ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grupul BCR a înregistrat un profit net de 1,314 miliarde de lei în primul semestru

02 August 2024   |   Agerpres

Rezultatul operaţional s-a îmbunătăţit cu 21,7% până la 1,862 miliarde de lei (374 milioane de euro) în primul semestru din acest an, de la 1,530 miliarde de lei (310 milioane de euro) în primul semestru din 2023, pe fondul unei creşteri puternice a veniturilor operaţionale şi o bună gestionare a cheltuielilor operaţionale.

 
 
Grupul BCR a înregistrat un profit net de 1,314 miliarde de lei (264 milioane de euro) în primul semestru din 2024, în creştere cu 18,3% faţă de 1,111 miliarde de lei (225 milioane de euro) în primul semestru din 2023, datorită unei performanţe operaţionale îmbunătăţite, susţinută de un volum mai mare de afaceri cu clienţii, conform unui comunicat remis, vineri.

Rezultatul operaţional s-a îmbunătăţit cu 21,7% până la 1,862 miliarde de lei (374 milioane de euro) în primul semestru din acest an, de la 1,530 miliarde de lei (310 milioane de euro) în primul semestru din 2023, pe fondul unei creşteri puternice a veniturilor operaţionale şi o bună gestionare a cheltuielilor operaţionale.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 18,6% până la 2,099 miliarde de lei (422 milioane de euro) în primul semestru din 2024, de la 1,770 miliarde de lei (359 milioane de euro) în perioada similară din 2023, determinat de un volum mai mare de business. Venitul net din comisioane s-a îmbunătăţit cu 16,8% până la 525 milioane de lei (106 milioane de euro) în S1 2024, de la 450 milioane de lei (91 milioane de euro) în S1 2023.


Rezultatul net din tranzacţionare a scăzut cu 12% până la 253 milioane de lei (51 milioane de euro) în S1 2024, de la 287 milioane de lei (58 milioane de euro) în S1 2023, determinat de o activitate de tranzacţionare mai redusă.

Venitul operaţional a crescut cu 14,4% până la 2,902 miliarde de lei (583 milioane de euro) în primele 6 luni din acest an, de la 2,537 miliarde de lei (514 milioane de euro) în S1 2023, determinat de venituri nete din dobânzi şi venituri nete din comisioane mai mari.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 1,041 miliarde de lei (209 milioane de euro) în primul semestru din 2024, în creştere cu 3,3% în comparaţie cu 1,007 miliarde de lei (204 milioane de euro) în S1 2023, determinat de alte cheltuieli administrative mai mari, în principal IT, consultanţă şi cheltuieli de marketing, în timp ce cheltuielile cu personalul au scăzut.

În baza acestor evoluţii, raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit până la 35,9% în S1 2024, faţă de 39,7% în S1 2023.

Banca menţionează că rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a reflectat o alocare de provizion de 94 milioane de lei (19 milioane de euro) în S1 2024, comparativ cu o alocare de provizion de 128 milioane de lei (26 milioane de euro) în S1 2023. Rezultatul curent a fost determinat de provizioane de portofoliu înregistrate pentru retrogradări de rating, pentru creditele nou acordate, precum şi pentru noi credite neperformante, parţial compensate de recuperări şi de actualizarea parametrilor de risc utilizaţi în determinarea provizioanelor pe baza celor mai recente proiecţii macroeconomice.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,6% în iunie 2024, în scădere faţă de nivelul de 2,9% înregistrat în decembrie 2023. Această evoluţie reflectă creşterea creditelor acordate clienţilor, precum şi recuperările, creditele redevenite performante, precum şi creditele neperformante scoase din bilanţ de pe ambele segmente retail şi corporate, care au compensat parţial formarea de noi credite neperformante. În acelaşi timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 176,2% în iunie 2024.

Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) în conformitate cu reglementările privind cerinţele de capital (CRR), s-a situat la nivelul de 23,3% în mai 2024, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României.

Creditele şi avansurile nete acordate clienţilor au crescut cu 8,4% până la 63,679 miliarde de lei (12,794 miliarde de euro) la data de 30 iunie 2024 de la 58,743 miliarde de lei (11,806 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2023, susţinute de creşterea pe ambele segmente retail şi corporate.

Depozitele de la clienţi au crescut cu 4,3% până la 81,854 miliarde de lei (16,445 miliarde de euro) la data de 30 iunie 2024 de la 78,482 miliarde de lei (15,773 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2023, susţinute atât de creşterea depozitelor retail, cât şi a celor corporate.

"Produsele şi serviciile pe care le dezvoltăm pornesc de la valoarea adăugată pe care o aduc clienţilor, dar şi de la impact în comunitate şi efect de multiplicare. Primele şase luni ale anului au adus o creştere de peste 90% a celor care au beneficiat de un training Şcoala de Bani sau de o sesiune de Coaching Financiar. E un lucru care ne bucură, pentru că am ajuns la peste 1,35 milioane de români prin programele BCR de educaţie financiară. Şi mai important, însă, este că transferăm această experienţă către utilizatorii George, prin noi funcţionalităţi ce susţin alegerile financiare inteligente şi analiza personalizată a bugetului. În interacţiunea cu mediul de afaceri, abordăm planificarea financiară prin prisma tranziţiei către economia verde şi digitală, dar şi a programelor de finanţare disponibile. Am lansat George SmartEU, un instrument prin care oferim antreprenorilor acces în timp real la date relevante, astfel încât să poată crea business şi impact la scară. Împreună cu investiţiile în oameni şi educaţie, aceasta sunt oportunităţile reale pe care le avem pentru a genera prosperitate pe termen lung în România", a spus Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 20 centre de afaceri şi 18 birouri mobile dedicate companiilor şi 318 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 71% sunt unităţi unde operaţiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). Clienţii BCR dispun de o reţea naţională extinsă de ATM-uri şi maşini multifuncţionale (2.000 de echipamente) şi servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking şi E-commerce.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 950 / 18276
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...