ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Practicile de M & A și Corporate, precum și consultanța day-to-day acordată clienților, au adus cele mai mari încasări pentru Mitel & Asociații în 2022 | Sorin Mitel, Senior Partner: În ciuda climatului destul de incert, clienții par că nu așteaptă o stabilizare care nu se vede la orizont și tratează acest mediu ca pe noua normalitate. Inflația post-pandemică nu se manifestă în onorarii, ci mai curând în costurile pe care le suportă firmele de avocatură, iar o creștere reală de doi digiți este mai greu de atins

01 Februarie 2023   |   Ștefania Enache

Clienții își doresc în continuare să obțină onorarii cât mai competitive, pentru avocați experimentați în domeniul relevant. ”Simpla oferire de onorarii mici nu este considerată suficientă/determinantă pentru clienții care au nevoie de tipul de servicii juridice pe care îl oferim”, spune Sorin Mitel.

Sorin Mitel, Senior Partner al firmei Mitel & Asociatii

 
 
După o perioadă dificilă în care măsurile necesare combaterii crizei COVID au avut un cuvânt greu de spus pentru economiile lumii, anul 2022 a fost unul în care jucătorii din zona de business au parcurs o parte importantă din drumul către revenirea la normalitatea post-pandemică. Sorin Mitel, Senior Partner al firmei Mitel & Asociații, caracterizează anul care tocmai s-a încheiat ca fiind o perioadă în care economia a încercat să absoarbă efectele măsurilor (inclusiv monetare) din pandemie, în condițiile războiului din vecinatate.„Prin urmare, a fost o perioadă de observare a efectelor negative provocate de aceste elemente și de încercare de contracarare a acestora, cu mijloacele inegale pe care le avem la dispoziție”, punctează avocatul.


Într-o perioadă delicată pentru majoritatea sectoarelor economice, avocații de la Mitel & Asociații și-au desfășurat activitatea în linia specifică firmei, iar grosul încasărilor au venit din ariile de practică M & A și Corporate, precum și din consultanța day-to-day acordată clienților pe diverse alte domenii (Employment, Procurement etc). De asemenea, o pondere importantă din veniturile firmei provin în continuare din domeniul Real Estate și Litigation.

Obiectivul principal al casei de avocatură în anul 2022 a fost acela de a veni în întâmpinarea clienților cu servicii mulate perfect pe problemele specifice contextului actual.

Proiectele care i-au ținut ocupați pe avocați

Iar această abordare a fost una câștigătoare, echipa de experți Mitel & Asociații fiind implicată într-un număr important de proiecte relevante pentru economia regională.

De exemplu, avocații Mitel & Asociații au asistat grupul american Lear Corporation, lider mondial în domeniul tehnologiei auto, în tranzacția prin care a preluat integral participația deținută de acționarii români în firma Thagora Technology, specializată în soluții de automatizare pentru fabricarea tapițeriei și interioarelor auto din piele.




De asemenea, printre cele mai importante proiecte gestionate de avocații Mitel & Asociații s-a numărat și finanțarea sindicalizată de 228 milioane euro obținută de Grupul MedLife de la un club format din șase banci, sub coordonarea Băncii Comerciale Române. În plus, pe întreg parcursul anului 2022, Mitel & Asociații a continuat să asiste Grupul Medlife în expansiunea sa pe piață, prin achiziția Medici’s, Onco Card, Muntenia Hospital, Life Med, Sano Pass, Sweat Concept, Opticristal, Pro Life.

În anul 2022, activitatea Departamentului de Real Estate fost concentrată atât pe finalizarea procesului de restructurare a land-bank-ului Immofinanz AG, cât și pe proiecte noi de achiziții și dezvoltări în segmentul rezidențial, retail și agricol.

De asemenea, casa de avocatură a asistat dezvoltatorul ONE în achiziția unei importante clădiri de birouri în zona de nord a Capitalei și a început negocierile unei tranzacții imobiliare semificative pentru un proiect major în zona de nord a Bucureștiului, cu o valoarea de peste 500 milioane de euro.

Și Departamentul de litigii s-a remarcat prin închiderea cu succes, în anul care tocmai s-a încheiat, a unor proceduri litigioase cu impact de zeci de milioane euro în patrimoniul respectivilor clienți.

Rată de retenție de aproximativ 85%, anul trecut.

