ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Biletele de avion ar putea deveni mai scumpe, pe fondul lipsei capacităţii de rafinare şi a situaţiei financiare a operatorilor(analiză)

24 Octombrie 2022   |   Agerpres

Potrivit unei analize a XTB România, remisă luni AGERPRES, sectorul aerian a fost unul dintre cele mai afectate de pandemie, activitatea fiind în totalitate suspendată pentru anumite perioade de timp. Totuşi, pe măsură ce statele au renunţat la restricţii şi viaţa cotidiană a început să revină la normal, se previziona o redresare rapidă a sectorului.

 
 
Biletele de avion ar putea deveni mai scumpe, din cauza lipsei capacităţii de rafinare şi a situaţiei financiare a companiilor aeriene, însă, cererea puternică determină câteva dintre cele mai importante companii aeriene europene să emită o perspectivă financiară optimistă pentru tot anul 2023, pe fondul cererii puternice, determinată şi de stilul de lucru la distanţă, dezvoltat în perioada post-pandemică, susţine Radu Puiu, Financial Analyst la casa de brokeraj pe burse internaţionale XTB România.
 
Potrivit unei analize a XTB România, remisă luni AGERPRES, sectorul aerian a fost unul dintre cele mai afectate de pandemie, activitatea fiind în totalitate suspendată pentru anumite perioade de timp. Totuşi, pe măsură ce statele au renunţat la restricţii şi viaţa cotidiană a început să revină la normal, se previziona o redresare rapidă a sectorului.
 
Astfel, până în prezent, companiile oferă semnale optimiste. United Airlines a raportat rezultate pentru al treilea trimestru care au depăşit previziunile analiştilor şi au impulsionat acţiunile companiilor aeriene, săptămâna trecută. De asemenea, compania a oferit o prognoză optimistă pentru al patrulea trimestru. Firma se aşteaptă ca tendinţele puternice de redresare după pandemie să continue să depăşească presiunile recesiunii de pe plan macroeconomic.
 
Călătoriile aeriene se află încă în faza de recuperare post pandemică. Varianta de lucru hibrid, atât de la birou, cât şi de la distanţă, le oferă clienţilor libertatea şi flexibilitatea de a călători mai des pentru petrecerea timpului liber. De asemenea, provocările externe de aprovizionare vor limita oferta din industrie pentru anii următori.
 
Rezultatele United continuă începutul pozitiv al sezonului de câştiguri din sectorul aerian.
 
Delta Air Lines a început sezonul de raportare al sectorului pe 13 octombrie, transportatorul anunţând venituri semnificativ mai ridicate decât în aceeaşi perioadă a anului 2019. Transportatorul a oferit şi o perspectivă mai bună decât se aştepta pentru al patrulea trimestru.
 
Veniturile American Airlines Group din al treilea trimestru au crescut cu 13% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, înainte de apariţia pandemiei, în ciuda faptului că transportatorul a zburat cu 9,6% mai puţin. Directorul general al companiei susţine că nivelul cererii a rămas puternic şi este clar că clienţii din SUA şi din alte părţi ale lumii continuă să aprecieze călătoriile aeriene şi capacitatea de a se reconecta după pandemie.
 
"CEO-ul Delta a afirmat că, deşi sunt conştienţi de factorii de risc macroeconomici, industria călătoriilor înregistrează o redresare contraciclică. Acest aspect este foarte interesant. Cererea globală continuă să crească pe măsură ce consumatorii îşi modifică componenţa cheltuielilor, orientându-se către experienţe în detrimentul consumului de bunuri. Companiile reiau călătoriile şi graniţele internaţionale continuă să se redeschidă", se spune în analiza XTB România.
 
Însă, perspectivele economice prezic pe scară largă recesiuni atât în SUA, cât şi în Europa. Agenţia de rating S&P Global prognozează o contracţie care va începe în Europa în această toamnă şi în SUA în prima jumătate a anului 2023. Inflaţia ridicată, criza energetică, dolarul american puternic şi alţi factori contribuie la perspectivele economice slabe. Dar, chiar dacă S&P şi alţii au prezentat perspective ajustate descendent, companiile aeriene şi alte companii din industria de turism au spus în mod repetat că au observat o scădere mică sau inexistentă a cererii sau a rezervărilor.
 
"Delta continuă să înregistreze o cerere puternică, atât pe piaţa internă din SUA, cât şi pentru zborurile transatlantice pentru toamnă. Rezervările Delta care provin din partea companiilor au revenit la aproximativ 80% din nivelurile din 2019, la sfârşitul lunii septembrie, şi se aşteaptă să crească în intervalul 80-85%, în timpul celui de-al patrulea trimestru. Cele mai recente date de la Biroul de Statistică al Muncii din SUA arată că tarifele aeriene au crescut cu 42,9% în septembrie, comparativ cu anul trecut. Directorii Delta au 'distrus' orice semn de optimism că tarifele ar putea scădea semnificativ în al patrulea trimestru. Având în vedere că cererea puternică de călătorii se aşteaptă să continue, compania aeriană prognozează o creştere procentuală în intervalul 10-15% a veniturilor unitare în comparaţie cu 2019. Creşterea veniturilor unitare, care măsoară suma pe care o companie aeriană o câştigă per pasager per milă, echivalează direct cu tarife de zbor mai mari'', susţine compania de brokeraj.
 
