CGMB a aprobat acoperirea unor pierderi de 400 de milioane de lei la Termoenergetica
18 Septembrie 2023
AgerpresProiectul a fost aprobat cu 30 de voturi "pentru", unul "împotrivă" şi 21 de abţineri.
Consilierii municipali au adoptat, luni, în cadrul unei şedinţe extraordinare, proiectul care vizează acoperirea din bugetul local a unei pierderi financiare de 406 milioane de lei la Termoenergetica, rezultată din decalajele de aprobare a tarifelor companiei, care trebuiau corelate cu majorările de preţuri din piaţă.
Proiectul a fost aprobat cu 30 de voturi "pentru", unul "împotrivă" şi 21 de abţineri.
Potrivit raportului de specialitate, pentru perioada noiembrie - decembrie 2021, pierderile financiare au fost în valoare de 204.389.021 lei (inclusiv TVA); pentru anul 2022 (lunile ianuarie, aprilie - iunie, respectiv noiembrie - decembrie) a rezultat o pierdere financiară cumulată în valoare de 168.446.139 lei, iar pentru ianuarie 2023 pierderea a fost în valoare de 33.693.538 lei (inclusiv TVA).
Proiectul, dezbătut vineri în Comisia pentru utilităţi publice şi salubritate, a primit aviz nefavorabil, întrunind trei voturi "pentru", patru abţineri şi unul "împotrivă".
În cadrul dezbaterilor, Roxana Ionescu, director executiv al Direcţiei Servicii Integrate din cadrul Primăriei Capitalei, a precizat că în perioada noiembrie 2021 - ianuarie 2023 compania municipală Termoenergetica a înregistrat pierderi financiare induse de decalajele de aprobare a tarifelor de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).
"Din corespondenţa transmisă de către Termoenergetica reies defalcaţi pe ani, în perioada mai sus-amintită, un total de 406.528.744,67 lei, valoare ce include şi TVA. Propunerea de proiect constă în aprobarea acestei valori a pierderilor financiare, după care urmează un act adiţional, care ar trebui încheiat la acest contract de delegare a gestiunii către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetica Bucureşti Ilfov", a explicat Ionescu.
Conform consilierului municipal PSD Ioana Stoica a apreciat că ANRE nu este singurul vinovat pentru situaţia creată. Ea a adus reproşuri în acest sens Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetica Bucureşti Ilfov, precum şi Primăriei Capitalei.
"Sunt mai mulţi (vinovaţi - n.r.). Începând cu ADI, care niciodată nu a vrut să lucreze pentru această unitate şi pentru ce a fost înfiinţată. Eu nu zic că ANRE a fost prompt şi a dat a doua zi. Dar nicidecum la ANRE nu a durat un an şi ceva de zile. E şi Primăria (vinovată - n.r.), pentru că nu fac AGA, care să voteze ce este de votat. Contractul de delegare are foarte multe lacune şi nu se pun toţi la masă ca să îl regleze odată pentru totdeauna. Serviciul de termoficare este pentru populaţie. Nu pentru profit, nu pentru altceva. Atâta timp cât nu se pun toţi la masă, ca să rezolve problema pierderilor şi a finanţării acestui serviciu, niciodată nu va fi nimic", a transmis Stoica.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3447 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...