În această perioadă instabilă, Mitel & Asociații a continuat să folosească, în multe  cazuri, sistemul ratelor orare mixte. Totuși, ponderea ratelor blended a crescut simțitor. De asemenea, pentru unele dosare în care se poate defini suficient de clar volumul de muncă, casa de avocatură a folosit și onorarii fixe. „Am practicat sistemul onorariilor de succes mai ales în cazul unor dosare litigioase specifice (dublate de onorarii de preluare)”, arată Sorin Mitel.

În ceea ce privește cerințele clienților, liderul Mitel & Asociații spune că nu a sesizat o diferență în 2022. „În continuare clienții doresc să obțină oferte cât mai avantajoase, respectiv onorarii cât mai competitive, pentru avocați experimentați în domeniul relevant. Simpla oferire de onorarii mici nu este considerată suficientă/determinantă pentru clienții care au nevoie de tipul de servicii juridice pe care îl oferim”, susține interlocutorul BizLawyer.

Mitel & Asociații
este o firmă care bazează pe echipă, de aceea a implementat, încă de la înființarea casei de avocatură, o politică organizațională menită să meațină stabilitatea acesteia. „În 2022 am avut o rată de retenție de aproximativ 85%, pe care dorim să o conservăm/să o îmbunătățim în acest an. Firma are 30 de avocați și la acest moment suntem în echilibru. Intenționăm așadar să păstrăm aceeași talie în 2023. Dacă ne vom despărți de cineva, vom încerca să recrutăm pentru a acoperi pozițiile vacante. Preocuparea noastră este ca toți cei care își desfășoară activitatea în firma noastră, ca avocați sau în alte poziții, să aibă venituri cât mai bune, raportat la activitatea depusă, să aibă confortul că sunt într-o colaborare pe termen lung, alături de oameni care se preocupă de viitor, care să le confere condițiile necesare pentru a-și desfășura activitatea și a-și împlini nevoile și dorințele. Criteriile de evaluare în cazul avocaților diferă în funcție de senioritatea și poziția acestora în profesie/firma. De exemplu, unui proaspăt stagiar i se cere să dea dovadă de o bună bază teoretică, însușirea competențelor de bază, dorința de a progresa și putere de muncă, în vreme ce de la un avocat senior se așteaptă, după caz, să înțeleagă foarte bine așteptările clienților, precum și ale colegilor cu care lucrează în echipă, să poată să analizeze eficient o speță pentru care trebuie să decidă strategia propusă clientului etc. Recrutarea/începerea unei colaborări este un proces simplu atunci când cele două părți au aceeași viziune despre profesie și au așteptări comune de la viitoarea conlucrare. Încercăm ca, de regulă, să cooptăm astfel de oameni – și de cele mai multe ori reușim. Când nu, încercăm în continuare”, precizează avocatul.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Atenție pe valorificarea tuturor oportunităților care apar


Pentru 2023, Mitel & Asociații și-a propus să continue în aceeași linie, obiectivul principal al firmei fiind acela de valorificare optimă a tuturor oportunităților care apar. „Aceasta va fi garanția obținerii celui mai bun posibil rezultat. Dincolo de acest țel, vom păstra în continuare atenția asupra stabilității echipei și asupra controlului costurilor. Credem că economia României (respectiv profesia noastră) a ajuns la o oarecare maturitate, care face ca o creștere reală de doi digiți să fie mai greu de atins (desigur, dacă dam deoparte inflația post-pandemică, care nu se manifestă și în onorariile avocațiale, ci mai curând în costurile pe care le suportăm)”, este de părere Sorin Mitel.

Fondatorul Mitel & Asociații subliniază faptul că se observă în piață o mobilitate destul de mare a clienților. „În ciuda climatului destul de incert, aceștia par că nu așteaptă o stabilizare care nu se vede la orizont, astfel încât tratează acest mediu ca pe noua normalitate. Credem că, odată stabilizată problema prețului utilităților, firmele nu au alternativă și trebuie să facă afaceri în acest mediu de echilibru instabil. Prin urmare, credem că oportunitățile de afaceri vor exista – nu la nivelul pre-pandemic, dar aceea apare acum ca o altă eră – astfel încât ce va face diferența este cine va fi mai concentrat și mai dispus să lucreze pentru a valorifica acele oportunități”, a conchis avocatul intervievat de BizLawyer.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 415 / 1696
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Maria Gogoașă, cel mai mare punctaj la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2021: Pentru o perspectivă mai aplicată asupra profesiilor juridice, consider că ar fi benefică suplimentarea orelor obligatorii de practică. 60, respectiv 90 de ore pe an, nu sunt suficiente pentru ca un student să-și formeze o opinie completă despre profesiile juridice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...