ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cinci din zece români se pregătesc să îşi petreacă sărbătorile acasă (studiu)

21 Decembrie 2022   |   Agerpres

Crăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).

 
 
Majoritatea românilor îşi vor petrece, şi în acest an, sărbătorile de iarnă acasă, însă într-o măsură mai mică decât în anii anteriori, când pandemia a influenţat această alegere, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.
 
"Dacă în 2020 un procent de 85% dintre români au rămas acasă de Crăciun, iar în 2021 acest procent era de 57%, în 2022 51% dintre respondenţi au declarat că îşi vor petrece sărbătorile acasă. Pentru persoanele peste 55 de ani acest procent ajunge la 73%, în timp ce doar o treime dintre tinerii până în 24 de ani vor rămâne acasă.", susţin autorii cercetării.
 
Crăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).
 
Tinerii între 18 şi 24 de ani vor petrece într-o măsură semnificativ mai mică sărbătorile cu familia (70%). Procentul celor care vor alege un sejur, fie în ţară, fie în afara ţării este de 9%, cu 3 procente mai mare decât anul trecut.
 
Conform aceluiaşi studiu, românii vor aloca cea mai mare parte a bugetului de Crăciun pentru mâncare. Procentual, 49% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare, 34% către cadouri şi 17% către decoraţiuni.
 
Suma medie pe care românii o vor cheltui anul acesta este de 1.350 lei, marginal mai mare decât anul trecut, când aceştia au alocat 1.315 lei pentru Crăciun. Dacă ne gândim la valoarea inflaţiei, care a depăşit 15 procente în acest an, românii vor face, practic, economii de acest Crăciun, având în vedere creşterea mare a costurilor cu traiul zilnic.
 
În ceea ce priveşte diferenţele pe vârstă, bugetul alocat mâncării este direct proporţional cu vârsta, iar cel pentru cadouri invers proporţional. Persoanele în vârstă de peste 55 ani vor aloca într-o măsură mult mai mare (56%) decât tinerii între 18 şi 24 de ani (44%) bugetul sărbătorilor pentru mâncare, în timp ce aceiaşi tineri vor aloca 40% din buget pentru cadouri, comparativ cu doar 31% pentru persoanele peste 55 de ani.
 
Românii preferă, în continuare, să îşi facă achiziţiile pentru Crăciun în magazinele fizice, în detrimentul celor online. De la începutul pandemiei, în 2022 ponderea celor care vor face cumpărăturile online este cea mai mică, românii fiind entuziasmaţi, pentru prima dată în 3 ani, să iasă din casă pentru achiziţionarea cadourilor.
 
Aproximativ 75% dintre respondenţi declară că vor face cumpărăturile în magazinele fizice, comparativ cu 64% anul trecut şi 69% în 2020.
 
Studiul mai arată că românii sunt mai fericiţi în acest an în perioada sărbătorilor de iarnă comparativ cu anul trecut. Întrebaţi cum se simt în legătură cu sărbătorile de anul acesta, 65% dintre români au menţionat sentimente pozitive, comparativ cu doar 53% în 2021. Cele mai populare sentimente pozitive sunt cele de bine (18%), entuziasm (17%) sau fericire/ bucurie (15%).
 
La polul opus, 34% dintre români au, şi în acest an, gânduri negative despre perioada sărbătorilor. Deşi procentul este în scădere comparativ cu anul trecut (40%), sentimentele de stres/ nelinişte (8%), indiferenţă (7%) sau dezamăgire (6%) sunt încă prezente în viaţa anumitor români.
 
"Fiind primul Crăciun fără restricţii în ceea ce priveşte pandemia de Covid-19, sentimentul pentru care s-a observat cea mai mare creştere de anul trecut este entuziasmul. Dacă în 2021 doar 7% dintre români se declarau entuziasmaţi pentru sărbătorile de iarnă, anul acesta 17% dintre respondenţi resimt acest sentiment", precizează autorii cercetării.
 
Totodată, 40% dintre români declară că nu contează ce primesc anul acesta de Crăciun. Acest procent este în scădere faţă de anul trecut, când jumătate dintre români declarau că nu au preferinţe în ceea ce priveşte cadourile.
 
Hainele sunt cele mai dorite cadouri, 31% dintre respondenţi declarând că doresc să primească de Crăciun articole vestimentare, în timp ce 27% menţionează parfumurile, în creştere faţă de anul trecut, când procentele erau de 24% pentru ambele categorii.
 
De asemenea, bijuteriile înregistrează o creştere semnificativă anul acesta. Dacă în 2021 13% dintre respondenţi declarau că doresc să primească bijuterii de Crăciun, anul acesta 21% dintre ei au această aşteptare.
 
"Diferenţa semnificativă vine dacă analizăm genul, în timp ce bărbaţii declară în aceeaşi măsură că vor să primească bijuterii (9%), în cazul femeilor procentul a crescut de la 18% în 2021 la 30% în 2022. Aşadar, o treime dintre femei, se aşteaptă să primească bijuterii cu ocazia Crăciunului în acest an", menţionează studiul.
 
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 13-18 decembrie 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.012 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7225 / 19463
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...