ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Biletele de avion ar putea deveni mai scumpe, pe fondul lipsei capacităţii de rafinare şi a situaţiei financiare a operatorilor(analiză)

24 Octombrie 2022   |   Agerpres

Potrivit unei analize a XTB România, remisă luni AGERPRES, sectorul aerian a fost unul dintre cele mai afectate de pandemie, activitatea fiind în totalitate suspendată pentru anumite perioade de timp. Totuşi, pe măsură ce statele au renunţat la restricţii şi viaţa cotidiană a început să revină la normal, se previziona o redresare rapidă a sectorului.

 
 
Biletele de avion ar putea deveni mai scumpe, din cauza lipsei capacităţii de rafinare şi a situaţiei financiare a companiilor aeriene, însă, cererea puternică determină câteva dintre cele mai importante companii aeriene europene să emită o perspectivă financiară optimistă pentru tot anul 2023, pe fondul cererii puternice, determinată şi de stilul de lucru la distanţă, dezvoltat în perioada post-pandemică, susţine Radu Puiu, Financial Analyst la casa de brokeraj pe burse internaţionale XTB România.
 
Potrivit unei analize a XTB România, remisă luni AGERPRES, sectorul aerian a fost unul dintre cele mai afectate de pandemie, activitatea fiind în totalitate suspendată pentru anumite perioade de timp. Totuşi, pe măsură ce statele au renunţat la restricţii şi viaţa cotidiană a început să revină la normal, se previziona o redresare rapidă a sectorului.
 
Astfel, până în prezent, companiile oferă semnale optimiste. United Airlines a raportat rezultate pentru al treilea trimestru care au depăşit previziunile analiştilor şi au impulsionat acţiunile companiilor aeriene, săptămâna trecută. De asemenea, compania a oferit o prognoză optimistă pentru al patrulea trimestru. Firma se aşteaptă ca tendinţele puternice de redresare după pandemie să continue să depăşească presiunile recesiunii de pe plan macroeconomic.
 
Călătoriile aeriene se află încă în faza de recuperare post pandemică. Varianta de lucru hibrid, atât de la birou, cât şi de la distanţă, le oferă clienţilor libertatea şi flexibilitatea de a călători mai des pentru petrecerea timpului liber. De asemenea, provocările externe de aprovizionare vor limita oferta din industrie pentru anii următori.
 
Rezultatele United continuă începutul pozitiv al sezonului de câştiguri din sectorul aerian.
 
Delta Air Lines a început sezonul de raportare al sectorului pe 13 octombrie, transportatorul anunţând venituri semnificativ mai ridicate decât în aceeaşi perioadă a anului 2019. Transportatorul a oferit şi o perspectivă mai bună decât se aştepta pentru al patrulea trimestru.
 
Veniturile American Airlines Group din al treilea trimestru au crescut cu 13% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, înainte de apariţia pandemiei, în ciuda faptului că transportatorul a zburat cu 9,6% mai puţin. Directorul general al companiei susţine că nivelul cererii a rămas puternic şi este clar că clienţii din SUA şi din alte părţi ale lumii continuă să aprecieze călătoriile aeriene şi capacitatea de a se reconecta după pandemie.
 
"CEO-ul Delta a afirmat că, deşi sunt conştienţi de factorii de risc macroeconomici, industria călătoriilor înregistrează o redresare contraciclică. Acest aspect este foarte interesant. Cererea globală continuă să crească pe măsură ce consumatorii îşi modifică componenţa cheltuielilor, orientându-se către experienţe în detrimentul consumului de bunuri. Companiile reiau călătoriile şi graniţele internaţionale continuă să se redeschidă", se spune în analiza XTB România.
 
Însă, perspectivele economice prezic pe scară largă recesiuni atât în SUA, cât şi în Europa. Agenţia de rating S&P Global prognozează o contracţie care va începe în Europa în această toamnă şi în SUA în prima jumătate a anului 2023. Inflaţia ridicată, criza energetică, dolarul american puternic şi alţi factori contribuie la perspectivele economice slabe. Dar, chiar dacă S&P şi alţii au prezentat perspective ajustate descendent, companiile aeriene şi alte companii din industria de turism au spus în mod repetat că au observat o scădere mică sau inexistentă a cererii sau a rezervărilor.
 
