ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANALIZĂ DSV Road: Piața de transport de mărfuri din România își încetinește creșterea, dar este mai stabilă decât anul trecut. Tarifele de transport au stagnat

27 Iunie 2023   |   BizLawyer

Ritmul de creștere al industrii de transport încetinește și pe fondul unui consum mai redus, generat de inflația ridicată.

Sursa: Pixaby

 
 
Piața de transport rutier de mărfuri a înregistrat o încetinire a ritmului de creștere în perioada ianuarie-iunie 2023 comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, pe fondul scăderii volumelor transportate, care a generat și o stagnare a tarifelor de transport, arată o analiză DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport din Europa. În acest context, DSV Road are o creștere a business-ului de 20% în prima jumătate din an, sub nivelul de anul trecut, în România.

“Dacă în 2022 piața de transport rutier de mărfuri a crescut destul de accelerat, anul acesta, potrivit datelor din primele șase luni, creșterea este mai mică în România, piața trecând printr-un proces de restabilizare. În același timp, la nivelul Europei, se resimte o încetinire a creșterii economice, spre exemplu Germania, care are cea mai puternică industrie de transport din Europa, a intrat în recesiune tehnică, înregistrând o scădere ușoară a pieței. Totuși, în acest context, impactul asupra pieței de transport rutier de mărfuri din România este destul de redus”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.


Ritmul de creștere al industrii de transport încetinește și pe fondul unui consum mai redus, generat de inflația ridicată. Astfel, până la final de 2023, conform previziunilor DSV Road, piața de transport din România va continua să crească, însă nu va depăși nivelul de creștere din 2022.

Dacă în 2022, capacitatea de transport mărfuri era insuficientă, provocând întârzieri ale transportului, anul acesta are loc o scădere ușoară a volumelor de mărfuri transportate, revenind la capacitatea normală de gestionare. Ca rezultat, prin scăderea volumelor de mărfuri, dar și a ieftinirii motorinei, costurile de transport au stagnat.

În acest context, DSV Road înregistrează în continuare creștere în business, însă mai mică decât anul trecut, de 20% în prima jumătate din an față de aceeași perioadă din 2022, când a înregistrat o creștere de 30%-40% față de 2021. În ceea ce privește volumul de mărfuri, DSV Road a transportat 280.000 tone de marfă, în creștere cu 10% față de primul semestru din 2022.

“Compania noastră a crescut constant, an de an, România având un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Creșterea este susținută atât de numărul mai mare de clienți, cât și de dezvoltarea anumitor piețe, cum sunt ecommerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și a dorinței companiilor a folosi metode care protejează mediul”, declară Mihai Teodorescu, Country General Manager DSV Road.

Transportul de tip grupaj este unul din cele mai căutate tipuri de transport în cadrul DSV Road, pentru care conform estimărilor cererea va crește cu 30% în acest an. Acest tip de transport generează peste 50% din business-ul DSV Road în România. În tandem cu transportul de tip grupaj și intermodal, DSV Road înregistrează cereri spectaculoase pentru transport intern și soluții de green transport.

În contextul actual, în 2023, compania DSV Road se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și inftermodal. România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani.

Despre DSV Road
DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România și Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parțială (less than truckload) și încărcare completă (full truck load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entitățile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea.
Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România. DSV oferă servicii complete de transport și logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), servicii multimodale și servicii de depozitare și fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive și altele. DSV România investește constant în automatizarea operațiunilor de business pentru a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor și în digitalizarea colaborării cu clienții, oferind posibilitatea de rezervare și urmărire în timp real a produselor prin aplicația myDSV. De asemenea, pentru a proteja mediul înconjurător, compania a creat divizia green transport pentru servicii de transport verde și programe de sustenabilitate care reduc cantitatea de emisii de carbon.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3813 / 17901
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
IAM Global Leaders 2025 | 12 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul unei proceduri de achiziție publică de produse militare
Schoenherr a asistat Trans-Oil Group în tranzacția de preluare a Terminalului Frial | Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, TZA, NNDKP și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2024. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Filip & Company a asistat Teilor Holding în cel mai mare plasament privat pentru obligaţiuni corporative din 2024. Olga Niță (partener) a coordonat echipa
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Bondoc și Asociații asistă un consorțiu de bănci cu privire la finanțarea cu 291 de milioane de euro a construcției parcului eolian VIFOR de 461 MW din România
Comitetul ad-hoc format din trei arbitri care va analiza cererea de anulare depusă de Gabriel Resources în arbitrajul ICSID pentru Roșia Montană a fost constituit. Reclamanții au acuzat doi arbitri ai Tribunalului care a dat câștig României în luna martie că au avut relații ascunse cu partea română
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...