ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adopţia comerţului online în zonele rurale a crescut cu 22,8% în 2022 şi a depăşit avansul de la oraş de 10% (analiză)

20 Decembrie 2022   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, anul acesta 66% dintre români au comandat online, cel mai mare procent din ultimii ani.

 
 
Adopţia comerţului online în zonele rurale a crescut cu 22,8% în 2022 şi a depăşit creşterea de la oraş de 10%, arată o analiză realizată de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
 
Potrivit sursei citate, anul acesta 66% dintre români au comandat online, cel mai mare procent din ultimii ani.
 
Sub aspect general, ponderea persoanelor din mediul urban care fac cumpărături online rămâne în continuare crescută (71,5%), fiind cu 13,2 puncte procentuale mai mare decât a celor din mediul rural (58,3%).
 
Creşterea din ultimul an din zonele rurale a fost susţinută atât de penetrarea extinsă a internetului mobil, cât şi de extinderea reţelelor fixe şi dezvoltarea infrastructurii de livrare care au dus beneficiile comerţului online la nivel naţional. În acest sens, cele mai recente date publicate de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) arată că ritmul de creştere a numărului de conexiuni la internet din mediul rural este cu 3% mai mare faţă de cel din urban, pe care îl depăşeşte cu un procent. Astfel, raportat la 100 de gospodării, rata de penetrare a internetului a ajuns la 75% la nivel naţional (81% în mediul urban şi 66% în mediul rural). În egală măsură, extinderea la nivel naţional a reţelelor de puncte de livrare a contribuit la dezvoltarea sectorului ecommerce în zonele rurale apropiate de oraşe.
 
"În această perioadă, pentru o sesiune obişnuită de cumpărături, un client din rural câştigă în medie peste 2 ore şi economiseşte 80 de lei comandând online, comparativ cu achiziţionarea din magazinele tradiţionale, potrivit calculelor noastre. Clienţii din zonele rurale comandă din toate categoriile, de la fashion, cosmetice, electronice, articole sportive şi pentru îngrijirea casei, cadouri şi chiar comandă de la restaurante (21,7%). Ba chiar, procentual, sunt peste cei din mediul urban când vine vorba de haine sau accesorii vestimentare şi cărţi. Ne aşteptăm la un record de comenzi de sărbători în zonele rurale anul acesta, iar ca oamenii să aleagă fie livrarea în faţa porţii, fie la un punct de livrare", a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).
 
Potrivit calculelor ARMO, pentru un client care locuieşte într-o comună situată la 35 de km de cel mai apropiat oraş, o sesiune de cumpărături presupune, în medie, până la 3 ore petrecute în trafic şi în magazin. Acest timp se traduce într-un buget suplimentar de peste 115 de lei, 40 lei reprezentând costul combustibilului dus-întors şi 75 lei costul a trei ore pierdute pe drum, raportat la salariul mediu net lunar, cu un cost orar de 25 lei. În timp ce, pentru un client care va face aceleaşi cumpărături în online, costul va fi de 30 de lei, inclusiv taxa de livrare şi timpul de 40 de minute petrecut, în medie, online pentru a găsi produsele preferate de Sărbători.
 
Deşi ponderea celor din mediul rural care fac cumpărături online este mai mică, preferinţele în ceea ce priveşte produsele coincid în mare măsură cu cele ale clienţilor din urban, potrivit INS. Astfel, topul produselor achiziţionate în rural este format din fashion, încălţăminte sau accesorii (78,3%), produse cosmetice (24,9%), produse de curăţare şi de igienă personală (18,7%). În acelaşi timp, în zonele urbane, utilizatorii de internet au cumpărat îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii (76,6%), produse cosmetice (27,1%) şi articole sportive (18,3%).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7326 / 19547
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
RTPR a asistat ROCA la vânzarea participației sale în Artesana. Echipa de proiect, coordonată de Alina Stăvaru (Partner)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...