
Companiile din România sunt familiarizate cu ESG;conceptul este considerat scump,dar benefic pentru afacere (studiu)
11 Ianuarie 2024
AgerpresPrima ediţie a cercetării "Dinamica şi perspectiva domeniului ESG în România", derulată de Valoria şi CSRmedia.ro, evidenţiază faptul că 68% din totalul executivilor chestionaţi spun că au o strategie formală aferentă ESG.
Mare parte dintre companiile din România (79%) se declară familiarizată cu domeniul ESG (Environment, Social, Governance), iar şapte din zece organizaţii (69%) consideră costurile asociate cu acest concept foarte mari, însă justificate de beneficiile aduse afacerii, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicate joi.
Prima ediţie a cercetării "Dinamica şi perspectiva domeniului ESG în România", derulată de Valoria şi CSRmedia.ro, evidenţiază faptul că 68% din totalul executivilor chestionaţi spun că au o strategie formală aferentă ESG.
Cele două motive principale pentru care companiile au ales să dezvolte cadre de lucru ESG sunt, în egală măsură, rezilienţa business-ului şi impactul pozitiv asupra comunităţii (56%).
Conform rezultatelor, 64% dintre membrii echipei de CSR/ESG, 58% dintre cei ai echipei de marketing şi 51% dintre cei ai echipei de top management declară că sunt foarte familiarizaţi cu conceptul de ESG.
Un alt aspect evidenţiat de studiu este că 65% dintre companii consideră că schimbările de reglementare şi standardele mai stricte sunt principalele transformări observate în domeniul ESG în ultimii trei ani. Totodată, 25% dintre membrii echipei de top management şi 25% dintre cei ai echipei de CSR/ESG afirmă că transparenţa adusă de ESG în ceea ce priveşte datele, altădată neraportate, reprezintă cea mai evidentă schimbare din acest domeniu.
Studiul de specialitate arată că 59% dintre companiile respondente au menţionat gestionarea şi raportarea datelor pe primul loc între provocările întâmpinate în implementarea practicilor de ESG, în timp ce 55% au menţionat alocarea resurselor necesare acestui domeniu.
În privinţa integrării aspectelor ESG în strategia generală a afacerii, 53% dintre companii şi-au definit clar valorile, principiile ESG şi misiunea pe care şi-o asumă. În acelaşi timp, 52% consideră că au integrat cel mai bine aspectele de mediu în strategia ESG, iar alte 55% subliniază că investitorii le cer obiective clare de ESG.
De asemenea, toate categoriile de respondenţi apreciază rezistenţa la schimbare ca fiind principala provocare întâmpinată în implementarea practicilor ESG, cu procente variate: 29% echipa de marketing, 24% echipa de CSR/ESG, 23% managerii din middle management şi 19% directorii generali şi echipa de top management. Diferenţele de perspectivă devin evidente şi în ceea ce priveşte identificarea temelor relevante de ESG. Dacă 37% dintre companii au un proces mixt de identificare a acestora, 34% au un proces intern, iar numai 10% măsoară foarte bine impactul actual al companiei în ceea ce priveşte ESG.
Peste trei sferturi dintre respondenţi (76%) îşi implică angajaţii în iniţiativele ESG prin conştientizare şi educaţie, 57% prin crearea unei culturi a sustenabilităţii, 31% prin oportunităţi de dezvoltare personală, iar 22% prin recunoaştere şi recompense.
La capitolul costuri asociate cu ESG, rezultatele studiului arată că 69% din totalul celor intervievaţi sunt de părere că acestea sunt foarte mari, dar în mare măsură justificate de beneficiile aduse companiei. În plus, 61% afirmă că iniţiativele de ESG au avut un impact pozitiv asupra performanţei organizaţiei.
Studiul Valoria şi CSRmedia.ro privind percepţia managerilor asupra evoluţiei perspectivei companiilor cu privire la ESG a avut la bază un chestionar care a analizat răspunsurile a 191 executivi de top provenind din companii cu activitate în diverse industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 2 octombrie - 6 noiembrie 2023, iar cea mai mare parte dintre respondenţi (43%) provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro.
Valoria este o companie de consultanţă, training, şi executive coaching, nominalizată, în 2022, de publicaţia Daily Finance în Top 20 companii de management consulting din Bucureşti.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3541 / 19479 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...