ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Criză de programatori la nivel european: 6 din 10 companii au întâmpinat dificultăţi în angajarea de specialişti IT (analiză)

29 August 2023   |   Agerpres

Într-o industrie cu o piaţă a muncii atât de competitivă, companiile se văd nevoite să recurgă la tactici inedite pentru a-şi asigura forţa de muncă necesară pentru a scala businessul.

 
 
Peste 6 din 10 companii, la nivelul Uniunii Europene, au întâmpinat dificultăţi în procesul de recrutare a specialiştilor IT, relevă o analiză realizată de o companie ICT specializată în furnizarea de soluţii software de business.

Realizatorii studiului citează un raport Eurostat, potrivit căruia una din zece companii a încercat în 2021 să recruteze specialişti IT. Dintre acestea, 62,8% au întâmpinat dificultăţi în ocuparea locurilor de muncă. Astfel, Slovenia (78%), Cehia (77%) şi Germania (76,6%) sunt ţările membre UE în care companiile au întâmpinat cele mai mari dificultăţi în angajarea de specialişti IT. La polul opus, cele mai mici dificultăţi au fost întâmpinate de companiile din Spania (32,8%), Bulgaria (46%) şi Polonia (46,5%).


"În România, 58,6% dintre companii au întâmpinat dificultăţi în recrutarea de specialişti IT, situându-ne, astfel, uşor sub media UE. Însă, provocările sunt şi aici majore. În ciuda valului de concedieri din industria IT de peste ocean, companiile din România continuă să întâmpine dificultăţi în procesul de recrutare a programatorilor. Anual, aproximativ 10.000 de absolvenţi de IT intră pe piaţa muncii, un număr important dar care, totuşi, nu reuşeşte să acopere cererea", afirmă Simona Pavelescu, director general al High-Tech Systems & Software (htss), compania care a făcut studiul.

Giganţii tech de peste ocean, printre care Oracle, Meta, Google sau Amazon, au anunţat încă din primele luni ale anului disponibilizări în masă. Potrivit Simonei Pavelescu, există mai multe motive pentru care acest val de concedieri nu afectează, momentan, o piaţă emergentă precum România, printre acestea numărându-se costurile mai mici cu forţa de muncă calificată, precum şi infrastructura adecvată.

"Ţara noastră continuă să fie o destinaţie atractivă pentru dezvoltare software şi outsourcing. Costurile cu forţa de muncă calificată sunt mai mici decât în economiile dezvoltate şi, în acelaşi timp, România se bucură de o infrastructură IT performantă. Astfel, companiile autohtone continuă să atragă chiar şi în această perioadă noi clienţi şi proiecte. Însă, bineînţeles că vorbim de un sistem de pieţe interdependente şi nu excludem ca ecouri ale valului de concedieri de peste ocean să-şi facă apariţia şi la nivel regional. Deocamdată, însă, nu este cazul", adaugă Pavelescu.

Într-o industrie cu o piaţă a muncii atât de competitivă, companiile se văd nevoite să recurgă la tactici inedite pentru a-şi asigura forţa de muncă necesară pentru a scala businessul. Printre măsurile practicate se numără externalizarea activităţilor, colaborarea cu diverse instituţii educaţionale, dezvoltarea de programe speciale pentru îmbunătăţirea retenţiei angajaţilor şi chiar înfiinţarea de academii interne de IT.

"Companiile autohtone de dezvoltare software activează, constant, sub riscul de atingere a unui platou. De cele mai multe ori, riscul nu se datorează poziţionării din piaţă sau a cererii pentru produsele proprii, ci numărului insuficient de specialişti IT necesari pentru scalarea business-ului. Tocmai de aceea, companiile sunt nevoite să devină din ce în ce mai inventive în eforturile lor de recrutare, formare şi retenţie. Este şi cazul htss, fondată în 2012. La doar 2 ani de la înfiinţare, compania a decis să-şi creeze un funnel propriu de recrutare şi specializare. Decizia s-a dovedit a fi una inspirată, rata de retenţie a absolvenţilor Academiei noastre de IT fiind de 80%. Mai mult decât atât, unii dintre absolvenţii Academiei ocupă astăzi poziţii în top managementul companiei, deci putem confirma că programele de specializare la locul de muncă dau un randament extraordinar", a precizat Simona Pavelescu.

High-Tech Systems & Software (htss) este o companie ICT specializată în furnizarea de soluţii software de business. Înfiinţată în 2012, htss şi-a dezvoltat rapid portofoliul de clienţi. Astăzi, portofoliul companiei numără peste 1000 de clienţi din 11 ţări, printre cele mai căutate soluţii proprii fiind telemedica - soluţie de telemedicină; omnimedica - solutie software pentru clinici şi spitale; shiftin - software de planificare automată a turelor de lucru sau mindclass - platformă de e-learning.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3653 / 18244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...