prestigioase fonduri de investiții specializate în finanțarea dosarelor de arbitraj internațional. În concluzie, orice client nou sau existent va găsi în Radu și Asociații o echipă capabilă și experimentată, soluții tehnice inovative, dar și o structură de onorarii adaptabilă și prietenoasă cu situația financiară a clientului”, a conchis Emanuel Băncilă.  

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1053 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...