
Germania salută proiectul UE privind combustibilii sintetici (Reuters)
24 Martie 2023
AgerpresÎntr-o scrisoare trimisă Comisiei Europene şi consultată de Reuters vineri, Ministerul Transporturilor din Germania salută propunerea UE care permite vânzarea maşinilor echipate cu motoare cu combustie, care folosesc exclusiv combustibili sintetici, dar a cerut ca legislaţia să permită înmatricularea lor şi după 2035.
Germania salută propunerea Uniunii Europene de a rezolva disputa legată de planificata interdicţie în blocul comunitar a vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie din 2035, dar a cerut asigurări clare de la Bruxelles că vehiculele care folosesc combustibili sintetici vor fi permise dincolo de termenul limită, transmite Reuters.
Într-o scrisoare trimisă Comisiei Europene şi consultată de Reuters vineri, Ministerul Transporturilor din Germania salută propunerea UE care permite vânzarea maşinilor echipate cu motoare cu combustie, care folosesc exclusiv combustibili sintetici, dar a cerut ca legislaţia să permită înmatricularea lor şi după 2035.
După luni de negocieri, Parlamentul European, Executivul comunitar şi statele membre UE au convenit anul trecut ca termen limită anul 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon. Aceste reglementări vor face imposibilă vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie după 2035. Dar, luna aceasta, principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost pusă pe pauză, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă. Berlinul vrea să fie permise vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie dacă utilizează combustibili sintetici.
Anterior, Reuters anunţase că CE caută să rezolve disputa cu un nou proiect care să permită vânzarea maşinilor echipate cu motoare cu combustie, dacă ele folosesc doar combustibili neutri din punct de vedere climatic.
Deşi a salutat propunerea, Ministerul Transporturilor din Germania susţine în scrisoare că propunerea trebuie transmisă fără întârziere Comitetului tehnic pentru autovehicule al CE, iar licenţierea combustibililor neutri din punct de vedere climatic ar trebui luată în considerare în cazul obiectivelor UE privind emisiile la autovehicule şi vehicule comerciale uşoare.
Într-un mesaj postat vineri pe Twitter, ministrul Transporturilor din Germania, Volker Wissing, a scris: "Vrem ca maşinile care folosesc combustibili prietenoşi cu mediul să poată fi înmatriculate în viitor".
Deşi nu este pe agenda oficială, problema ar putea fi discutată vineri la summitul UE.
Ministrul Economiei, Robert Habeck, crede că disputa între Ministerul Transporturilor din Germania şi Comisia Europeană este acum rezolvată şi problema ar trebui reglementată marţi, când are loc reuniunea miniştrilor Energiei din UE.
UE susţine că implementarea reglementării în 2035 este crucială, deoarece durata medie de viaţă a noilor maşini este de 15 ani, deci intrarea în vigoare mai târziu a interdicţiei ar face imposibil obiectivul UE de a ajunge la emisii nete zero până în 2050, în condiţiile în care sectorul transporturilor este responsabil pentru aproximativ un sfert din emisiile din UE.
O parte din industria auto a UE face lobby pentru relaxarea reglementărilor. Directorul general al Porsche, Oliver Blume, a declarat luni că în opinia sa Berlinul "are o poziţie adecvată", încercând să se asigure că pot fi utilizaţi combustibilii sintetici la noile maşini cu motoare pe combustie după 2035.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 718 / 13947 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for experienced Lawyer | Employment
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat acționarii Clarfon S.A. în vânzarea unei participații majoritare către V4C. Radu Diaconu (Managing Partner), a coordonat echipa de proiect
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Cum a trecut echipa de Legal de la Teleperformance România, firmă cu cca. două mii de angajați, prin maratonul schimbărilor din legislația muncii. Laura Rudnyanszky, Chief Legal Officer: Am considerat că este foarte important să se aloce resurse adecvate pentru a ne asigura că procesul de conformare este gestionat în mod corespunzător și că organizația este în conformitate cu noile cerințe legislative | Care sunt provocările anului și noile tendințe în zona de resurse umane
Avocații Popescu & Asociații au o bogată experiență în auditarea riscurilor de natură penală, ei participând, cu ani în urmă, la primele astfel de proceduri din România. Echipa are azi toate resursele umane și profesionale necesare auditării aspectelor sesizate de către clienți, oferind soluții complete și investigații complexe | Adrian Chirvase, Partener: Indiferent de natura și amploarea problemelor cu privire la care ni se solicită sprijinul, modalitatea de lucru urmează un tipar caracterizat prin seriozitate, profesionalism și eficiență
Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică grupului Walden în achiziția companiei de transport Alex International Transport 94. Echipa, coordonata de Silviu Stratulat și Raluca Gabor
LegiTeam | GNP Guia Naghi & Partners: Junior Associate ̸ Associate to join our Consultancy Team
Corporate & Commercial - Powered by CMS | România a devenit un magnet pentru investitori în tehnologie (TMT)
Clifford Chance, „Firma de avocatură a anului în Europa” la gala Chambers and Partners. Ce firmă a obținut premiul în România
Jurisdicția preferată a antreprenorilor permite finanțarea parțială a achiziției de imobile în Emiratele Arabe Unite prin instituții bancare islamice locale în condiții avantajoase, de care pot beneficia inclusiv cetățenii români. Despre strategia optimă de structurare a investiției și condițiile obținerii unei finanțări, într-o discuție cu Casiana Dușa, avocat senior și specialist în business islamic
Din culisele unui arbitraj internațional complex | Gabriel Resources a cuantificat costuri de 47,1 mil. $ cu avocații White & Case și de 9 mil. $ cu echipa Țuca Zbârcea & Asociații în arbitrajul ICSID generat de proiectul aurifer eșuat de la Roșia Montană. Sumele alocate experților au fost evaluate la aproape 5 mil. $, iar cheltuielile administrative s-au apropiat de 1 mil. $. România a cerut tribunalului să respingă cererea “amețitoare” privind costurile suportate de reclamant
LegiTeam | Bulboacă & Asociații is looking for an Attorney at Law ̸ Corporate ̸ M&A
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...