ANPC a aplicat amenzi de 735.000 de lei operatorilor economici din judeţul Cluj
18 Februarie 2022
AgerpresÎn urma deficienţelor constatate, comisarii ANPC au dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de aproximativ 25.000 lei, oprirea temporară a prestării serviciilor în cazul a 21 de operatori economici şi propunerea închiderii pentru o perioadă de până la 6 luni pentru doi operatori economici.
Comisarii pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat joi amenzi în valoare de 735.000 de lei unui număr de 33 de operatori economici din judeţul Cluj, potrivit unui comunicat remis vineri de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
În urma deficienţelor constatate, comisarii ANPC au dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de aproximativ 25.000 lei, oprirea temporară a prestării serviciilor în cazul a 21 de operatori economici şi propunerea închiderii pentru o perioadă de până la 6 luni pentru doi operatori economici.
Potrivit sursei citate, deficienţele constatate în urma controalelor vizează comercializarea unor produse cu data limită de consum depăşită; schimbarea stării termice a unor produse şi preparate; comercializarea unor produse şi preparate fără elemente de identificare-caracterizare; utilizarea unui regim de temperatură necorespunzătoare la masa caldă în zona gastro ( 27,8°C, 35,5°C, faţă de minim 60°C impuse de legislaţie); existenţa unor zone cu igrasie, pe tavan şi pereţi laterali, în blocuri alimentare; utilizarea unor blocuri alimentare cu deficienţe: vase emailate şi hote îmbâcsite cu depuneri de grăsime, plite neigienizate, frigidere care prezentau garnituri neconforme, depozitarea produselor direct pe paviment şi la temperaturi care nu respectă indicaţiile producătorului, utilizarea veselei din PVC.
Comisarii ANPC au mai identificat deficienţe legate de utilizarea unor spaţii de depozitare insalubre, aferente produselor de patiserie sau refrigerate; practici comerciale incorecte în ceea ce priveşte comercializarea legumelor şi fructelor, prin prezentarea ca fiind de calitatea I şi, în realitate, fiind improprii consumului uman prin prezenţa mucegaiului şi putregaiului; neinformarea consumatorilor asupra posibilelor substanţe alergene, prezente în lista de meniu; utilizarea unor aparate frigorifice insalubre; comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate şi cu arsuri de congelare.
Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunţat la Cluj demararea operaţiunii "Caravana consumatorilor", care îşi propune realizarea unei abordări de control unitare, la nivelul tuturor structurilor teritoriale ale ANPC, astfel încât intensitatea şi frecvenţa acţiunilor de verificare a operatorilor economici din întreaga ţară să se desfăşoare într-un ritm unitar.
"Constatăm că abordarea la nivelul judeţelor este diferită de la unul la celălalt. Sunt regiuni ce par în vacanţă, în raport cu celelalte. Transmitem, astfel, un mesaj greşit operatorilor economici. Această autoritate este o mare şi unită echipă, iar modul de abordare în cadrul acţiunilor de control trebuie să fie acelaşi. Nu vrem să continue ideea că într-un judeţ sunt comisari mai duri, iar în altul dimpotrivă. Vom lua ţara la pas, vom participa la controale, vom transmite acelaşi mesaj atât colegilor comisari cât şi operatorilor economici: nu există consumatori de mâna a doua!
Numită simbolic 'Caravana consumatorilor', această operaţiune arată că ne dorim şi că vom reuşi să fim la fel de implicaţi în activitatea pe care o desfăşurăm", a precizat preşedintele ANPC, citat în comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 9895 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...