DSV Road: Odată cu intrarea României în Spațiul Schengen vom crește business-ul în medie cu 20%
15 Septembrie 2022
R. T.De asemenea, libera circulație a cetățenilor în țările membre Schengen va crește potențialul de revenire în România a cetățenilor stabiliți în prezent în Europa, consideră reprezentanții DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialiști dintre români care se restabilesc în țară.
Intrarea României în Spațiul Schengen va aduce o serie de beneficii pentru industria de transport locală, printre care eliminarea timpului de așteptare la graniță și creșterea capacității de transport și a numărului de comenzi, potrivit DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport și logistică din Europa. Compania estimează că aderarea la Schengen va însemna o creștere a business-ului său în medie cu 20%.
Efectele benefice ale intrării României în Spațiul Schengen se vor resimți imediat pe piața locală de transport și logistică, consideră reprezentanții companiei DSV Road. Astfel, numărul curselor internaționale ale transportatorilor se va majora semnificativ, odată ce frontierele vor fi eliminate. De asemenea, vor scădea costurile pentru combustibil, având în vedere că va dispărea timpul de așteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore și 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin și Giurgiu-Ruse), dar și spre Ungaria.
Efectele benefice ale intrării României în Spațiul Schengen se vor resimți imediat pe piața locală de transport și logistică, consideră reprezentanții companiei DSV Road. Astfel, numărul curselor internaționale ale transportatorilor se va majora semnificativ, odată ce frontierele vor fi eliminate. De asemenea, vor scădea costurile pentru combustibil, având în vedere că va dispărea timpul de așteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore și 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin și Giurgiu-Ruse), dar și spre Ungaria.
“Prezența României în Spațiul Schengen va accelera dezvoltarea economiei locale. Astfel, se vor reduce semnificativ timpii de așteptare la graniță, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimțim toți, și companiile, și persoanele fizice. În prezent, depăşirea timpilor de conducere zilnic înregistrați de şoferi, consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării şi întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi duc atât la penalizarea transportatorilor, cât şi la apariția de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali. În plus, prin eliminarea timpilor de staționare la granita cu Ungaria, timpii de tranzit pentru toate liniile noastre de grupaj către vestul Europei se vor scurta cu minimum 24 de ore”, declară Sergiu Iordache, Managing Director în cadrul DSV Road.
Totodată, intrarea României în Spațiul Schengen va avea ca efecte creșterea competitivității externe, dar și interne, optimizarea costurilor de transport și creșterea consumului local. Alte efecte importante ale prezenței în Schengen sunt o eficiență sporită a utilizării camioanelor, dar și creșterea disponibilității șoferilor. În Europa deficitul de șoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU), iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obținută o ameliorare a acestuia de până la 10%.
În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al Uniunii Europene. În prezent, există blocaje la graniță și din cauza reglementării EU Mobility Package, prin care șoferii sunt obligați să se întoarcă în țară periodic, la câteva săptămâni.
“Evident, efectele aderării la Schengen se vor resimți și la nivelul business-ului DSV Road. Estimăm o cifră de afaceri mai mare cu 20% prin eficientizarea costurilor de transport și creșterea numărului de curse. Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuție în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător deoarece prezența în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de așteptare din totalul timpului cursei este mai mare. Așteptăm cu interes aderarea României în Spațiul Schengen, o schimbare benefică pentru orice operator de transport și orice companie, care va influența semnificativ economia locală”, subliniază Sergiu Iordache.
De asemenea, libera circulație a cetățenilor în țările membre Schengen va crește potențialul de revenire în România a cetățenilor stabiliți în prezent în Europa, consideră reprezentanții DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialiști dintre români care se restabilesc în țară.
Esențial este și faptul că, prin lipsa granițelor și reducerea timpului de transportare, va fi scăzută considerabil cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător. În acest sens, DSV Road a făcut pași importanți în reducerea poluării, oferind posibilitatea clienților de a alege servicii de transport sustenabil.
România îndeplinește de mai mult de 10 ani criteriile tehnice pentru intrarea în Spațiul Schengen, conform Ministerului de Afaceri Externe, și prin aderare va avea una dintre cele mai lungi frontiere. În august 2022, Germania a susținut că România îndeplinește toate cerințele și că va susține țara noastră să devină membru cu drepturi depline al zonei Schengen.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6979 / 17901 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
IAM Global Leaders 2025 | 12 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul unei proceduri de achiziție publică de produse militare
Schoenherr a asistat Trans-Oil Group în tranzacția de preluare a Terminalului Frial | Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, TZA, NNDKP și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2024. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Filip & Company a asistat Teilor Holding în cel mai mare plasament privat pentru obligaţiuni corporative din 2024. Olga Niță (partener) a coordonat echipa
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Bondoc și Asociații asistă un consorțiu de bănci cu privire la finanțarea cu 291 de milioane de euro a construcției parcului eolian VIFOR de 461 MW din România
Comitetul ad-hoc format din trei arbitri care va analiza cererea de anulare depusă de Gabriel Resources în arbitrajul ICSID pentru Roșia Montană a fost constituit. Reclamanții au acuzat doi arbitri ai Tribunalului care a dat câștig României în luna martie că au avut relații ascunse cu partea română
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...