40% din angajatorii români au majorat salariile în a doua jumătate a lui 2022, conform studiului Compensații și Beneficii 2022 Randstad România
15 Decembrie 2022
BizLawyer- Sprijinul financiar oferit ca urmare a creșterilor prețurilor la utilități, un nou beneficiu oferit de angajatorii români - De ce pot ține cont companiile în strategia din 2023 privind atragerea și retenția talentelor
Majoritatea angajatorilor români (40%) au avut în vedere majorări salariale pentru a doua jumătate a acestui an, relevă studiul Compensații și Beneficii 2022 Randstad România. Derulat de compania de resurse umane Randstad România, în perioada octombrie-noiembrie 2022, studiul arată totodată beneficiile care câștigă în popularitate în rândul organizațiilor din țara noastră, printre care se numără asigurările medicale și decontarea transportului.
"Avem în față o radiografie a situației prezente și a planurilor angajatorilor în ce privește pachetul de compensații și beneficii, un element esențial pentru atragerea și retenția talentelor. Ne-am propus să identificăm modul în care companiile s-au adaptat la contextul economic din acest an, iar studiul ne permite să observăm evoluția practicilor din piață, precum și tendințe utile pentru șlefuirea strategiilor de resurse umane în 2023", declară Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România.
"Avem în față o radiografie a situației prezente și a planurilor angajatorilor în ce privește pachetul de compensații și beneficii, un element esențial pentru atragerea și retenția talentelor. Ne-am propus să identificăm modul în care companiile s-au adaptat la contextul economic din acest an, iar studiul ne permite să observăm evoluția practicilor din piață, precum și tendințe utile pentru șlefuirea strategiilor de resurse umane în 2023", declară Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România.
Conform studiului, în vreme ce o treime din companiile respondente nu intenționează să facă schimbări legate de numărul de angajați, 39% și-au propus să facă noi angajări, în ciuda situației economice, și 6% se așteaptă la o scădere a numărului de angajați, până la finalul anului. În ce privește fluctuația personalului din prima jumătate a acestui an, acesta a fost mai mică de 15% în cazul majorității respondenților și numai 4% au raportat un nivel de peste 46%.
11% din liderii care au răspuns la chestionarul Randstad consideră că salariile din compania lor sunt mai mari față de cele oferite de competiție, majoritatea (64%) estimează că acestea sunt la nivelul celor din companiile concurente iar 17% apreciază că la ei în organizație salariile sunt mai mici față de acelea avute de angajați ce dețin posturi similare, în alte firme.
Top 5 beneficii oferite de angajatori
În topul beneficiilor oferite de angajatorii din țara noastră în semestrul al doilea al acestui an se situează:
1. Beneficiile suplimentare (precum Benefit, Esx, Edenred, Sodexo) – 84%,
2. Asigurările medicale – 81%,
3. Posibilitatea de a lucra de acasă - 76%,
4. Bonusurile – 65%,
5. Decontarea transportului – 51%.
2. Asigurările medicale – 81%,
3. Posibilitatea de a lucra de acasă - 76%,
4. Bonusurile – 65%,
5. Decontarea transportului – 51%.
Legat de transport, un subiect față de care interesul a crescut în mod special în acest an, în mod firesc, în 71% din companii, mașina de companie face parte din pachetul de beneficii, acolo unde este specificul funcției justifică acest lucru.
Printre beneficiile pe care companiile le au în vedere pentru introducerea în pachetul salarial în viitorul apropiat (detaliate mai jos), în cel mai mare procent se regăsesc asigurările de viață (7% din respondenți) și sprijin financiar oferit o dată, ca urmare a creșterilor prețurilor la utilități (gaze, electricitate) – 6%, urmate de bonusuri anuale sau semestriale și asigurări medicale. Iată lista acestora în cele de mai jos:
Asigurare de viață – 7%
Sprijin financiar oferit o dată, ca urmare a creșterilor prețurilor la utilități (gaze, electricitate) – 6%
Bonus anual sau semestrial – 4%
Asigurare medicală – 4%
Contribuție la fondul de pensii – 4%
Beneficii suplimentare – 3%
Decontarea transportului – 3%
Al 13-lea salariu – 2%
Posibilitatea de a lucra de acasă – 2%
Zile suplimentare de concediu de odihnă/ de sănătate / perioadă sabatică – 2%
Indemnizație pentru lucrul de acasă – 1%
Sprijin financiar lunar pentru plata utilităților – 1%
Concediu parental plătit / beneficii pentru îngrijirea copiilor – 1%
Sprijin financiar oferit o dată, ca urmare a creșterilor prețurilor la utilități (gaze, electricitate) – 6%
Bonus anual sau semestrial – 4%
Asigurare medicală – 4%
Contribuție la fondul de pensii – 4%
Beneficii suplimentare – 3%
Decontarea transportului – 3%
Al 13-lea salariu – 2%
Posibilitatea de a lucra de acasă – 2%
Zile suplimentare de concediu de odihnă/ de sănătate / perioadă sabatică – 2%
Indemnizație pentru lucrul de acasă – 1%
Sprijin financiar lunar pentru plata utilităților – 1%
Concediu parental plătit / beneficii pentru îngrijirea copiilor – 1%
Ce beneficii își doresc angajații români
Conform datelor centralizate de două chestionare derulate prin intermediul platformei LinkedIn de Randstad România în februarie, respectiv septembrie 2022, cu scopul de a identifica așteptările angajaților, 47% din companii au oferit deja o creștere a salariului de până la 10%, la începutul anului curent. Cu toate acestea, respondenții au declarat că își doresc creșteri salariale de peste 16%, ca urmare a contextului economic din acest an.
În privința beneficiilor, peste jumătate din angajați (57%) își doresc cel mai mult să primească cel de-al 13-lea salariu, care nu se regăsește la acest moment în lista primelor 5 beneficii oferite de angajatorii din România. Următorul cel mai dorit beneficiu este asigurarea de viață și de sănătate (33%). Aproape o treime din angajați și-ar dori o creștere a valorii pachetului de combustibil decontat, 41% ar aprecia decontarea de 100% a costurilor cu combustibilul și doar 8% sunt mulțumiți cu ceea ce primesc în prezent.
Despre studiul Compensații și Beneficii 2022 Randstad România
Studiul Compensații și Beneficii 2022 Randstad România reunește date oferite de peste 195 de respondenți din companii prezente în România ce activează într-o arie diversă de industrii. Sectoarele cel mai bine reprezentate sunt producție, IT&C, servicii pentru afaceri, care reprezintă, cumulat, 42% din eșantion. Organizațiile cu peste 500 de angajați reprezintă 31% din eșantion. Peste jumătate din respondenți (57%) dețin funcții de conducere în departamentul de resurse umane, iar 15% sunt directori generali. Cercetarea și interpretarea rezultatelor au fost realizate de Randstad în parteneriat cu Evalueserve, companie globală de cercetare de piață și analiză.
Studiul Compensații și Beneficii 2022 Randstad România reunește date oferite de peste 195 de respondenți din companii prezente în România ce activează într-o arie diversă de industrii. Sectoarele cel mai bine reprezentate sunt producție, IT&C, servicii pentru afaceri, care reprezintă, cumulat, 42% din eșantion. Organizațiile cu peste 500 de angajați reprezintă 31% din eșantion. Peste jumătate din respondenți (57%) dețin funcții de conducere în departamentul de resurse umane, iar 15% sunt directori generali. Cercetarea și interpretarea rezultatelor au fost realizate de Randstad în parteneriat cu Evalueserve, companie globală de cercetare de piață și analiză.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6238 / 18380 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...