Mixul amplu de factori negativi îngreunează capacitatea de prognoză a companiilor, ceea ce duce la lipsa unui consens cu privire la cererea viitoare din sector. În această vară, transportatorii americani au zburat cu aproximativ 15% mai puţin decât au planificat la începutul anului, potrivit grupului Airlines for America (A4A). Acest aspect împreună cu preţurile ridicate ale combustibilului şi ratele dobânzilor au dus la o creştere puternică a costului de operare a unui singur zbor, în comparaţie cu 2019.
 
Cel mai aglomerat aeroport din Europa, Londra Heathrow, a prezentat o imagine negativă a industriei, spunând că "perspectivele cererii rămân incerte", deoarece turbulenţele economice, un nou val pandemic şi escaladarea crizei din Ucraina ar putea provoca perturbări în sectorul aviatic. Totuşi, sectorul este aşteptat să continue să se dezvolte.
 
Cea de-a 31-a ediţie anuală a Global Business Aviation Outlook prognozează până la 8.500 de noi livrări de avioane în valoare de 274 de miliarde de dolari, între 2023 şi 2032, ceea ce este în creştere cu 15% atât în livrări, cât şi în cheltuieli faţă de aceeaşi prognoză pe 10 ani realizată în urmă cu un an.
 
În acest an, operatorii chestionaţi au raportat planuri de achiziţie de noi avioane la egalitate cu nivelurile din 2019, nivelurile de creştere a flotei dublându-se faţă de intenţiile raportate anul trecut. În ultimele săptămâni, câteva dintre cele mai importante companii aeriene europene au emis o perspectivă financiară optimistă pentru întregul an, pe fondul cererii puternice.
 
Totuşi, Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene, Eurocontrol, a publicat luni o prognoză revizuită în sens descendent, care indică faptul că, în scenariul cel mai probabil, traficul aerian în Europa nu va reveni la nivelurile din 2019 până în 2024. Prognoza anterioară a Eurocontrol, emisă în iunie, arăta o redresare cu un an mai devreme.
 
Instituţia a afirmat că, deşi s-a observat o cerere puternică în această vară, tendinţa a fost afectată de capacitatea sectorului de a face faţă creşterii rapide, cât şi de impactul războiului din Ucraina, arată XTB România. Drept urmare, se prognozează înregistrarea a aproximativ 9,3 milioane de zboruri în acest an, cu 49% mai multe decât în 2021, dar totuşi cu 16% mai puţine decât în 2019.
 
Totuşi, 2023 este aşteptat să aducă o revenire a traficului la aproximativ 92% faţă de nivelul din 2019, dar există încă riscuri semnificative care ar putea afecta redresarea. Scenariul actualizat de creştere pesimistă a traficului ia în considerare efectul mai multor riscuri negative, inclusiv faptul că unele dintre lipsurile de personal experimentate în vara anului 2022 vor apărea din nou în 2023, afectând capacitatea companiilor aeriene şi a aeroporturilor. Mai mult, o serie de ţări europene vor intra în recesiune în 2023, ceea ce va cauza o reducere a cererii de călătorii.
 
Şi totuşi, companiile aeriene anticipează un sezon de vacanţă puternic. Pentru a se pregăti, companiile aeriene şi-au recalibrat orarele de zbor şi au făcut tot posibilul pentru a suplimenta personalul. În schimb, un potenţial val pandemic de iarnă va tensiona probabil şi mai mult aeroporturile şi companiile aeriene care au fost deja afectate de lipsa forţei de muncă în timpul verii.
 
"Creşterea tarifelor aeriene testează toleranţa călătorilor. Această tendinţă ar putea să fie departe de a se încheia şi biletele de avion ar putea deveni mai scumpe, din cauza lipsei capacităţii de rafinare şi a situaţiei financiare a companiilor aeriene. Deşi poate părea paradoxal, consumatorii au continuat să-şi mărească cheltuielile pentru biletele de avion chiar şi în contextul creşterii preţului la combustibil şi în pofida inflaţiei care erodează puterea de cumpărare a gospodăriilor şi a temerilor de recesiune. Rezervările au rămas rezistente, în ciuda inflaţiei ridicate şi a ratelor dobânzilor în creştere, deoarece consumatorii refuză să renunţe la vacanţe, iar unii chiar găsesc noi modalităţi de a călători datorită politicilor mai relaxate a lucrului de la birou. CEO-ul United Airlines a afirmat că munca hibridă a modificat semnificativ tendinţele de călătorie, ceea ce a făcut ca luna septembrie, o lună în mod normal departe de vârfuri să fie a treia cea mai bună lună din istoria companiei. Totuşi, nu trebuie să scăpăm din vedere faptul că, în Europa, criza energetică începe să îşi arate impactul asupra gospodăriilor, în special în rândul celor cu venituri mici şi medii", se mai arată în analiza XTB România
 
Cu aproape 20 de ani de experienţă în pieţele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume şi o companie completă de investiţii listată pe Bursa de la Varşovia. XTB Group include companii reglementate de cele mai mari autorităţi de supraveghere din lume, inclusiv FCA, CySEC şi KNF. XTB este o companie tip fintech bazată pe încredere, tehnologie şi suport de excepţie oferit clienţilor. Din 2004, XTB Group s-a extins pe 12 pieţe importante din Europa, America Latină şi Asia, atrăgând peste 500.000 de investitori individuali.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7799 / 19251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...