ANCOM: Procesul de portare a unui număr de telefon se poate anula cu minimum 24 de ore înainte de finalizarea procedurii
18 Iulie 2024 Agerpres
Utilizatorii pot stabili împreună cu furnizorul acceptor o dată mai îndepărtată pentru efectuarea portării (între 3 şi 25 de zile lucrătoare), astfel încât să aibă posibilitatea de a transmite la timp o cerere de anulare a portării, în cazul în care se răzgândesc.
Anularea portării unui număr de telefon se poate realiza exclusiv de titularul numărului, la operatorul la care a solicitat procedura, cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES.
"Utilizatorul depune cererea de anulare a portării la operatorul unde a solicitat iniţial portarea (furnizorul acceptor). Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar. Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării. Atât pentru realizarea efectivă a portării, cât şi pentru calcularea termenului de portare/anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare. După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligaţia de a confirma primirea şi procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii de anulare. Este foarte important ca utilizatorii să solicite şi să păstreze o dovadă a primirii şi acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor", menţionează Autoritatea.
"Utilizatorul depune cererea de anulare a portării la operatorul unde a solicitat iniţial portarea (furnizorul acceptor). Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar. Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării. Atât pentru realizarea efectivă a portării, cât şi pentru calcularea termenului de portare/anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare. După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligaţia de a confirma primirea şi procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii de anulare. Este foarte important ca utilizatorii să solicite şi să păstreze o dovadă a primirii şi acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor", menţionează Autoritatea.
Potrivit sursei citate, respectarea termenului limită de 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare (care poate fi doar zi lucrătoare) este esenţială în procesul de anulare a portării, iar neîncadrarea în termenul legal presupune procesarea cererii de portare şi, ca atare, un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat.
"Portarea, precum şi anularea portării se pot solicita doar de către titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia. ANCOM nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare, întrucât nu se poate substitui demersurilor ce trebuie realizate de către părţile (furnizor acceptor şi utilizator) implicate în acest proces. Având în vedere că multe din cererile de anulare sunt depuse de utilizatori în contextul primirii unei contraoferte de la furnizorul donor, ANCOM le recomandă să discute în prealabil cu operatorul actual, informându-l despre intenţia de portare. Acest demers ar putea conduce la o renegociere a contractului deţinut şi, implicit, utilizatorii ar putea obţine oferte mai bune de la operatorul actual şi ar putea, încă de la acel moment, să evalueze opţiunile disponibile", notează arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii.
Totodată, utilizatorii pot stabili împreună cu furnizorul acceptor o dată mai îndepărtată pentru efectuarea portării (între 3 şi 25 de zile lucrătoare), astfel încât să aibă posibilitatea de a transmite la timp o cerere de anulare a portării, în cazul în care se răzgândesc.
ANCOM precizează că, în cazul oricăror probleme întâmpinate pe parcursul procesului de portare, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor în reţeaua cărora au intenţionat să-şi porteze numerele (furnizorii-acceptori) şi, în situaţia în care cele semnalate nu sunt soluţionate sau clarificate de furnizori, utilizatorii se pot adresa autorităţii de reglementare.
Informaţii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, precum şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile pe platforma www.portabilitate.ro.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3000 / 20250 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bondoc și Asociații, consultanții vânzătorilor in tranzacția prin care Mplus, verticala de BPTO a grupului croat Bosqar, a preluat Valoris Center. Echipa, coordonată de Monica Iancu (partener) și și Gabriela Pop (managing counsel)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





