ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANRE: Mecanism de alocare a capacităţii reţelei electrice bazat pe licitaţie, pentru recordarea locurilor de producere ̸ consum cu puteri de peste 5 MW

30 Iulie 2024   |   Agerpres

Astfel, se va înlocui conceptul actual prin care se instituie obligaţia participării solicitanţilor de racordare la lucrări de întărire generale în reţelele electrice în amonte de punctul de racordare cu un mecanism de alocare a capacităţii reţelei electrice bazat pe licitaţie.

 
 
Comitetul de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a aprobat marţi metodologia prin care capacităţile disponibile ale reţelei electrice vor fi alocate prin licitaţie în vederea racordării locurilor de producere sau de consum şi de producere, cu puteri instalate de cel puţin 5 MW.

"Comitetul de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a aprobat marţi Ordinul pentru aprobarea unei metodologii privind alocarea capacităţii reţelei electrice pentru racordarea locurilor de producere a energiei electrice, precum şi pentru modificarea şi completarea unor ordine ale preşedintelui ANRE privind racordarea utilizatorilor la reţeaua electrică de interes public, punând în aplicare dispoziţii din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare. Metodologia are ca scop stabilirea regulilor privind alocarea prin licitaţie a capacităţilor disponibile, în vederea racordării locurilor de producere/de consum şi de producere, cu puteri instalate ale instalaţiilor de producere a energiei electrice mai mari sau egale cu 5 MW", se arată într-un comunicat al ANRE remis AGERPRES.


Astfel, se va înlocui conceptul actual prin care se instituie obligaţia participării solicitanţilor de racordare la lucrări de întărire generale în reţelele electrice în amonte de punctul de racordare cu un mecanism de alocare a capacităţii reţelei electrice bazat pe licitaţie.

"Noua Metodologie are în vedere alocarea capacităţii disponibile a reţelei electrice prin metode de piaţă, şi promovează un mecanism ce asigură un mediu concurenţial care oferă o mai bună predictibilitate în sistemul energetic. Am văzut, în practică, că există situaţii în care participanţi la piaţă care solicită aviz tehnic de racordare nu mai finalizează investiţia pentru care l-au solicitat. Ne dorim să vedem mai mulţi megawaţi instalaţi în reţele, care să genereze energie ieftină, astfel că, prin noile reglementări aprobate, ne-am propus să construim un mecanism nou, îmbunătăţit, prin care să asigurăm un cadru concurenţial pentru investitorii serioşi şi să eliminăm eventuale încercări de speculă în vederea securizării racordării unor capacităţi", a declarat preşedintele ANRE, George Niculescu, citat în comunicat.

Dezvoltarea şi administrarea platformei pentru licitaţii şi organizarea activităţii respective se realizează de către operatorul de transport şi de sistem.

Metodologia se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2026 pentru: racordarea locurilor de producere/de consum şi de producere cu/fără instalaţii de stocare noi, cu puterea instalată a instalaţiilor de producere a energiei electrice mai mare sau egală cu 5 MW, respectiv a instalaţiilor de stocare noi, cu puterea instalată mai mare sau egală cu 5 MW; acordarea unui spor de putere pentru evacuare în situaţia amplasării la un loc de producere/de consum şi de producere existent a unor instalaţii de producere a energiei electrice suplimentare/instalaţii de stocare cu puterea instalată mai mare sau egală cu 5 MW; racordarea la un loc de consum existent a unor instalaţii de producere a energiei electrice/instalaţii de stocare cu putere instalată mai mare sau egală cu 5 MW.

Prin acest mecanism, explică ANRE, sumele colectate prin licitaţie pentru lucrările suplimentare de dezvoltare a reţelei electrice, necesare pentru acoperirea cererilor solicitanţilor pentru alocare de capacitate, se utilizează de către operatorii de reţea pentru dezvoltarea reţelelor electrice.

Totodată, ordinul revizuieşte prevederile Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 59/2013, cu modificările şi completările ulterioare şi ale actelor subsecvente acestuia, prin măsuri care se referă, în principal, la constituirea garanţiei financiare de 5% care se prevede în avizele tehnice de racordare emise pentru locuri de producere/de consum şi de producere noi cu puteri instalate mai mari de 1 MW indiferent dacă soluţia de racordare prevede sau nu realizarea de lucrări de întărire în reţelele electrice în amonte de punctul de racordare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 904 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...