ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție

08 Martie 2022   |   Ștefania Enache

Liderul Mitel & Partners spune că onorariile pentru proiectele de M&A, ca și onorariile pieței de avocatură în general, au fost afectate de criza provocată de pandemie, punând o presiune suplimentară pe profesie.

 
 
Publicațiile de specialitate au prezentat 2021 ca fiind cel mai bun an înregistrat vreodată pentru piața globală de fuziuni și achiziții.În acest context, așteptările pentru 2022 erau uriașe, la începutul anului. Sorin Mitel, Senior Partner Mitel & Partners,  apreciază că este greu de anticicipat apetitul investitorilor pentru anul în curs, dar datele deținute până acum indică faptul că domeniul medical și IT & tehnologie vor păstra în continuare o pondere semnificativă în piața de M&A locală.

După un an 2021 bogat în fuziuni și achiziții, 2022 a pornit la drum cu așteptări mari în ceea ce privește numărul tranzacțiilor care s-ar putea încheia, dar mai ales legat de revenirea la valorile pre-pandemie. „Împărtășim această viziune optimistă, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție”, punctează Sorin Mitel.


Avocatul mai spune că există tatonări regionale (Polonia, Ungaria, Spania sau chiar și Suedia) din partea unor clienți cu profil mixt (fonduri sau strategici). „Însă nu avem suficiente semnale din piață pentru a putea aprecia, la acest moment, dacă ne vom confrunta cu o cerere de achiziții pentru ținte din România peste media perioadei 2015-2019”, precizează expertul.

Mandate în industria auto și domeniul medical

Firma Mitel & Partners a intrat cu dreptul în 2022, la început de an avocații având pe masa de lucru proiecte importante de tip M&A, care vizează industria auto și medicală și care implică echipe diferite de trei-zece avocati, coordonate de Sorin Mitel, Mădălina Mitel sau Șerban Suchea, Parteneri în cadrul acestei arii de practică.




Profesioniștii casei de avocatură estimează că toate aceste tranzacții vor fi finalizate în primul semestru al anului în curs.

„Anul 2021 a continuat trendul de revenire al tranzacțiilor, început la finalul lui 2020, majoritatea mandatelor fiind înghețate din rațiuni prudențiale în perioada de incertitudine generată de pandemie. Principalele mandate de M&A în care au fost implicati avocații Mitel și Asociații în 2021 au venit din industria auto, medicală (expansiunea locală a Grupului Medlife) sau comerț (investiții strategice ale fondului de mezzanine AMC). Anumite elemente ale tranzacțiilor nu au fost finalizate în întregime, astfel încât nu putem oferi detalii cu privire la ținte sau valoarea investițiilor. Principalele provocări au venit din cauza caracterului multi-jurisdicțional al unor tranzacții care a presupus alinierea intereselor unor echipe diferite din zone orare variate”, explică liderul Mitel & Partners.

În acest proiecte au fost implicate echipe formate din șase-șapte avocați, coordonate de Sorin Mitel, Mădălina Mitel și Șerban Suchea.

De asemenea, în proiectele care presupun exerciții intense de due diligence se alocă, în general, echipe de unu-doi avocați pentru ariile mari de interes (de exemplu corporate, real estate, regulatory & permits, financing, litigii). Mai mult, există avocați seniori care supervizează două-trei astfel de arii de practică înrudite și unu-doi parteneri care asigură coordonarea globală a proiectului. În funcție de necesități se poate ajunge la echipe multi-disciplinare de 10-12 avocați.

Pe parcursul anului trecut, firma de avocatură a fost implicată în aproximativ 20 de tranzacții de tip M&A, dintre care cinci-șase tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare în prima parte a acestui an. Valoarea cumulată a acestora depașește 100 de milioane de euro.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



„Majoritatea mandatelor de M&A în 2021 au venit din partea investitorilor strategici care au dorit expansiunea afacerilor lor în România sau la nivel regional. O parte semnificativă a fost asigurată totuși și de clienți de tipul fondurilor de investiții. Portofoliul de clienți în materie de M&A este generat aproape exclusiv de mandatele directe primite din partea clienților, ponderea colaborărilor cu firme din străinătate fiind relativ redusă. Onorariile pentru proiectele de M&A, ca și onorariile pieței de avocatură în general, au fost afectate de criza provocată de pandemie, punând o presiune suplimentară pe profesie”, susține Sorin Mitel.

Nici anul în curs nu este lipsit de provocări, iar cele mai mari dintre ele vor fi generate direct sau indirect de (in)stabilitatea economică și predictibilitatea pe termen scurt și mediu a climatului economic global și regional, astfel încât clienții să își poată contura în mod realist planurile de investiții în 2022.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 862 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...