ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM a adoptat planul de acţiuni pentru anul 2023

23 Februarie 2023   |   Agerpres

În cursul anului 2023, ANCOM va elabora strategia de reglementare în comunicaţii electronice 2026 şi strategia de reglementare în domeniul serviciilor poştale 2025.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a adoptat planul de acţiuni pentru anul 2023, supus consultării publice în decembrie 2022, conform unui comunicat al instituţiei.

Principalele proiecte privesc revizuirea pieţelor de terminare a apelurilor la puncte fixe şi mobile, a pieţei serviciilor de acces local la puncte fixe, dar şi actualizarea cadrului de reglementare tehnică şi economică a serviciilor de comunicaţii electronice, în conformitate cu Legea nr. 198/2022, care asigură transpunerea Codului European al Comunicaţiilor Electronice.

Pentru continuarea implementării prevederilor Legii Infrastructurii, Autoritatea va stabili anul acesta tarifele orientative de acces la unele infrastructuri fizice rutiere.


Pentru creşterea gradului de informare atât a furnizorilor, cât şi a utilizatorilor finali, ANCOM va publica o listă a zonelor fără servicii funcţionale de internet în bandă largă, prin intermediul unei conexiuni la punct fix şi un studiu privind determinarea ariei teritoriale de acoperire a reţelelor publice fixe de comunicaţii electronice, capabile să furnizeze servicii de comunicaţii electronice în bandă largă.

În contextul Acordului din 11 februarie 2022 privind reducerea tarifelor de furnizare a serviciilor de roaming internaţional şi a celor de apeluri internaţionale între România şi Republica Moldova, ANCOM va elabora un raport comun împreună cu autoritatea omoloagă din ţara vecină privind evoluţiile înregistrate în 2022.

Autoritatea precizează că va revizui prevederile Deciziei nr.353/2015 privind procedura de acordare a drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio pentru a detalia la nivelul legislaţiei secundare prevederile cadrului legislativ naţional.

De asemenea, anul acesta, ANCOM va elabora o decizie privind aprobarea variantei actualizate a Tabelului Naţional de Atribuire a Benzilor de Frecvenţe (TNABF) şi va actualiza interfeţele radio RO-IR din Decizia nr. 311/2016 privind frecvenţele radio ori benzile de frecvenţe radio exceptate de la regimul de licenţiere.

Având în vedere modificările apărute la nivelul legislaţiei primare, a evoluţiei tehnologice şi a contextului naţional şi european, ANCOM va revizui şi actualiza cadrul legal secundar în domeniul securităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice. Prin această acţiune, vor fi actualizate prevederile deciziei privind stabilirea măsurilor minime de securitate ce trebuie luate de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului şi raportarea incidentelor cu impact semnificativ asupra furnizării reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice.

Autoritatea va monitoriza aplicarea Regulamentului nr. 2018/644 privind livrarea coletelor transfrontaliere prin colectarea şi verificarea datelor statistice şi a informaţiilor transmise de către furnizorii de servicii poştale. Aceste date sunt transmise apoi către Comisia Europeană şi puse la dispoziţia celor interesaţi prin aplicaţia care le permite să afle costurile trimiterii unui colet în şi din orice stat din Uniunea Europeană.

Alte proiecte ce vizează piaţa serviciilor poştale se referă la revizuirea regimului de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poştale, realizarea unui studiu privind implementarea serviciilor de tip self-service pentru livrarea trimiterilor poştale, a unui raport privind calitatea serviciilor de coletărie şi impactul comerţului electronic asupra pieţei serviciilor poştale în cursul anului 2022, dar şi a raportului privind indicatorii statistici ai sectorului.

În cursul anului 2023, ANCOM va elabora strategia de reglementare în comunicaţii electronice 2026 şi strategia de reglementare în domeniul serviciilor poştale 2025. Planificarea strategică a activităţilor de reglementare în comunicaţii electronice a devenit posibilă odată cu stabilizarea reformei legislative şi configurarea dinamicii competitive, inclusiv în urma licitaţiilor de frecvenţe radio organizate în 2021 şi 2022.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5366 / 18245
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...