Bestjobs: Modificările fiscale își spun cuvântul, angajații din IT vor să-și schimbe jobul pentru un salariu mai bun care să compenseze scăderea
12 Octombrie 2023
BizLawyerPe bestjobs, sectorul IT atrage lunar, în medie, peste 100.000 de aplicări, în timp ce mulți alții sunt contactați direct de către angajatori. 3 din 4 au în plan să-și schimbe jobul pentru anul viitor, așa cum reiese din răspunsurile la sondajul bestjobs.
Pe fondul ultimelor discuții despre noile măsuri fiscale, angajații din domeniul IT iau în calcul metode prin care să atenueze impactul financiar al acestora, potrivit unui sondaj realizat de platforma de recrutare online bestjobs. Astfel, mai mult de o treime dintre ei se bazează pe faptul că angajatorul va compensa scăderea salariului rezultată din impozitare, 21% plănuiesc să își deschidă SRL, în timp ce alți 19% se gândesc să colaboreze cu angajatorul prin PFA, iar ceilalți își asumă efectele acestor schimbări fiscale.
Pentru candidații din IT, activând într-un domeniu care a crescut foarte mult în România ultimilor ani, salariul este foarte important, așa cum reiese din sondajul bestjobs. Tocmai de aceea, peste 40% dintre angajați și-ar schimba actualul job pentru un salariu mai mare, care să acopere noile taxe, 35% pentru proiecte provocatoare, în timp ce 21% vizează pachete de beneficii mai generoase. Alți 4% își doresc doar o schimbare de mediu.
Pentru candidații din IT, activând într-un domeniu care a crescut foarte mult în România ultimilor ani, salariul este foarte important, așa cum reiese din sondajul bestjobs. Tocmai de aceea, peste 40% dintre angajați și-ar schimba actualul job pentru un salariu mai mare, care să acopere noile taxe, 35% pentru proiecte provocatoare, în timp ce 21% vizează pachete de beneficii mai generoase. Alți 4% își doresc doar o schimbare de mediu.
În România, la finalul anului 2022, cei care figurau ca salariați în domeniul informațiilor și comunicațiilor reprezentau 3,4% din totalul populației active în câmpul muncii, potrivit datelor INS. Pe lângă aceștia, mai sunt și alții care colaborează cu companii din IT în sistem de PFA sau microîntreprindere. Mulți dintre aceștia ar urma să fie afectați de măsurile fiscale care sunt în dezbatere, după o perioadă foarte lungă în care au beneficiat de numeroase facilități.
Pe bestjobs, sectorul IT atrage lunar, în medie, peste 100.000 de aplicări, în timp ce mulți alții sunt contactați direct de către angajatori. 3 din 4 au în plan să-și schimbe jobul pentru anul viitor, așa cum reiese din răspunsurile la sondajul bestjobs.
Posibilitatea de a lucra doar de acasă este foarte importantă pentru aproape 60% dintre respondenți, alături de flexibilitatea programului de lucru. Peste jumătate preferă să lucreze după propriul program, cu focus pe finalizarea taskurilor și nu pe numărul de ore lucrate. Doar un sfert au declarat că se împacă mai bine cu un program fix, în timp ce 17% au spus că preferă să lucreze câteva ore dimineața și câteva seara.
În topul beneficiilor preferate de această categorie de angajați, se numără acțiuni la companie acolo unde există posibilitatea (44%), asigurare de sănătate privată (31%), abonament la clinici medicale private (28%), contribuții la pensii private (12%), asigurarea de viață privată (11%), al 13-lea salariu (10%) și acordarea de prime și bonusuri de performanță (7%).
Întrebați care sunt cele mai realiste stereotipuri despre ei, IT-iștii respondenți recunosc că adesea preferă ținutele formate din hanorac sau tricou cu blugi și sneakers, au hobby-uri care le accentuează latura de „tocilari”, rezolvă orice cu un restart sau că sunt sunați de către rudele mai în vârstă pentru a le oferi asistență în aflarea parolelor. Totodată, mulți dintre ei au mărturisit că sunt fideli unui singur limbaj de programare, deși cunosc mai multe.
Sondajul a fost realizat în perioada septembrie-octombrie 2023, pe un eșantion de 550 angajați în domeniul IT.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3235 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...