ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Practicile de M & A și Corporate, precum și consultanța day-to-day acordată clienților, au adus cele mai mari încasări pentru Mitel & Asociații în 2022 | Sorin Mitel, Senior Partner: În ciuda climatului destul de incert, clienții par că nu așteaptă o stabilizare care nu se vede la orizont și tratează acest mediu ca pe noua normalitate. Inflația post-pandemică nu se manifestă în onorarii, ci mai curând în costurile pe care le suportă firmele de avocatură, iar o creștere reală de doi digiți este mai greu de atins

01 Februarie 2023   |   Ștefania Enache

Clienții își doresc în continuare să obțină onorarii cât mai competitive, pentru avocați experimentați în domeniul relevant. ”Simpla oferire de onorarii mici nu este considerată suficientă/determinantă pentru clienții care au nevoie de tipul de servicii juridice pe care îl oferim”, spune Sorin Mitel.

Sorin Mitel, Senior Partner al firmei Mitel & Asociatii

 
 
După o perioadă dificilă în care măsurile necesare combaterii crizei COVID au avut un cuvânt greu de spus pentru economiile lumii, anul 2022 a fost unul în care jucătorii din zona de business au parcurs o parte importantă din drumul către revenirea la normalitatea post-pandemică. Sorin Mitel, Senior Partner al firmei Mitel & Asociații, caracterizează anul care tocmai s-a încheiat ca fiind o perioadă în care economia a încercat să absoarbă efectele măsurilor (inclusiv monetare) din pandemie, în condițiile războiului din vecinatate.„Prin urmare, a fost o perioadă de observare a efectelor negative provocate de aceste elemente și de încercare de contracarare a acestora, cu mijloacele inegale pe care le avem la dispoziție”, punctează avocatul.


Într-o perioadă delicată pentru majoritatea sectoarelor economice, avocații de la Mitel & Asociații și-au desfășurat activitatea în linia specifică firmei, iar grosul încasărilor au venit din ariile de practică M & A și Corporate, precum și din consultanța day-to-day acordată clienților pe diverse alte domenii (Employment, Procurement etc). De asemenea, o pondere importantă din veniturile firmei provin în continuare din domeniul Real Estate și Litigation.

Obiectivul principal al casei de avocatură în anul 2022 a fost acela de a veni în întâmpinarea clienților cu servicii mulate perfect pe problemele specifice contextului actual.

Proiectele care i-au ținut ocupați pe avocați

Iar această abordare a fost una câștigătoare, echipa de experți Mitel & Asociații fiind implicată într-un număr important de proiecte relevante pentru economia regională.

De exemplu, avocații Mitel & Asociații au asistat grupul american Lear Corporation, lider mondial în domeniul tehnologiei auto, în tranzacția prin care a preluat integral participația deținută de acționarii români în firma Thagora Technology, specializată în soluții de automatizare pentru fabricarea tapițeriei și interioarelor auto din piele.




De asemenea, printre cele mai importante proiecte gestionate de avocații Mitel & Asociații s-a numărat și finanțarea sindicalizată de 228 milioane euro obținută de Grupul MedLife de la un club format din șase banci, sub coordonarea Băncii Comerciale Române. În plus, pe întreg parcursul anului 2022, Mitel & Asociații a continuat să asiste Grupul Medlife în expansiunea sa pe piață, prin achiziția Medici’s, Onco Card, Muntenia Hospital, Life Med, Sano Pass, Sweat Concept, Opticristal, Pro Life.

În anul 2022, activitatea Departamentului de Real Estate fost concentrată atât pe finalizarea procesului de restructurare a land-bank-ului Immofinanz AG, cât și pe proiecte noi de achiziții și dezvoltări în segmentul rezidențial, retail și agricol.

De asemenea, casa de avocatură a asistat dezvoltatorul ONE în achiziția unei importante clădiri de birouri în zona de nord a Capitalei și a început negocierile unei tranzacții imobiliare semificative pentru un proiect major în zona de nord a Bucureștiului, cu o valoarea de peste 500 milioane de euro.

Și Departamentul de litigii s-a remarcat prin închiderea cu succes, în anul care tocmai s-a încheiat, a unor proceduri litigioase cu impact de zeci de milioane euro în patrimoniul respectivilor clienți.

Rată de retenție de aproximativ 85%, anul trecut.

