40 companii românești vor învăța cum să își scaleze afacerea în cadrul unui program lansat de RBL & ING Bank
22 Martie 2023
BizLawyerAntreprenorii vor intra în contact cu experți și mentori locali și internaționali
40 de companii românești din patru regiuni ale țării vor fi selectate în ScaleOut 4x10 - program de scalare organizat de Fundația Romanian Business Leaders (RBL) și ING Bank România. Programul este destinat antreprenorilor cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, cu ambiții de creștere la nivel național și regional. Companiile vor fi alese din regiunile Centru, Nord-Vest, Nord-Est și Sud-Est.
RBL și ING vor fi alături de antreprenori pe întreg procesul de creștere, de la realizarea planului de extin-dere, până la implementarea acestuia.
„Ne dorim ca prin ScaleOut 4X10 să ajungem în întreaga țară la cât mai mulți antreprenori. În prima fază, mergem cu expertiza noastră în patru regiuni economice ale țării, iar apoi, în urma primelor re-zultate de scalare obținute, vom face pașii următori și vom ajunge la un număr și mai mare de an-treprenori. Suntem foarte încrezători în noul program lansat la nivel național, prin care implicăm men-torii și liderii de business din comunitatea noastră și punem la dispoziție know-how-ul acumulat de RBL. Scalarea și internaționalizarea afacerilor românești sunt două dintre pârghiile prin care facem România o țară mai dezvoltată economic”, a declarat Dragoș Petrescu, președintele RBL.
RBL și ING vor fi alături de antreprenori pe întreg procesul de creștere, de la realizarea planului de extin-dere, până la implementarea acestuia.
„Ne dorim ca prin ScaleOut 4X10 să ajungem în întreaga țară la cât mai mulți antreprenori. În prima fază, mergem cu expertiza noastră în patru regiuni economice ale țării, iar apoi, în urma primelor re-zultate de scalare obținute, vom face pașii următori și vom ajunge la un număr și mai mare de an-treprenori. Suntem foarte încrezători în noul program lansat la nivel național, prin care implicăm men-torii și liderii de business din comunitatea noastră și punem la dispoziție know-how-ul acumulat de RBL. Scalarea și internaționalizarea afacerilor românești sunt două dintre pârghiile prin care facem România o țară mai dezvoltată economic”, a declarat Dragoș Petrescu, președintele RBL.
Sub umbrela ScaleOut 4x10, mentorii programului vor pune la dispoziție antreprenorilor din țară patru modele de scalare identificate în practică și testate cu succes prin programele de educație implementate în ultimii ani: Bootstrapping, Slow Scaling, Fast Scaling și Blitzscaling. Bootstrapping este o strategie de creștere care prioritizează creșterea organică prin utilizarea resurselor interne ale companiei. Slow Scaling reprezintă o strategie similară, diferența principală fiind că firmele care aleg să se extindă în acest ritm pot accesa finanțare externă pentru a-și consolida creșterea locală și regională. Fast scaling (scalarea rapidă) reprezintă un mod de creștere implementat de companiile care atrag o finanțare din par-tea unui fond de investiții. Blitzscaling, un mod de scalare implementat și de firmele românești, este un proces prin care o firmă crește accelerat într-o perioadă scurtă de timp.
„Ne bucurăm să ne alăturăm programului ScaleOut 4x10, alături de RBL, pentru a sprijini antreprenorii din România să își gestioneze și să își dezvolte afacerea, într-un mod sănătos și sustenabil. În ING, suntem în contact permanent cu clienții noștri și le ascultăm nevoile, așadar știm că acțiunile rele-vante de informare și consiliere sunt mereu apreciate. Prin acest program, ne dorim să oferim an-treprenorilor din toată țara acces la experți, mentori și specialiști financiari pentru a-și duce afacerea la următorul nivel", spune Serge Offers, Head of Business Banking, în cadrul ING Bank România.
Cele 10 firme selectate în fiecare regiune a țării în care RBL și ING Bank vor desfășura programul ScaleOut 4x10 vor alege un model de creștere. Pe baza nevoilor de scalare identificate în procesul de selecție, acestea vor fi pregătite pentru scalare la nivel național, prin extinderea operațiunilor, și la nivel regional, prin primele activități de internaționalizare.
Profilul firmelor selectate din program este reprezentat de companii cu o cifră de afaceri de cel puțin un milion de euro, iar industriile sunt variate de la producție, transporturi, servicii, la agricultură, comerț, construcții și tehnologie.
Parcursul antreprenorilor în ScaleOut 4x10
Programul începe în fiecare regiune selectată printr-un eveniment de comunitate în care sunt prezentate studii de caz, bune practici și modele de business de succes.
Primul eveniment ScaleOut, dedicat antreprenorilor și managerilor din Regiunea Centru (județele Mureș, Brașov, Covasna, Harghita, Alba), va avea loc în orașul Târgu-Mureș în data de 26 aprilie 2023, în ur-ma căruia 10 dintre firmele înscrise vor fi acceptate în programul ScaleOut. Ca beneficiari ai programului de scalare ScaleOut 4X10, antreprenorii vor avea acces la mentori și experți, locali și internaționali. Aceștia își vor implementa noul plan de business pentru creșterea afacerii la nivel național și regional, prin activități noi de internaționalizare.
Următoarele trei evenimente de lansare a programului dedicat business-urilor din Regiunile Nord-Vest, Nord-Est și Sud-Est vor avea loc în Oradea, Suceava și Constanța.
Din experiența programelor implementate cu sute de antreprenori, precum și din analiza studiilor în care antreprenorii români și-au expus nevoile, problemele și barierele care stau în calea scalării afacerilor, ScaleOut aduce în noul program resurse, experți și lideri de business locali și internaționali. Concret, acestea sunt alese în funcție de nevoile de creștere ale antreprenorilor, de industria și regiunea în care activează.
Nevoile firmelor aflate într-un proces de scalare
Pe cât de atrăgătoare este această cale de creștere pentru companiile românești, pe atât de complex este procesul. Dacă analizăm barierele care frânează extinderea firmelor pe piețele externe, vedem un potențial mare de sprijin pentru scalare și internaționalizare. Antreprenorii români au nevoie de o tranziție ușoară în piață țintă, prin minimizarea riscurilor, printr-un ajutor mai mare pe piețele externe. De asemenea, managerii întâmpină bariere personale în procesul de scalare, cum ar fi lipsa conexiunilor, a cunoștințelor și a informațiilor despre piață țintă, potrivit unui studiu realizat de Romanian Business Leaders.
Astfel, cele mai importante bariere interne (care țin de firmă) semnalate de antreprenori în extinderea la nivel național și pe piețele regionale sunt menținerea unor prețuri competitive și concurența puternică din piața țintă. Totodată, lipsa sprijinului, birocrația și necunoașterea legilor din piața țintă sunt cele mai sem-nificative bariere externe enunțate de fondatorii români în procesul de scalare. Mai mult, lipsa personalului specializat în scalare și internaționalizare reprezintă o barieră pentru o parte dintre firmele românești atunci când se află într-un proces de creștere.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5038 / 18231 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...