
Cinci din zece români se pregătesc să îşi petreacă sărbătorile acasă (studiu)
21 Decembrie 2022
AgerpresCrăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).
Majoritatea românilor îşi vor petrece, şi în acest an, sărbătorile de iarnă acasă, însă într-o măsură mai mică decât în anii anteriori, când pandemia a influenţat această alegere, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.
"Dacă în 2020 un procent de 85% dintre români au rămas acasă de Crăciun, iar în 2021 acest procent era de 57%, în 2022 51% dintre respondenţi au declarat că îşi vor petrece sărbătorile acasă. Pentru persoanele peste 55 de ani acest procent ajunge la 73%, în timp ce doar o treime dintre tinerii până în 24 de ani vor rămâne acasă.", susţin autorii cercetării.
Crăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).
Tinerii între 18 şi 24 de ani vor petrece într-o măsură semnificativ mai mică sărbătorile cu familia (70%). Procentul celor care vor alege un sejur, fie în ţară, fie în afara ţării este de 9%, cu 3 procente mai mare decât anul trecut.
Conform aceluiaşi studiu, românii vor aloca cea mai mare parte a bugetului de Crăciun pentru mâncare. Procentual, 49% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare, 34% către cadouri şi 17% către decoraţiuni.
Suma medie pe care românii o vor cheltui anul acesta este de 1.350 lei, marginal mai mare decât anul trecut, când aceştia au alocat 1.315 lei pentru Crăciun. Dacă ne gândim la valoarea inflaţiei, care a depăşit 15 procente în acest an, românii vor face, practic, economii de acest Crăciun, având în vedere creşterea mare a costurilor cu traiul zilnic.
În ceea ce priveşte diferenţele pe vârstă, bugetul alocat mâncării este direct proporţional cu vârsta, iar cel pentru cadouri invers proporţional. Persoanele în vârstă de peste 55 ani vor aloca într-o măsură mult mai mare (56%) decât tinerii între 18 şi 24 de ani (44%) bugetul sărbătorilor pentru mâncare, în timp ce aceiaşi tineri vor aloca 40% din buget pentru cadouri, comparativ cu doar 31% pentru persoanele peste 55 de ani.
Românii preferă, în continuare, să îşi facă achiziţiile pentru Crăciun în magazinele fizice, în detrimentul celor online. De la începutul pandemiei, în 2022 ponderea celor care vor face cumpărăturile online este cea mai mică, românii fiind entuziasmaţi, pentru prima dată în 3 ani, să iasă din casă pentru achiziţionarea cadourilor.
Aproximativ 75% dintre respondenţi declară că vor face cumpărăturile în magazinele fizice, comparativ cu 64% anul trecut şi 69% în 2020.
Studiul mai arată că românii sunt mai fericiţi în acest an în perioada sărbătorilor de iarnă comparativ cu anul trecut. Întrebaţi cum se simt în legătură cu sărbătorile de anul acesta, 65% dintre români au menţionat sentimente pozitive, comparativ cu doar 53% în 2021. Cele mai populare sentimente pozitive sunt cele de bine (18%), entuziasm (17%) sau fericire/ bucurie (15%).
La polul opus, 34% dintre români au, şi în acest an, gânduri negative despre perioada sărbătorilor. Deşi procentul este în scădere comparativ cu anul trecut (40%), sentimentele de stres/ nelinişte (8%), indiferenţă (7%) sau dezamăgire (6%) sunt încă prezente în viaţa anumitor români.
"Fiind primul Crăciun fără restricţii în ceea ce priveşte pandemia de Covid-19, sentimentul pentru care s-a observat cea mai mare creştere de anul trecut este entuziasmul. Dacă în 2021 doar 7% dintre români se declarau entuziasmaţi pentru sărbătorile de iarnă, anul acesta 17% dintre respondenţi resimt acest sentiment", precizează autorii cercetării.
Totodată, 40% dintre români declară că nu contează ce primesc anul acesta de Crăciun. Acest procent este în scădere faţă de anul trecut, când jumătate dintre români declarau că nu au preferinţe în ceea ce priveşte cadourile.
Hainele sunt cele mai dorite cadouri, 31% dintre respondenţi declarând că doresc să primească de Crăciun articole vestimentare, în timp ce 27% menţionează parfumurile, în creştere faţă de anul trecut, când procentele erau de 24% pentru ambele categorii.
De asemenea, bijuteriile înregistrează o creştere semnificativă anul acesta. Dacă în 2021 13% dintre respondenţi declarau că doresc să primească bijuterii de Crăciun, anul acesta 21% dintre ei au această aşteptare.
"Diferenţa semnificativă vine dacă analizăm genul, în timp ce bărbaţii declară în aceeaşi măsură că vor să primească bijuterii (9%), în cazul femeilor procentul a crescut de la 18% în 2021 la 30% în 2022. Aşadar, o treime dintre femei, se aşteaptă să primească bijuterii cu ocazia Crăciunului în acest an", menţionează studiul.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 13-18 decembrie 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.012 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6310 / 18548 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...