"Delta continuă să înregistreze o cerere puternică, atât pe piaţa internă din SUA, cât şi pentru zborurile transatlantice pentru toamnă. Rezervările Delta care provin din partea companiilor au revenit la aproximativ 80% din nivelurile din 2019, la sfârşitul lunii septembrie, şi se aşteaptă să crească în intervalul 80-85%, în timpul celui de-al patrulea trimestru. Cele mai recente date de la Biroul de Statistică al Muncii din SUA arată că tarifele aeriene au crescut cu 42,9% în septembrie, comparativ cu anul trecut. Directorii Delta au 'distrus' orice semn de optimism că tarifele ar putea scădea semnificativ în al patrulea trimestru. Având în vedere că cererea puternică de călătorii se aşteaptă să continue, compania aeriană prognozează o creştere procentuală în intervalul 10-15% a veniturilor unitare în comparaţie cu 2019. Creşterea veniturilor unitare, care măsoară suma pe care o companie aeriană o câştigă per pasager per milă, echivalează direct cu tarife de zbor mai mari'', susţine compania de brokeraj.
 
Mixul amplu de factori negativi îngreunează capacitatea de prognoză a companiilor, ceea ce duce la lipsa unui consens cu privire la cererea viitoare din sector. În această vară, transportatorii americani au zburat cu aproximativ 15% mai puţin decât au planificat la începutul anului, potrivit grupului Airlines for America (A4A). Acest aspect împreună cu preţurile ridicate ale combustibilului şi ratele dobânzilor au dus la o creştere puternică a costului de operare a unui singur zbor, în comparaţie cu 2019.
 
Cel mai aglomerat aeroport din Europa, Londra Heathrow, a prezentat o imagine negativă a industriei, spunând că "perspectivele cererii rămân incerte", deoarece turbulenţele economice, un nou val pandemic şi escaladarea crizei din Ucraina ar putea provoca perturbări în sectorul aviatic. Totuşi, sectorul este aşteptat să continue să se dezvolte.
 
Cea de-a 31-a ediţie anuală a Global Business Aviation Outlook prognozează până la 8.500 de noi livrări de avioane în valoare de 274 de miliarde de dolari, între 2023 şi 2032, ceea ce este în creştere cu 15% atât în livrări, cât şi în cheltuieli faţă de aceeaşi prognoză pe 10 ani realizată în urmă cu un an.
 
În acest an, operatorii chestionaţi au raportat planuri de achiziţie de noi avioane la egalitate cu nivelurile din 2019, nivelurile de creştere a flotei dublându-se faţă de intenţiile raportate anul trecut. În ultimele săptămâni, câteva dintre cele mai importante companii aeriene europene au emis o perspectivă financiară optimistă pentru întregul an, pe fondul cererii puternice.
 
Totuşi, Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene, Eurocontrol, a publicat luni o prognoză revizuită în sens descendent, care indică faptul că, în scenariul cel mai probabil, traficul aerian în Europa nu va reveni la nivelurile din 2019 până în 2024. Prognoza anterioară a Eurocontrol, emisă în iunie, arăta o redresare cu un an mai devreme.
 
Instituţia a afirmat că, deşi s-a observat o cerere puternică în această vară, tendinţa a fost afectată de capacitatea sectorului de a face faţă creşterii rapide, cât şi de impactul războiului din Ucraina, arată XTB România. Drept urmare, se prognozează înregistrarea a aproximativ 9,3 milioane de zboruri în acest an, cu 49% mai multe decât în 2021, dar totuşi cu 16% mai puţine decât în 2019.
 
Totuşi, 2023 este aşteptat să aducă o revenire a traficului la aproximativ 92% faţă de nivelul din 2019, dar există încă riscuri semnificative care ar putea afecta redresarea. Scenariul actualizat de creştere pesimistă a traficului ia în considerare efectul mai multor riscuri negative, inclusiv faptul că unele dintre lipsurile de personal experimentate în vara anului 2022 vor apărea din nou în 2023, afectând capacitatea companiilor aeriene şi a aeroporturilor. Mai mult, o serie de ţări europene vor intra în recesiune în 2023, ceea ce va cauza o reducere a cererii de călătorii.
 