În această perioadă instabilă, Mitel & Asociații a continuat să folosească, în multe  cazuri, sistemul ratelor orare mixte. Totuși, ponderea ratelor blended a crescut simțitor. De asemenea, pentru unele dosare în care se poate defini suficient de clar volumul de muncă, casa de avocatură a folosit și onorarii fixe. „Am practicat sistemul onorariilor de succes mai ales în cazul unor dosare litigioase specifice (dublate de onorarii de preluare)”, arată Sorin Mitel.

În ceea ce privește cerințele clienților, liderul Mitel & Asociații spune că nu a sesizat o diferență în 2022. „În continuare clienții doresc să obțină oferte cât mai avantajoase, respectiv onorarii cât mai competitive, pentru avocați experimentați în domeniul relevant. Simpla oferire de onorarii mici nu este considerată suficientă/determinantă pentru clienții care au nevoie de tipul de servicii juridice pe care îl oferim”, susține interlocutorul BizLawyer.

Mitel & Asociații
este o firmă care bazează pe echipă, de aceea a implementat, încă de la înființarea casei de avocatură, o politică organizațională menită să meațină stabilitatea acesteia. „În 2022 am avut o rată de retenție de aproximativ 85%, pe care dorim să o conservăm/să o îmbunătățim în acest an. Firma are 30 de avocați și la acest moment suntem în echilibru. Intenționăm așadar să păstrăm aceeași talie în 2023. Dacă ne vom despărți de cineva, vom încerca să recrutăm pentru a acoperi pozițiile vacante. Preocuparea noastră este ca toți cei care își desfășoară activitatea în firma noastră, ca avocați sau în alte poziții, să aibă venituri cât mai bune, raportat la activitatea depusă, să aibă confortul că sunt într-o colaborare pe termen lung, alături de oameni care se preocupă de viitor, care să le confere condițiile necesare pentru a-și desfășura activitatea și a-și împlini nevoile și dorințele. Criteriile de evaluare în cazul avocaților diferă în funcție de senioritatea și poziția acestora în profesie/firma. De exemplu, unui proaspăt stagiar i se cere să dea dovadă de o bună bază teoretică, însușirea competențelor de bază, dorința de a progresa și putere de muncă, în vreme ce de la un avocat senior se așteaptă, după caz, să înțeleagă foarte bine așteptările clienților, precum și ale colegilor cu care lucrează în echipă, să poată să analizeze eficient o speță pentru care trebuie să decidă strategia propusă clientului etc. Recrutarea/începerea unei colaborări este un proces simplu atunci când cele două părți au aceeași viziune despre profesie și au așteptări comune de la viitoarea conlucrare. Încercăm ca, de regulă, să cooptăm astfel de oameni – și de cele mai multe ori reușim. Când nu, încercăm în continuare”, precizează avocatul.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Atenție pe valorificarea tuturor oportunităților care apar


Pentru 2023, Mitel & Asociații și-a propus să continue în aceeași linie, obiectivul principal al firmei fiind acela de valorificare optimă a tuturor oportunităților care apar. „Aceasta va fi garanția obținerii celui mai bun posibil rezultat. Dincolo de acest țel, vom păstra în continuare atenția asupra stabilității echipei și asupra controlului costurilor. Credem că economia României (respectiv profesia noastră) a ajuns la o oarecare maturitate, care face ca o creștere reală de doi digiți să fie mai greu de atins (desigur, dacă dam deoparte inflația post-pandemică, care nu se manifestă și în onorariile avocațiale, ci mai curând în costurile pe care le suportăm)”, este de părere Sorin Mitel.

Fondatorul Mitel & Asociații subliniază faptul că se observă în piață o mobilitate destul de mare a clienților. „În ciuda climatului destul de incert, aceștia par că nu așteaptă o stabilizare care nu se vede la orizont, astfel încât tratează acest mediu ca pe noua normalitate. Credem că, odată stabilizată problema prețului utilităților, firmele nu au alternativă și trebuie să facă afaceri în acest mediu de echilibru instabil. Prin urmare, credem că oportunitățile de afaceri vor exista – nu la nivelul pre-pandemic, dar aceea apare acum ca o altă eră – astfel încât ce va face diferența este cine va fi mai concentrat și mai dispus să lucreze pentru a valorifica acele oportunități”, a conchis avocatul intervievat de BizLawyer.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 490 / 1769
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...