Circa 3,22 milioane de exploataţii agricole au fost recenzate în România, în perioada 10 mai - 31 iulie 2021
04 August 2021
AgerpresCirca 90% dintre exploataţiile agricole pentru care s-a realizat interviu complet sunt exploataţii agricole fără personalitate juridică (exploataţii agricole individuale, persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale, întreprinderi individuale).
Circa 3,22 milioane de exploataţii agricole au fost recenzate în România, în perioada 10 mai - 31 iulie 2021, aproximativ 93% dintre acestea fiind exploataţii care utilizează suprafeţe agricole şi/sau deţin efective de animale sau desfăşoară activităţi de menţinere a terenurilor agricole în bune condiţii agricole şi de mediu.
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, exploataţiile agricole au fost recenzate sub coordonarea Institutului Naţional de Statistică, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerului Afacerilor Interne, cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, împreună cu structurile lor teritoriale.
"Aproximativ 93% dintre acestea sunt exploataţii care utilizează suprafeţe agricole şi/sau deţin efective de animale sau desfăşoară activităţi de menţinere a terenurilor agricole în bune condiţii agricole şi de mediu, fie ca activitate principală, fie ca activitate secundară, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban şi pentru care a fost realizat un interviu complet", se menţionează în comunicat.
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, exploataţiile agricole au fost recenzate sub coordonarea Institutului Naţional de Statistică, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerului Afacerilor Interne, cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, împreună cu structurile lor teritoriale.
"Aproximativ 93% dintre acestea sunt exploataţii care utilizează suprafeţe agricole şi/sau deţin efective de animale sau desfăşoară activităţi de menţinere a terenurilor agricole în bune condiţii agricole şi de mediu, fie ca activitate principală, fie ca activitate secundară, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban şi pentru care a fost realizat un interviu complet", se menţionează în comunicat.
Pentru restul exploataţiilor agricole vizitate au fost identificate unele situaţii, printre care: exploataţie agricolă desfiinţată, care a fost inclusă în listele de recenzare constituite pe baza informaţiilor din Registrul Agricol pentru anul 2019, dar care în timpul colectării datelor pentru anul agricol 2019-2020 nu a mai îndeplinit criteriul de definire a exploataţiei agricole.
O altă situaţie identificată a fost aceea de exploataţie agricolă temporar fără activitate - exploataţie agricolă existentă în listele de recenzare constituite pe baza informaţiilor din Registrul Agricol pentru anul 2019, care în anul agricol 2019 - 2020 nu a desfăşurat activitate agricolă (nu a utilizat suprafeţe agricole şi/sau nu a deţinut efective de animale).
Printre alte situaţii prezentate se află exploataţia agricolă neidentificată, care nu face obiectul recensământului etc.
"Circa 90% dintre exploataţiile agricole pentru care s-a realizat interviu complet sunt exploataţii agricole fără personalitate juridică (exploataţii agricole individuale, persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale, întreprinderi individuale)", se mai spune în comunicat.
Potrivit sursei citate, întregul proces de colectare electronică a datelor a fost monitorizat prin intermediul aplicaţiei de colectare a datelor dezvoltată prin intermediul Survey Solutions.
Potrivit Ministerului Agriculturii, utilizarea colectării electronice a datelor cu ajutorul tabletelor IT (metoda CAPI) are ca principale avantaje, pe de o parte, scurtarea timpului de procesare a datelor ca urmare a eliminării etapei de introducere a acestora de pe hârtie, în format electronic, cât şi asigurarea unei bune calităţi a datelor colectate prin implementarea unor seturi de corelaţii şi validări la nivel de chestionar, active încă din timpul completării.
"În perioada august 2021 - martie 2022, Institutul Naţional de Statistică va parcurge următoarele etape de realizare a RGA 2020: constituirea bazelor de date la nivel de date colectate şi consolidarea înregistrărilor la nivel de unitate de observare impusă de Regulamentul (UE) 1091/2018, prin agregarea înregistrărilor punctelor de lucru aferente aceleiaşi exploataţii acolo unde este cazul, procesarea şi validarea logico-aritmetică şi statistică a datelor colectate, comparaţii cu serii de date statistice şi cu date din surse administrative, realizarea, validarea şi transmiterea la Eurostat a bazei de date EUROFARM - cu structură comună pentru toate statele membre UE", se mai spune în comunicat.
Totodată, diseminarea rezultatelor statistice agregate se va realiza în luna martie 2022, urmând ca rezultatele detaliate să fie disponibile până la finalul anului 2022, în conformitate cu prevederile OUG nr.22/2020 aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea nr.177/2020 şi pe baza Programului General de Organizare şi Efectuare a recensământului aprobat de Comisia Centrală pentru RGA 2020.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 12101 / 18239 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...