
Doi deputaţi PNL atrag atenţia că, de vineri, aeronavele TAROM pot rămâne la sol
20 Martie 2019
AGERPRESConform tuturor reglementărilor naţionale şi internaţionale privind aviaţia civilă, în condiţiile în care TAROM nu are managerul care răspunde de valabilitatea certificatului de operator aerian, nu mai poate funcţiona legal "şi toate consecinţele economice şi de securitate greu de cuantificat le va suporta România".
Deputaţii PNL Lucian Bode şi Marius Bodea atrag atenţia că, începând de vineri, toate aeronavele TAROM pot rămâne la sol, în condiţiile în care nu există un Consiliu de Administraţie, iar mandatul managerului general expiră în cursul zilei de joi.
Lucian Bode menţionează că plenul Camerei Deputaţilor a aprobat, miercuri, demararea unei anchete în privinţa activităţii TAROM în perioada 2007 - 2018, verificări care vor fi făcute de către deputaţii din Comisia pentru transporturi.
"Dincolo de obiective, scop, mijloace, astăzi, împreună cu dl Marius Bodea, membru în Comisia de anchetă, vă semnalăm un fapt fără precedent în istoria acestei companii-fanion a României. Din 1954, de la înfiinţare, până în prezent, TAROM nu s-a confruntat cu o asemenea situaţie. Despre ce e vorba: domnul ministru Cuc a dat un mandat AGA, în care a dizolvat CA, au încetat mandatele membrilor CA, trei prin demisie, patru membri ai CA au fost demişi pe 15 martie. Mâine expiră mandatul directorului general, Werner Wolff. În condiţiile în care nu se pot îndeplini toate demersurile legale, în următoarele 24 de ore, începând cu 22 martie, de vineri, toate aeronavele TAROM vor fi blocate la sol. Aceasta este situaţia fără precedent şi este rezultatul unui demers iresponsabil al Guvernului României - au demis CA fără să numească un CA provizoriu, CA care putea să prelungească mandatul directorului general sau să numească un director general interimar", a declarat Bode, la Parlament.
Lucian Bode menţionează că plenul Camerei Deputaţilor a aprobat, miercuri, demararea unei anchete în privinţa activităţii TAROM în perioada 2007 - 2018, verificări care vor fi făcute de către deputaţii din Comisia pentru transporturi.
"Dincolo de obiective, scop, mijloace, astăzi, împreună cu dl Marius Bodea, membru în Comisia de anchetă, vă semnalăm un fapt fără precedent în istoria acestei companii-fanion a României. Din 1954, de la înfiinţare, până în prezent, TAROM nu s-a confruntat cu o asemenea situaţie. Despre ce e vorba: domnul ministru Cuc a dat un mandat AGA, în care a dizolvat CA, au încetat mandatele membrilor CA, trei prin demisie, patru membri ai CA au fost demişi pe 15 martie. Mâine expiră mandatul directorului general, Werner Wolff. În condiţiile în care nu se pot îndeplini toate demersurile legale, în următoarele 24 de ore, începând cu 22 martie, de vineri, toate aeronavele TAROM vor fi blocate la sol. Aceasta este situaţia fără precedent şi este rezultatul unui demers iresponsabil al Guvernului României - au demis CA fără să numească un CA provizoriu, CA care putea să prelungească mandatul directorului general sau să numească un director general interimar", a declarat Bode, la Parlament.
Potrivit acestuia, conform tuturor reglementărilor naţionale şi internaţionale privind aviaţia civilă, în condiţiile în care TAROM nu are managerul care răspunde de valabilitatea certificatului de operator aerian, nu mai poate funcţiona legal "şi toate consecinţele economice şi de securitate greu de cuantificat le va suporta România".
"Este un gest iresponsabil al acestui guvern şi o dovadă a necesităţii de urgenţă a unei comisii de anchetă a tot ce înseamnă activitatea TAROM", a adăugat Lucian Bode.
La rândul său, Marius Bodea a arătat că orice companie aeriană funcţionează în baza unui certificat de operator aerian a cărei emitere şi valabilitate este condiţionată de existenţa unui manager.
"În momentul în care această funcţie, indiferent de titularul care o ocupă vremelnic, dispare, cum avem situaţia prezentă la TAROM - şi anume nu va mai putea fi numit un director general interimar pe o perioadă de timp - certificatul de operator aerian se suspendă, astfel încât toate aeronavele acestui operator aerian vor rămâne la sol. Impactul acestei situaţii nu poate fi cuantificat. (...) Practic este o situaţie fără precedent în lume. (...) Fără un manager responsabil, certificatul de operator aerian, care a fost emis cu condiţia existenţei acestui personaj cheie, nu mai este valabil", a susţinut Bodea, fost director al Aeroportului Iaşi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19255 / 19573 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...