ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Costul mediu lunar cu utilităţile în gospodăriile româneşti a fost de 497 de lei, în 2021;factura la gaze,cea mai scumpă(analiză)

27 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Calculul include costurile lunare medii per gospodărie cu plata facturilor pentru electricitate, gaze naturale, apă-canal şi servicii de internet-TV-telefonie achitate în reţeaua de peste 10.000 de magazine partenere şi în aplicaţia un-doi Centru de plăţi, ce deservesc milioane de români din întreaga ţară.

 
 
Costul mediu lunar cu utilităţile în gospodăriile din România a fost, în 2021, de 497 de lei, în creştere cu circa 12% faţă de anul anterior, cel mai mare sumă fiind alocată pentru factura la gaze naturale, potrivit unei analize realizate de un serviciu de plăţi de facturi.
 
Calculul include costurile lunare medii per gospodărie cu plata facturilor pentru electricitate, gaze naturale, apă-canal şi servicii de internet-TV-telefonie achitate în reţeaua de peste 10.000 de magazine partenere şi în aplicaţia un-doi Centru de plăţi, ce deservesc milioane de români din întreaga ţară.
 
Anul trecut, românii au plătit, în medie, 213 lei pentru facturile lunare la gaze naturale, acesta fiind cel mai mare cost suportat cu utilităţile. Valoarea medie a unei facturi la electricitate a fost de 138 de lei, în 2021, în timp ce pentru apă-canal românii au achitat 79 de lei lunar şi 67 de lei pentru servicii de internet-TV-telefonie.
 
Prin un-doi Centru de plăţi - o soluţie lansată de Mobile Distribution - s-au desfăşurat, în 2021, peste 36 de milioane de tranzacţii de plăţi de facturi, reîncărcare prepay, asigurări şi viniete, atât în cele peste 10.000 de magazinele partenere deschise în peste 2.600 de localităţi urbane şi rurale din întreaga ţară, cât şi direct în aplicaţia de mobil un-doi Centru de plăţi, descărcată de peste 60.000 de utilizatori în primul an de la lansare (decembrie 2020 - decembrie 2021).
 
În total, soluţia un-doi Centru de plăţi a procesat tranzacţii în valoare de peste 3,5 miliarde de lei, în 2021, în creştere cu 23% faţă de anul anterior.
 
În prezent, peste 90% dintre facturile de utilităţi emise în România pot fi plătite în aplicaţia un-doi Centru de plăţi.
 
Odată cu creşterea valorii medii a facturilor de utilităţi, anul trecut a fost marcat şi de efervescenţa în piaţa asigurărilor RCA, având în vedere ieşirea din piaţă a unor asigurători, arată sursa citată. Acest lucru a dus la creşterea preţurilor poliţelor pentru autovehicule şi a generat, astfel, un interes tot mai mare din partea clienţilor de a găsi soluţii sigure prin care să aibă acces la cele mai bune oferte de asigurare. În 2021, achiziţia de asigurări RCA a fost un serviciu foarte accesat de către posesorii de maşini în aplicaţia un-doi Centru de plăţi.
 
În aplicaţia menţionată, utilizatorii au posibilitatea de a compara şi a alege dintr-o mare varietate de oferte de la toţi asigurătorii importanţi din România şi pot încheia şi reînnoi asigurări RCA direct de pe mobil, primind, ulterior, notificări automate de reînnoire a poliţelor înainte de expirarea perioadei de valabilitate.
 
"Ne bucurăm că, anul trecut, am reuşit să fim alături de clienţii noştri, atât prin reţeaua de magazine partenere din întreaga ţară, cât şi prin aplicaţia de mobil şi să le oferim o gamă tot mai variantă de servicii, lucru confirmat şi de creşterile de 15% a numărului de tranzacţii şi de 23% a valorii totale a acestora. Încă de la lansare, aplicaţia se afla într-o continuă dezvoltare, atât în ceea ce priveşte funcţionalităţile, cât şi adăugarea de noi furnizori, astfel încât să fie o soluţie completă de care românii au nevoie pentru a-şi gestiona toate serviciile de asigurări, viniete, reîncărcare, plăţi de diferite taxe şi a tuturor facturilor şi chiar pentru organizarea documentelor importante pe care trebuie să le acceseze rapid în varii situaţii", a declarat Călin Chira, General Manager, un-doi Centru de plăţi.
 
Utilizând aplicaţia un-doi Centru de plăţi, toate facturile asociate contului de utilizator sunt aduse automat în aplicaţie, care va notifica emiterea şi scadenţa acestor, precum şi reînnoirea diferitelor poliţe şi taxe realizate din contul de client.
 
un-doi Centru de plăţi este o soluţie lansată de Mobile Distribution, companie prezentă pe piaţă din 1997. Din 2005, compania s-a specializat în distribuţia de cartele prepay ale principalilor operatori de servicii telecom, iar în 2014 Mobile Distribution a introdus soluţia un-doi Centru de plăţi, un serviciu de încasare a facturilor de utilităţi prin reţeaua de magazine partenere din toată ţara. un-doi Centru de plăţi are parteneriate încheiate cu majoritatea furnizorilor de utilităţi naţionali, regionali şi chiar locali şi, în prezent, peste 90% din facturile de utilităţi emise în România pot fi plătite prin aplicaţie. Între aceşti furnizori se numără: Electrica Furnizare, E-On, RCS&RDS, Vodafone, Orange, Enel, Telekom, Engie, CEZ, Akta, Avon şi mulţi alţii. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10007 / 18061
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...