Şi totuşi, companiile aeriene anticipează un sezon de vacanţă puternic. Pentru a se pregăti, companiile aeriene şi-au recalibrat orarele de zbor şi au făcut tot posibilul pentru a suplimenta personalul. În schimb, un potenţial val pandemic de iarnă va tensiona probabil şi mai mult aeroporturile şi companiile aeriene care au fost deja afectate de lipsa forţei de muncă în timpul verii.
 
"Creşterea tarifelor aeriene testează toleranţa călătorilor. Această tendinţă ar putea să fie departe de a se încheia şi biletele de avion ar putea deveni mai scumpe, din cauza lipsei capacităţii de rafinare şi a situaţiei financiare a companiilor aeriene. Deşi poate părea paradoxal, consumatorii au continuat să-şi mărească cheltuielile pentru biletele de avion chiar şi în contextul creşterii preţului la combustibil şi în pofida inflaţiei care erodează puterea de cumpărare a gospodăriilor şi a temerilor de recesiune. Rezervările au rămas rezistente, în ciuda inflaţiei ridicate şi a ratelor dobânzilor în creştere, deoarece consumatorii refuză să renunţe la vacanţe, iar unii chiar găsesc noi modalităţi de a călători datorită politicilor mai relaxate a lucrului de la birou. CEO-ul United Airlines a afirmat că munca hibridă a modificat semnificativ tendinţele de călătorie, ceea ce a făcut ca luna septembrie, o lună în mod normal departe de vârfuri să fie a treia cea mai bună lună din istoria companiei. Totuşi, nu trebuie să scăpăm din vedere faptul că, în Europa, criza energetică începe să îşi arate impactul asupra gospodăriilor, în special în rândul celor cu venituri mici şi medii", se mai arată în analiza XTB România
 
Cu aproape 20 de ani de experienţă în pieţele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume şi o companie completă de investiţii listată pe Bursa de la Varşovia. XTB Group include companii reglementate de cele mai mari autorităţi de supraveghere din lume, inclusiv FCA, CySEC şi KNF. XTB este o companie tip fintech bazată pe încredere, tehnologie şi suport de excepţie oferit clienţilor. Din 2004, XTB Group s-a extins pe 12 pieţe importante din Europa, America Latină şi Asia, atrăgând peste 500.000 de investitori individuali.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5904 / 17356
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Baciu Partners anunță extinderea echipei de leadership: Andrei Cosma și Corina Roman sunt promovați în poziția de partener
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
Dispute Resolution | Echipa Stratulat Albulescu este implicată atât mandate cu elemente de extraneitate, cât și în proiecte care pun în discuție mai multe arii de practică. Firma are o activitate intensă pe plan local și a căpătat vizibilitate externă tot mai mare prin prisma mandatelor gestionate, listării în ghidurile juridice și prezenței la evenimentele de profil internaționale
Bondoc și Asociații SCA anulează un proces-verbal al ANPC de sancționare pentru practici comerciale incorecte în domeniul publicității și audiovizualului | Proiect gestionat de Ioana Katona (Partener) și Anca Radu (Associate)
Clifford Chance Badea a asistat PPC Group în acordul privind achiziția a 629MW de energie regenerabilă de la o companie din portofoliul Macquarie. Nadia Badea (Partener) și Loredana Ralea (Counsel) au coordonat echipa
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Avocații din practica de Energie & Resurse Naturale de la Wolf Theiss lucrează în proiectele Doicești și Cernavodă, cele mai mari din domeniul energiei nucleare. Adina Aurel (Counsel): ”Ceea ce ne-a atras la aceste proiecte este în primul rând inovaţia tehnologică în domeniul energiei nucleare” | Cele mai multe solicitări au fost pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile, dar volume de muncă mari au avut și mandatele din alte segmente ale practicii
RTPR, alături de OX2 la vânzarea unui parc eolian de 99MW, într-o tranzacție de 214 milioane euro, prima în România a grupului suedez | Echipa locală a fost coordonată de Mihai Ristici (Partner) și Vlad Stamatescu (Counsel). Colaborare cu echipa A&O Shearman condusă de Kamil Jankielewicz
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...