ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproape două treimi dintre angajaţi vor să facă reconversie profesională în următorul an (sondaj)

12 Noiembrie 2024   |   BizLawyer

Astfel, conform cercetării realizate de eJobs.ro şi platforma de cursuri online Skillab, 6 din 10 respondenţi plănuiesc ca, în 2025, să schimbe domeniul în care activează sau să treacă printr-un proces de reconversie profesională, determinaţi de ritmul rapid în care se dezvoltă piaţa muncii, dar şi de cerinţele angajatorilor, se arată într-un comunicat al platformei de recrutare.

 
 
Aproape două treimi (60%) dintre angajaţi vor să facă reconversie profesională în următorul an, principalele motive pentru care îşi doresc o schimbare de carieră fiind un salariu mai bun, perspective de dezvoltare profesională şi trecerea spre munca remote sau hibrid, relevă rezultatele unui sondaj de specialitate, date marţi publicităţii.

Astfel, conform cercetării realizate de eJobs.ro şi platforma de cursuri online Skillab, 6 din 10 respondenţi plănuiesc ca, în 2025, să schimbe domeniul în care activează sau să treacă printr-un proces de reconversie profesională, determinaţi de ritmul rapid în care se dezvoltă piaţa muncii, dar şi de cerinţele angajatorilor, se arată într-un comunicat al platformei de recrutare.


Doar 23% dintre aceştia spun că au un plan de dezvoltare profesională pe care îl urmează, 33% dintre ei au schiţat un plan, dar nu consideră că îl şi implementează. Diferenţa de respondenţi rămaşi nu au un plan, întrucât 14% dintre ei consideră că este exclusiv în sarcina angajatorului, 16% consideră că ar fi greu de urmat şi doar 5% nu sunt interesaţi de a avea un plan de dezvoltare în carieră.

"Vedem un procent mare de angajaţi care deja sunt hotărâţi să facă o mişcare clară în direcţia reconversiei profesionale în viitorul imediat. Se uită nu doar la domeniile care se dezvoltă, dar şi la competenţele pe care le cere piaţa astfel încât să îşi crească şansele de angajare şi peste 5 sau 10 ani de acum încolo. Candidaţii încep să fie tot mai conectaţi la industriile în care vor să lucreze şi să înţeleagă faptul că va trebui să se adapteze la schimbările permanente care apar în domeniul lor de activitate sau în domeniile conexe", a declarat Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul platformei de recrutare eJobs.ro, citată în comunicat.

Un salariu mai bun reprezintă principalul motiv pentru care şi-ar dori să îşi schimbe profesia, fiind menţionat pe primul loc de 77,4% dintre respondenţi. 43,4% sunt motivaţi de perspective mai bune de dezvoltare, 38,5% şi-ar dori să aibă un stil de lucru flexibil, respectiv să poată munci remote sau hibrid şi aproape la fel de mulţi caută mai multă stabilitate.

Întrebaţi ce planuri au pentru dezvoltarea lor profesională din următorul an şi cum ar putea să facă mai uşor reconversia dorită, 58% spun că ar urma cursuri care să îi ajute să-şi îmbunătăţească abilităţile de management şi comunicare şi lucru în echipă. Aproape în egală măsură, 50% dintre respondenţi ar acorda aceeaşi importanţă dezvoltării setului de competenţe tehnice pentru a rămâne relevanţi. Cu toate acestea, cei care au şi urmat un curs de dezvoltare în ultimul an sunt în procent de doar 30%, arată rezultatele sondajului.

"Cei care lucrează deja la dezvoltarea profesională sunt motivaţi în primul rând de dorinţa de a ţine ritmul cu schimbările din piaţă, dar şi de beneficiile pe care învăţarea continuă le are. Astfel, cei care au urmat cursuri în acest sens observă schimbări importante în cariera lor. 23,5% au început să fie implicaţi în proiecte noi, 14,2% au făcut, împreună cu managerul direct, un nou plan astfel încât să dobândească noi abilităţi pentru a avansa. 8,1% au primit o mărire de salariu la jobul actual, iar 7,6% şi-au găsit deja un job mai bun într-o altă companie", a afirmat Raluca Neagu, directorul general al platformei online de cursuri Skillab România.

Dincolo de aceste argumente punctuale, 65% dintre candidaţi sunt convinşi că este nevoie să dobândească noi abilităţi pentru a putea rămâne relevanţi pe piaţa muncii, în condiţiile în care domeniul în care lucrează se schimbă atât de rapid încât au nevoie să înveţe încontinuu. Abilităţile în IT, cele de analiză a datelor de management, abilităţile în business şi cele din domeniul financiar sunt seturi de competenţe de care angajaţii cred că vor avea nevoie în viitor.

Raportat la timpul de care ar avea nevoie şi pe care ar fi dispuşi să-l aloce educaţiei pentru o nouă carieră, 44% menţionează un total de 5 ore pe săptămână. 28% ar putea acorda 10 ore pe săptămână unui astfel de demers, 9% 15 ore, iar 11% chiar 20 de ore. 9% nu au niciun fel de disponibilitate în acest scop.

De altfel, 7 din 10 angajaţi şi candidaţi participanţi la sondaj spun că, în compania pentru care lucrează, programele şi cursurile de dezvoltare profesională nu fac parte din pachetul de beneficii extrasalariale. Doar 11% au parte de un astfel de beneficiu, în timp ce 6% afirmă că efortul financiar este împărţit între angajaţi şi angajatori.

"Aşadar, numărul celor care sunt atât de preocupaţi de a creşte din punct de vedere profesional încât investesc din resurse proprii în programe, cursuri şi evenimente de specialitate este semnificativ mai mare decât al celor care lasă acest aspect în sarcina angajatorului", concluzionează sondajul.

Sondajul a fost realizat în luna octombrie, pe un eşantion de 2.081 de respondenţi.

Pentru recrutori şi angajatori, eJobs oferă acces la o bază de peste 5 milioane de CV-uri, precum şi o mulţime de soluţii de recrutare eficiente.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 257 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...