ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CSALB a primit în lunile de vară cu 50% mai multe cereri

28 August 2024   |   Agerpres

În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluţionarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanţelor; ajutorul instituţiei financiare în cazurile de fraudă şi înşelăciune în care au căzut victime consumatorii.

 
 
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit în lunile de vară cu 50% mai multe cereri de la consumatori decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre consumatori şi bănci este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie şi august din 2023, conform unui comunicat de presă, remis miercuri AGERPRES.

Astfel, în prima săptămână din luna august, consumatorii au trimis 114 cereri de negociere cu băncile, al doilea cel mai mare număr de cereri săptămânale din acest an (recordul este de 115 cereri în săptămâna 18-22 martie). Tot în luna august, s-a înregistrat cel mai mare număr de dosare constituite într-o săptămână, de la înfiinţarea CSALB. Astfel, băncile au acceptat 34 de negocieri în perioada 19-23 august. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului şi s-au derulat până în prezent 720 de negocieri.


În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor: restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane; soluţionarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanţelor; ajutorul instituţiei financiare în cazurile de fraudă şi înşelăciune în care au căzut victime consumatorii.

"În cazurile pe care le-am întâlnit în ultimele luni în cadrul CSALB am constatat situaţii particulare care pot reprezenta anumite tendinţe în relaţia consumatori-bănci. Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă. Asta arată faptul că băncile analizează situaţiile financiare particulare ale consumatorilor şi acordă despăgubirea în echitate, nu doar în funcţie de litera contractului sau de solicitarea scrisă a consumatorului. Atragem atenţia atât consumatorilor, cât şi persoanelor juridice, să ia în serios tehnicile de fraudare mereu în schimbare pe care le folosesc infractorii informatici. Vedem cazuri în care pierderile pot fi de zeci de mii de euro. Accesarea linkurilor cu publicitate înşelătoare trebuie să fie precedată de simţul critic al utilizatorilor de internet. Trebuie verificată din mai multe surse autenticitatea site-ului sau a paginilor care reprezintă sursa linkului accesat", a spus Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB, citat în comunicat.

Potrivit acestuia, o provocare tot mai mare pentru sistemele informatice ale băncilor o reprezintă tranzacţiile frauduloase de valori mici. Consumatorii sunt atraşi de faptul că achiziţionează un bun sau un serviciu subevaluat, autorizează în aplicaţia de home banking respectiva tranzacţie, dar prin asta oferă infractorilor informatici accesul la conturi, de unde aceştia retrag ulterior sume neautorizate.

"De aceea, consultarea permanentă a contului, sms-urilor prin care ne este notificată orice tranzacţie din cont şi păstrarea în permanenţă a contactului cu banca sunt primele măsuri pe care consumatorii trebuie să le ia. Din păcate, de cele mai multe ori astfel de fraude rămân fără rezolvare din partea Poliţiei sau a băncii. Gesturile comerciale pe care le fac unele bănci reprezintă excepţia în astfel de cazuri, motivată, cel mai probabil, de intenţia de fidelizare a partenerului de afaceri", a adăugat Alexandru Păunescu.

CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2022 / 19463
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...