ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproape două treimi dintre angajaţi vor să facă reconversie profesională în următorul an (sondaj)

12 Noiembrie 2024   |   BizLawyer

Astfel, conform cercetării realizate de eJobs.ro şi platforma de cursuri online Skillab, 6 din 10 respondenţi plănuiesc ca, în 2025, să schimbe domeniul în care activează sau să treacă printr-un proces de reconversie profesională, determinaţi de ritmul rapid în care se dezvoltă piaţa muncii, dar şi de cerinţele angajatorilor, se arată într-un comunicat al platformei de recrutare.

 
 
Aproape două treimi (60%) dintre angajaţi vor să facă reconversie profesională în următorul an, principalele motive pentru care îşi doresc o schimbare de carieră fiind un salariu mai bun, perspective de dezvoltare profesională şi trecerea spre munca remote sau hibrid, relevă rezultatele unui sondaj de specialitate, date marţi publicităţii.

Astfel, conform cercetării realizate de eJobs.ro şi platforma de cursuri online Skillab, 6 din 10 respondenţi plănuiesc ca, în 2025, să schimbe domeniul în care activează sau să treacă printr-un proces de reconversie profesională, determinaţi de ritmul rapid în care se dezvoltă piaţa muncii, dar şi de cerinţele angajatorilor, se arată într-un comunicat al platformei de recrutare.


Doar 23% dintre aceştia spun că au un plan de dezvoltare profesională pe care îl urmează, 33% dintre ei au schiţat un plan, dar nu consideră că îl şi implementează. Diferenţa de respondenţi rămaşi nu au un plan, întrucât 14% dintre ei consideră că este exclusiv în sarcina angajatorului, 16% consideră că ar fi greu de urmat şi doar 5% nu sunt interesaţi de a avea un plan de dezvoltare în carieră.

"Vedem un procent mare de angajaţi care deja sunt hotărâţi să facă o mişcare clară în direcţia reconversiei profesionale în viitorul imediat. Se uită nu doar la domeniile care se dezvoltă, dar şi la competenţele pe care le cere piaţa astfel încât să îşi crească şansele de angajare şi peste 5 sau 10 ani de acum încolo. Candidaţii încep să fie tot mai conectaţi la industriile în care vor să lucreze şi să înţeleagă faptul că va trebui să se adapteze la schimbările permanente care apar în domeniul lor de activitate sau în domeniile conexe", a declarat Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul platformei de recrutare eJobs.ro, citată în comunicat.

Un salariu mai bun reprezintă principalul motiv pentru care şi-ar dori să îşi schimbe profesia, fiind menţionat pe primul loc de 77,4% dintre respondenţi. 43,4% sunt motivaţi de perspective mai bune de dezvoltare, 38,5% şi-ar dori să aibă un stil de lucru flexibil, respectiv să poată munci remote sau hibrid şi aproape la fel de mulţi caută mai multă stabilitate.

Întrebaţi ce planuri au pentru dezvoltarea lor profesională din următorul an şi cum ar putea să facă mai uşor reconversia dorită, 58% spun că ar urma cursuri care să îi ajute să-şi îmbunătăţească abilităţile de management şi comunicare şi lucru în echipă. Aproape în egală măsură, 50% dintre respondenţi ar acorda aceeaşi importanţă dezvoltării setului de competenţe tehnice pentru a rămâne relevanţi. Cu toate acestea, cei care au şi urmat un curs de dezvoltare în ultimul an sunt în procent de doar 30%, arată rezultatele sondajului.

"Cei care lucrează deja la dezvoltarea profesională sunt motivaţi în primul rând de dorinţa de a ţine ritmul cu schimbările din piaţă, dar şi de beneficiile pe care învăţarea continuă le are. Astfel, cei care au urmat cursuri în acest sens observă schimbări importante în cariera lor. 23,5% au început să fie implicaţi în proiecte noi, 14,2% au făcut, împreună cu managerul direct, un nou plan astfel încât să dobândească noi abilităţi pentru a avansa. 8,1% au primit o mărire de salariu la jobul actual, iar 7,6% şi-au găsit deja un job mai bun într-o altă companie", a afirmat Raluca Neagu, directorul general al platformei online de cursuri Skillab România.

Dincolo de aceste argumente punctuale, 65% dintre candidaţi sunt convinşi că este nevoie să dobândească noi abilităţi pentru a putea rămâne relevanţi pe piaţa muncii, în condiţiile în care domeniul în care lucrează se schimbă atât de rapid încât au nevoie să înveţe încontinuu. Abilităţile în IT, cele de analiză a datelor de management, abilităţile în business şi cele din domeniul financiar sunt seturi de competenţe de care angajaţii cred că vor avea nevoie în viitor.

Raportat la timpul de care ar avea nevoie şi pe care ar fi dispuşi să-l aloce educaţiei pentru o nouă carieră, 44% menţionează un total de 5 ore pe săptămână. 28% ar putea acorda 10 ore pe săptămână unui astfel de demers, 9% 15 ore, iar 11% chiar 20 de ore. 9% nu au niciun fel de disponibilitate în acest scop.

De altfel, 7 din 10 angajaţi şi candidaţi participanţi la sondaj spun că, în compania pentru care lucrează, programele şi cursurile de dezvoltare profesională nu fac parte din pachetul de beneficii extrasalariale. Doar 11% au parte de un astfel de beneficiu, în timp ce 6% afirmă că efortul financiar este împărţit între angajaţi şi angajatori.

"Aşadar, numărul celor care sunt atât de preocupaţi de a creşte din punct de vedere profesional încât investesc din resurse proprii în programe, cursuri şi evenimente de specialitate este semnificativ mai mare decât al celor care lasă acest aspect în sarcina angajatorului", concluzionează sondajul.

Sondajul a fost realizat în luna octombrie, pe un eşantion de 2.081 de respondenţi.

Pentru recrutori şi angajatori, eJobs oferă acces la o bază de peste 5 milioane de CV-uri, precum şi o mulţime de soluţii de recrutare eficiente.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 94 / 18053
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...